Naar aanleiding van enkele recente uitstapjes, begin ik mijn Canon Ixus 30 wat beu te worden. Nou, beu is het woord niet. Het feit dat ie klein, licht en snel foto's maakt doet nog altijd ter zake. Maar soms loop ik ook wel wat tegen beperkingen op. Het zou me beter uitkomen om een camera met RAW-functionaliteit te vinden, waarbij ik dan enkele foto's RAW kon nemen. Kwestie van meer controle te hebben achteraf, in situaties waar belichting en dergelijke wat moeilijk valt.Nu, mijn ervaring met fotograferen gaat niet verder als de elementaire basiskennis en de optie "manueel" op mijn Ixus
Daarmee dat ik ook niet dadelijk de kaart van een nieuw model wil trekken. Ik ben dus op zoek naar een relatief (denk: 100 €) goedkoop model dat RAw-functionaliteit heeft. Zelf stootte ik al op een Panasonic FZ2 van 80 €, maar ja te goedkoop wordt ook niets. Ik ben op de hoogte van de hedendaagse modellen die dit ondersteunen, maar die zijn dus nog lichtelijk prijzig... Kan iemand me in een richting wijzen, qua fabrikant en/of model?
Daarmee dat ik ook niet dadelijk de kaart van een nieuw model wil trekken. Ik ben dus op zoek naar een relatief (denk: 100 €) goedkoop model dat RAw-functionaliteit heeft. Zelf stootte ik al op een Panasonic FZ2 van 80 €, maar ja te goedkoop wordt ook niets. Ik ben op de hoogte van de hedendaagse modellen die dit ondersteunen, maar die zijn dus nog lichtelijk prijzig... Kan iemand me in een richting wijzen, qua fabrikant en/of model?