Router vertraagt internet

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds kort hebben we hier thuis een Casema Mega internet verbinding welke is aangesloten op een LinkSys WRT54G router.

Nu merk ik op dat ik bij lange na niet de snelheid haal die ik zou moeten halen. Als ik mijn laptop direct op het internet aansluit haal ik wel de volledige snelheid die gehaald zou moeten worden (dit alles met een utp kabel om eventueel slecht wireless signaal uit te sluiten).

Als ik bijvoorbeeld de 100MB testfile bij xs4all download :ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
dan gaat het met router zo'n 850KB/s waar het met directe aansluiting 1,25MB/s gaat. Ik mis dus ergens nog zo'n 400KB/s :/

Het downloaden zelf gaat met horten en stoten dus geen strakke lijn van 850 KB/s maar dan weer ff 1,3MB/s dan weer nix, en een 400KB/s en zo fluctueerd het maar op en neer.

Na wat zoekwerk op het forum was er een oplossing dat over de MTU waarde ging. het meest effectief zou deze op 1492 zijn. Na dit ingesteld te hebben en de snelheidstest te hebben gedaan nog steeds de 'lagere' snelheid. Teven heb ik nog diverse andere MTU waardes geprobeerd, eveneens zonder snelheidverhoging.

Zelf heb ik een andere Firmware in mijn router zitten nl. de HyperWRT 2.1b1. Deze heb ik veranderd naar de officiele firmware. Dit heeft eveneens niet geholpen, voor mijn gevoel was de snelheid zelfs nog lager. Dus ik de HyperWRT weer terugge-upload.

in de HyperWRT zit ook een functie waarmee de processor belasting gemeten kan worden. ook als er gepoogd wordt om met volle snelheid te downloaden staat de processor nog 'uit zijn neus te eten'.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan uitproberen of heeft iemand ditzelfde idee?

Pak je rust!

Verwijderd

Probeer eens zoveel mogelijk onnodige dingen in je router uit te schakelen, behalve NAT natuurlijk, dat is gevaarlijk.
Dus even UPNP en DCHP etc uitzetten. Misschien dat de router dan minder belast wordt en dat snelheid stabiel is. (ik weet het zou eigelijk niet mogen, maar veel consumentenroutertjes doen al snel lastig met dit allemaal aan, en filesharing)

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Join the club, zou ik zeggen.
Die WRT54G's (v5 dan wel) zijn gewoon bagger. Ik heb er zelf ook een en die is echt traaag. Qua snelheid, maar ook qua lag, het lijkt wel of de router soms na een minuut ofzo pas in de gaten krijgt dat ik graag een internetpagina wil zien, bovendien loopt de router vaak vast. Ik hoop dat linksys dit snel oplost met nieuwe firmware anders is het weg met de router :(

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Den the Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:07:
Probeer eens zoveel mogelijk onnodige dingen in je router uit te schakelen, behalve NAT natuurlijk, dat is gevaarlijk.
Dus even UPNP en DCHP etc uitzetten. Misschien dat de router dan minder belast wordt en dat snelheid stabiel is. (ik weet het zou eigelijk niet mogen, maar veel consumentenroutertjes doen al snel lastig met dit allemaal aan, en filesharing)
UPNP en DHCP staan alle twee uit evenals Nat routeringen naar poortnummer in het internet netwerk. Heb de snelheid ook met UPNP aan getest en er zat geen verhoging of verlaging in van de snelheid.
Cold_Phoenix schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:11:
Join the club, zou ik zeggen.
Die WRT54G's (v5 dan wel) zijn gewoon bagger. Ik heb er zelf ook een en die is echt traaag. Qua snelheid, maar ook qua lag, het lijkt wel of de router soms na een minuut ofzo pas in de gaten krijgt dat ik graag een internetpagina wil zien, bovendien loopt de router vaak vast. Ik hoop dat linksys dit snel oplost met nieuwe firmware anders is het weg met de router :(
Ik heb de 'prehistorische' V2 versie van de Router. deze is wel geschikt voor alternatieve firmares in tegenstelling tot de V5 die een eigen firmware gebruikt. Ik voel me wel een beetje bij de club hoor :P. Ik heb tenslotte ook gezeik met dat fokkin' apparaat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Den the Man op 16-02-2006 15:20 ]

Pak je rust!

Verwijderd

Draadloos is bijna altijd trager.
Maar je hebt natuurlijk ook te maken met je draadloze netwerkkaart.

• Den the Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:12:
Draadloos is bijna altijd trager.
Maar je hebt natuurlijk ook te maken met je draadloze netwerkkaart.
Ik heb alle tests bekabeld uitgevoerd, dus zonder wifi (zoals in de startpost gezegd werd)

Pak je rust!

Pagina: 1