Ben op mijn stage druk aan het scripten in Unit4 Multivers Productie. Redelijk eenvoudig in VBscript. Nu is er echter een moeilijke en een (volgens mij) veel makkelijkere manier om de verschillende voorraden te bepalen (wat er op de plank ligt, wat de vrije voorraad is, wat de economische voorraad is, etc.).
De eerste methode is het fixen van een SQL query over weet ik het hoeveel tabellen... Optellen, aftrekken, weet ik veel... Om uiteindelijk op het goede getalletje uit te komen.
De andere methode is gebruik makenend van de Crystal Reports User Function Library... Deze bevat schijnbaar een methode CalculateInventory:
Volgens de helpfile moet je'm zo gebruiken:
De eerste methode is het fixen van een SQL query over weet ik het hoeveel tabellen... Optellen, aftrekken, weet ik veel... Om uiteindelijk op het goede getalletje uit te komen.
De andere methode is gebruik makenend van de Crystal Reports User Function Library... Deze bevat schijnbaar een methode CalculateInventory:
Volgens de helpfile moet je'm zo gebruiken:
Moet niet heel moeilijk zijn zou je zeggen, maar telkens als ik deze functie toepas krijg ik deze foutmelding: "Script Error "Parameter '@IsahUserName' not found" At Line ... En dan dus de regel waar ik gebruik maak van het "CrUfl.CalculateInventory gebeuren... Wat kan ik hier aan doen?!Function CalculateInventory( PartNumber: String, RevisionNo: String, inputDate: dateTime, inventorytype: Integer): Real
Description
Determines the available stock of a part.
Parameters
PartNumber
Specifies the part number for which the stock must be determined.
RevisionNo
Specifies for which revision of the part the stock must be determined.
InputDate
Specifies the date for which the stock must be determined.
InventoryType
Specifies which type of stock must be determined:
1 = In bill
2 = Reserved
3 = Economic stock
4 = Free stock
5 = In production
Example
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13sub main dim partno ' Determines the current part number partno = record.fieldvalues("part number") ' Calculates stock stock = crufl.calculateinventory(partno,"000",date(),1) ' Shows the stock msgbox "The stock on order is: " & stock end sub