Toon posts:

[XP] Loads of BSOD, steeds andere oorzaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd heb ik het probleem dat mn PC uitvalt, en gelijk weer opstart.
Op advies van jullie heb ik toen de autom. reboot uitgezet, en begon ipv een reboot die leuke blauwe schermpjes te krijgen.

Na het doorlezen van de How To's hierboven, ben ik eens in de mini-dumps gaan kijken met Windows Debugger. Ik heb eens naar de info van die dumps gekeken voorzover ik daar wijs uit kan worden, maar volgens mij is de laatste regel het belangrijkst, of niet?

Anyways, ik heb inmiddels een aardige verzameling van die dumps, maar ze geven me allemaal een andere reden. To name a few:

Probably caused by : PCIIDEX.SYS ( PCIIDEX+ddb )
Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+8072 )
Probably caused by : win32k.sys ( win32k+230a9 )

Het mooie is, hij doet het voornamelijk als ik lekker aan het stoken ben en de kamer op een temperatuurtje van 25 graden hangt. Dat deed mij vermoeden dat het aan de hardware ligt, en dat die oververhit raakt.
Echter, in safety mode blijft hij wel draaien, dus dan zou het toch weer aan de software moeten liggen, of niet?

Hij valt sowieso uit als mn vriendin van die crappy online gratis spelletjes speelt, die ofwel in Flash of Macrowave draaien...Hij doet het echter ook als ik in Word zit te typen, of gewoon zit te internetten, of wat dan ook.

Ik heb dit probleem al eerder gehad, maar na een volledige format en reinstall deed hij het dan weer een tijdje goed. Ik heb er nu alleen een beetje genoeg van om dat om de twee maanden te gaan doen...

Nou begrijp ik dat die BSOD's kunnen voortkomen uit bijv. oude drivers, maar ik hou voor zover ik weet alles up-to-date. Virusscanner (SOPHOS) zit erop, Firewall (ZoneAlarm) staat altijd aan, ik download geen troep die ik niet ken...

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?
(Ik weet dat jullie altijd wel waarde hechten aan info over het betreffende systeem, maar ik zou niet weten welke info hierbij van belang is... )