Toon posts:

waterpomp vervangen van de Reserator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb al geruim een jaar de Reserator van Zalman.( Niet de nieuwe, de oude :*) )
Hij bevalt perfect, hij is stil, koelt perfect ( vooral in de zomer 8) ) en je kan ook flink overklokken met deze jongen. Probleem is nu mijn pc staat dag en nacht aan. Dus de pomp heeft zijn uurtjes wel gemaakt.

Dit merk ik o.a. aan dat hij nu wel ietsjes lawaai begint te maken en dat hij niet zo hard meer pompt als voorheen.

Is het mogelijk de pomp te vervangen? ( het liefst door een model wat meer liter/uur kan pompen en/of nog stiller is )

Wie weet waar je vervangende pompen kan bestellen of heeft ervaring met het vervangen van de stock waterpomp.

Bij voorbaat dank,

_/-\o_

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 09:59

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik werk in een pc winkeltje in het zuiden van het land, en volgens onze zalman leverancier was het pompje niet los leverbaar, dan zou je de reserator helemaal moeten opsturen naar zalman. maar omdat ik natuurlijk niet wéken zonder pc wil zitten, dacht ik eraan om gewoon bij de lokale vijver/aquarium winkel binnen te lopen, om te kijken of ze 'n klein pompje hebben.
het is mij echter ook nog een raadsel hoe je dat pompje van de bodem los krijgt :)
ik houd dit topic zeker in de gaten !!

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

Topicstarter
ja das idd het probleem:

Het pompje los maken van de voet. De Reserator kan je bijna helemaal uit elkaar slopen ( lees schroeven ) op de aquarium pomp na. ( en dan het elektrisch gedeelte, dus waar de stekker in verdwijnt )
Een pompje zoeken wat past en wat betere specs heeft moet toch niet al te moeilijk zijn, heeft niemand van de tweakers hier ooit deze operatie gedaan??

Zo ja, graag een beschrijving van de losmaak procedure van de pomp en welke pomp je hebt gebruikt om de stock pomp te vervangen.

Wel raar, :? als het om stikstof koeling gaat krijg je meer reacties als waterkoeling ik zou eerder andersom verwachten.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er zit een Eheim Compact 300 pompje in, wat je eventueel zou kunnen vervangen door een model met hogere capaciteit. In het vorige deel van het WC topic is het volgens mij wel eens voorbijgekomen: [rml]k0ewl in "[ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel X..."[/rml], maar ik weet niet of k0ewl het ook daadwerkelijk heeft gedaan.

Ben zeer zeker wel benieuwd naar jouw ervaringen, test ook even of je het geratel niet kunt verhelpen, want ook daar zou ik graag de foto's van willen zien, hebben anderen er ook iets aan. :)

Het openmaken van een Reserator zou ik graag in de TS willen opnemen namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Roamor op 16-02-2006 16:25 ]

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Wie weet waar je vervangende pompen kan bestellen of heeft ervaring met het vervangen van de stock waterpomp.

_/-\o_
het is een eheim compact 300 pompje wat er in je reserator zit die kan je hier bestellen voor 10 euro.

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -