ik ben bezig met een website.. elke pagina heeft aan de rechter kant een drietal sfeerfoto's. per locatie willen die foto's verschillen maar max 3 foto's onder elkaar.
ik had als volgt een ontwerp gemaakt..
fotoid, sfeerid zijn PK
wat dus het idee is dat elke foto heeft 1 of meerdere locaties, projecten, artikelen(actueel), fases.
toen bedacht ik mij omdat ik max 3 foto's gebruik per locatie kan ik natuurlijk ook gewoon bij elke project, artikel en locatie nog 3 kolommen erachter bij plakken. waardoor ik dus het volgende krijg:
en dan zit er dus een koppeling fotoid met foto1, foto2 en foto3 en dit wordt dus in al die velden toegevoegd die laatste 3 kolommen (foto1,2 en 3).
mijn vraag is wat denken jullie dat het slimste is om te gebruiken.. in het eerste geval zit je iig met een grote koppelingstabel die niet noodzakelijk is en in het tweede geval is dit denk ik het makkelijkst te realiseren..
ik had als volgt een ontwerp gemaakt..
| tbl_foto | tbl_sfeer |
| fotoid | sfeerid |
| fotogr | locid |
| fototn | projectid |
| alt | actueelid |
| oversinethid | |
| faseid | |
| fotoid |
fotoid, sfeerid zijn PK
wat dus het idee is dat elke foto heeft 1 of meerdere locaties, projecten, artikelen(actueel), fases.
toen bedacht ik mij omdat ik max 3 foto's gebruik per locatie kan ik natuurlijk ook gewoon bij elke project, artikel en locatie nog 3 kolommen erachter bij plakken. waardoor ik dus het volgende krijg:
| tbl_foto | tbl_fase |
| fotoid | faseid |
| fotogr | soortfase |
| fototn | fasebeschrijving |
| alt | foto1 |
| foto2 | |
| foto3 |
en dan zit er dus een koppeling fotoid met foto1, foto2 en foto3 en dit wordt dus in al die velden toegevoegd die laatste 3 kolommen (foto1,2 en 3).
mijn vraag is wat denken jullie dat het slimste is om te gebruiken.. in het eerste geval zit je iig met een grote koppelingstabel die niet noodzakelijk is en in het tweede geval is dit denk ik het makkelijkst te realiseren..
[ Voor 3% gewijzigd door ReseTTim op 16-02-2006 15:48 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..