Toon posts:

[ISAH VBscript] Crystal Reports UFL, Calculate inventory

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben op mijn stage druk aan het scripten in Unit4 Multivers Productie. Redelijk eenvoudig in VBscript. Nu is er echter een moeilijke en een (volgens mij) veel makkelijkere manier om de verschillende voorraden te bepalen (wat er op de plank ligt, wat de vrije voorraad is, wat de economische voorraad is, etc.).

De eerste methode is het fixen van een SQL query over weet ik het hoeveel tabellen... Optellen, aftrekken, weet ik veel... Om uiteindelijk op het goede getalletje uit te komen.

De andere methode is gebruik makenend van de Crystal Reports User Function Library... Deze bevat schijnbaar een methode CalculateInventory:

Volgens de helpfile moet je'm zo gebruiken:
Function CalculateInventory( PartNumber: String, RevisionNo: String, inputDate: dateTime, inventorytype: Integer): Real

Description
Determines the available stock of a part.

Parameters

PartNumber

Specifies the part number for which the stock must be determined.

RevisionNo

Specifies for which revision of the part the stock must be determined.

InputDate

Specifies the date for which the stock must be determined.

InventoryType

Specifies which type of stock must be determined:

1 = In bill
2 = Reserved
3 = Economic stock
4 = Free stock
5 = In production

Example

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
sub main 
  dim partno 

' Determines the current part number 
  partno = record.fieldvalues("part number") 

' Calculates stock 
  stock = crufl.calculateinventory(partno,"000",date(),1) 

' Shows the stock 
  msgbox "The stock on order is: " & stock 

end sub
Moet niet heel moeilijk zijn zou je zeggen, maar telkens als ik deze functie toepas krijg ik deze foutmelding: "Script Error "Parameter '@IsahUserName' not found" At Line ... En dan dus de regel waar ik gebruik maak van het "CrUfl.CalculateInventory gebeuren... Wat kan ik hier aan doen?!

• labee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Het ziet er naar uit dat je ook je gebruikersnaam moet meegeven aan de storedproc.

http://www.labee.nl

Verwijderd

Topicstarter
labee schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:01:
Het ziet er naar uit dat je ook je gebruikersnaam moet meegeven aan de storedproc.
Daar lijkt het op hè? :D Zo ver was ik gelukkig zelf ook al... Maar de stored proc wil eigenlijk alleen maar een IsahUserCode hebben. Vreemde taferelen dus. Ik heb inmiddels de helpdesk eens een mailtje gestuurd en nu blijkt dat er een fout in de functie zit. Er wordt aan gewerkt.