Toon posts:

Boodschappenlijstje ;) alleen zonder tv-out..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n vriendin wil een nieuwe PC. Nou hebben ze bij MyCom, MediaMarkt etc. wel goede dingetjes staan maar die kosten alsnog 500e en dan heb je geen beeldscherm. Dus dacht ik: goed moment om zelf iets samen te stellen en meteen een mediacenter te bouwen. Maar ik mis nog iets.. een tv-out..

Het dingetje moet kunnen:
- internetten, photoshoppen, tekstverwerken..
- gamen hoeft NIET..
- tv opnemen.. pauze zetten.. etc..
- afspelen van opgenomen tv / divx / etc.. op tv.. (hier mis ik iets voor.. :) )

Het volgende had ik in gedachten:
Philips 19" 190C6FS TFT monitor zwart/zilver (€ 287,00)
Antec LifeStyle Minuet II 220W (€ 72,00)
Microsoft Value Pack 2.0 Desktop zwart (€ 29,00)
ASUS P5GV-MX (Socket 775) (€ 78,00)
Intel Celeron D 341 2.93Ghz (Socket 775, 533Mhz FSB ,256KB) (€ 84,00)
Corsair Value 1GB PC3200 DDR SDRAM (€ 87,00)
Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 10, 7200RPM, 8MB, SATAII) (€ 86,00)
LG DVD +-R/+-RW GSA-4166RB OEM *Lightscribe* (€ 51,00)
Hauppauge WinTV PVR500MCE (Amity2) OEM (€ 112,00)
Microsoft MCE Remote Control Kit (€ 26,00)
Fan € 15,00?

TOTAAL: € 927,00

Nou is de prijs eigenlijk al te hoog uitgevallen :) maar ik mis nog een TV-out.. en das wel belangrijk.
Wat is de goedkoopste oplossing om 'm toe te voegen. Het moederbordje heeft eingelijk al VGA..dus een videokaartje is eingelijk zonde?!
Opties zijn dus:
- Ander moederbordje (mATX, socket 775) die wel TV-Out heeft..
- Ander moederbord+processor (Intel / AMD) maar ik heb maar 220W voeding in t kastje.
- Goedkoop videokaartje met TV-out erinstoppen..

Wat is de oplossing? Weet iemand een moederbordje? oid?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
500 euro zonder beeldscherm is blijkbaar te duur, maar 900 euro met beeldscherm ter waarde van 287 euro is dan wel acceptabel?

Je bent mij ff kwijt! :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Ik zou sowieso niet voor een Celeron gaan, ookal is hij redelijk goedkoop. Je mist gewoon een hoop performance. Verder heb je voor zover ik zie ook geen videokaart erin zitten, deze hebben meestal een TV-OUT uitgang en misschien dat weet ik niet zeker zit er op die WinTV ook een TV-OUT poort.
Maar nogmaals dat weet ik niet zeker en is wel op te zoeken. En als je hetgeen wat je hebt bekeken wilt bekijken op de tv waar heb je dan zo'n joekel van een monitor voor nodig?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
pven:
Die systeempjes van 500e zonder monitor zijn een stuk simpeler dan wat ik nu samen heb gesteld. Vandaar..

Verder zit er op die TV-kaart geen TV-out. Das dus de vraag. Wat is de oplossing voor de TV-out?! Een optie is nog een grafisch kaartje van 48e erin zetten?! Maar is dat een goede oplossing.

En zit je met zo'n systeempje nog binnen de kracht van de voeding? (220W)? Ik dacht..een Celeron trekt misschien minder stroom dan een AMD? Anders zou je ook voor een AMD Sempron kunnen gaan als budget processor.. maar is dat veel sneller? en trekt dat niet meer stroom?!

Wat betreft de monitor. Verschil tussen 17" en 19" is paar tientjes. Vandaar de 19"..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 16:30 ]

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Athlon64 3000+ (pricewatch: AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed)) gebruikt 51W (Venice Core)
Pentium D Celeron 335J (http://tweakers.net/pricewatch/986380) gebruikt 84W

De prijs van de Athlon64 ligt wel hoger maar is dan ook krachtiger. En geloof me voor Photoshop heb je een aardige processor nodig. En persoonlijk zou ik ook niet voor een Maxtor gaan maar dat is afhankelijk van persoonlijke ervaringen waar iemand voor gaat.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Spockz:
Bedankt voor de info. Ik zit nu inderdaad te denken aan een iets gewijzigd lijstje:

Moederbordje uit de MSI RS482M4 Series. En dan degene met TV-out onboard (neem aan dat ik daar alleen een kabeltje voor nodig heb..en aansluiten maar), maar welke dat precies is?!?!?!
Met een Athlon processortje erop.

Dus:
- MSI RS482M4-ILD (Socket 939)
- AMD Athlon 64 3200+ OEM (Socket 939) *VENICE-core*

Totaalprijs wordt dan wel weer stukje hoger 1024,-

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik zou een betaalbaar moederbord zonder onboard video kiezen en er een losse videokaart bijnemen. Iedereen is het erover eens dat je een ATI kaart moet nemen voor goede tv-out kwaliteit. Mag een simpele zijn, liefst eentje zonder fan erop, ik gebruik daarvoor met veel plezier een Radeon 9250 met 128 mb ram geloof ik.

Met onboard video blijf je knoeien met Shared memory en dat is iets wat je gewoon niet wil. Enkel voor kantoorgebruik misschien.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Asus A8N-VM CSM misschien iets?

Wel een enigszins fatsoenlijk kaartje (GF 6100), ruim voldoende voor jouw toepassingen denk ik.
Voordelen: WEL DVI (als je TFT/plasma hebt of in toekomst aan wilt schaffen), TVout (composite en Svideo), digitaal geluid uit (coax/toslink) voor 5.1 oid naar je versterker en compact.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley, bedankt. Das inderdaad een goede aanrader. Ik heb de specs nog hier kunnen vinden. Eens rekenen op hoeveel ik dan uitkom. :)
Pagina: 1