Outlook - default calendar veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Het gaat om Outlook 2003. Sinds kort hebben we een Exchange server, die gebruiken we dan ook om onze calendar te delen. Het probleem is nu dat default alle afspraken in de lokale calendar komen te staan, en niet de centrale waar iedereen bij kan.

Wanneer ik dus een mailtje krijg met het verzoek om een meeting bij te wonen, en ik accept dat verschijnt de afspraak dus niet in de centrale calendar, maar in de lokale. Dan moet ik dus zelf steeds copy pasten, erg onhandig.

Wanneer ik Outlook open dan is ook standaard de local calendar geopend, en niet de centrale. Het enige wat ik heb kunnen veranderen is de volgorde van de calendars in de lijst, maar daar bereik ik ook niets mee.

Ik heb de instellingen van Outlook al doorlopen maar kan daar niks vinden, MS Help ook al geprobeerd maar zonder resultaat.

Iemand een idee of het mogelijk is? En hoe?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Wat bedoel jet met lokale agenda en centale agenda, hebben we het hier over een centrale agenda in een Public Folder, of gewoon je Exhange agenda? Lokaal kan zowel een agenda in je PST als je Exchange mailbox agenda zijn.

• Rambo
Als ik het goed begrijp:
Op het werk is er een nieuwe Exchange server, daarop staat de calendar van iedereen, centraal dus. Voorheen hadden we dat niet, maar alleen de lokale calendar. Ik wil van die lokale af.

Verwijderd

Als hij outlook opent hebben ze 1 account de gebruiker zelf en 1 gedeelde callender waar iedereen bijkan. Hij wil dus dat de afspraken die hij accept in de gedeelde agenda komen zodat meteen iedereen dat kan zien, en ze waarschijnlijk voornamelijk met de gedeelde calender werken.

Ik heb alleen geen antwoord op deze vraag, ik wil wel weten of het ook mogelijk is de naam van de calender te veranderen(voor als je bijv. 4 gedeelde calenders bekijkt is dat wel handig)

• Rambo
Dank je SYSOP, dat is wat ik bedoel ja :)

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 10:29
Ik meen mij te herinneren dat je in je Exchange Server één agenda kunt aanmaken waar je bepaalde mensen toegang toe kunt geven. Openbare agenda die je aan een groep koppelt. Ik zal het even nakijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Evil Genius op 16-02-2006 20:49 ]

Pagina: 1