je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Verwijderd
wist ik niet eens.
zal vanavond is eve kijken.
(greets amdboy)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 15:01 ]
nu krijg ik melding niet meer
zo eve teste of me 3dmark05 ook betere scores weer geeft had vorige keer 2994 maar
Een nieuwe driver installeren verhelpt het probleem?RonnieGoodvibes schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:03:
heb andere driver erop gezet die 77.77.
zo eve teste of me 3dmark05 ook betere scores weer geeft had vorige keer 2994 maar
Dat is toch één van de eerste dingen die je probeert
Overigens weet ik niet wat je met twee accounts doet.
Kijk eens even in De Banrichtlijnen » Hah, ik maak lekker een nieuwe account aan!
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Waarom zou je de 77.77 gebruiken als de 8x.xx al uit is?RonnieGoodvibes schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:03:
heb andere driver erop gezet die 77.77.
Idd.. ach ja wonderen zijn de wereld nog uit..r00n schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:08:
[...]
Een nieuwe driver installeren verhelpt het probleem?
Dat is toch één van de eerste dingen die je probeert
offtopic:
Overigens weet ik niet wat je met twee accounts doet.
Kijk eens even in De Banrichtlijnen » Hah, ik maak lekker een nieuwe account aan!
Tevens.. is het altijd handig om ff wat standaard dingen na te lopen als je problemen ondervind met Hardware,
1. Heb je wel de juiste drivers,
2. zit het wel corect aangesloten,
3. heeft het het hiervoor wel gewerkt en wat is er sinds dien veranderd,
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik bedoelde het niet sarcastisch maar letterlijk. Altijd een andere driver installeren als zich problemen voordoen. Als de TS dit eerst had gedaan was dit topic niet nodig geweestTo_Tall schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:13:
[...]
Idd.. ach ja wonderen zijn de wereld nog uit..
Tevens.. is het altijd handig om ff wat standaard dingen na te lopen als je problemen ondervind met Hardware,
1. Heb je wel de juiste drivers,
2. zit het wel corect aangesloten,
3. heeft het het hiervoor wel gewerkt en wat is er sinds dien veranderd,
trouble opgelost
Ofja, dit doe je indirect al meteen
Wat ik wilde zeggen is dat die Sentinel-problemen vaak incorrect zijn.
Een tijdje geleden was hier ook een topic over, en er bleek een fout te zitten een een bepaalde 8x.xx driver.
De nieuwere 8x.xx-drivers, of oude 77.xx drivers zouden het idd oplossen.
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Wat DarthPlastic zegt, klopt volledig: deze melding hoeft niet altijd direct met de stroomvoorziening te maken te hebben, maar wel indirect.
Mijn systeem:
Asus P5GDC Deluxe
Antec SLK3700BQE 350 Watt
XFX GeForce FX 6600 GT 128 MB, PCI Express x16
VGA koeler vervangen door Arctic Silencer 6
Mijn situatie:
Op een gegeven moment (ergens ver in het vorige jaar) begon mijn pc de Sentinel melding te geven. Het suffe is dat ik wel kan proberen zo'n extra molex connector aan te sluiten, maar die aansluiting zit niet op deze 6600 GT! (wat volgens mij wel een afwijking van de standaard is)
Toen ff gesurfd, en gedaan wat op deze pagina staat: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=774&pageID=1407
Daar staat dat zelfs nVidia medewerkers zeggen dat andere drivers helpen! Hoe raar kan je het verzinnen?
Voor mij hielp dit dus ook, tot ik sinds twee weken F.E.A.R. speel (wat een topgame is dat!!
De melding popte steeds weer op. Oudere, nieuwere drivers, het boeide niet.
Toen heb ik ff met RivaTuner bekeken wat er nou allemaal gebeurde. Wat bleek: steeds als de GPU de 85 graden bereikte (wat mij niet heet leek, aangezien de 'Core slowdown threshold' op 145 staat) kickte de melding erin en werd de frequentie van de core van 500 omlaagebracht naar 300 en het geheugen van 1000 naar 600! En dan is F.E.A.R. ineens een stuk minder leuk...
Dit bracht mij aan het denken dat de hoge temperatuur de melding triggerde. De volgende 'logische' constructie is dan te maken:
GPU wordt te heet -> kaart denkt: fan draait te langzaam -> kaart wil meer stroom om fan sneller te laten draaien -> is er niet, dus melding
Die stroom is er wellicht niet omdat XFX van het standaardontwerp afweek door geen extra 12V aansluiting op de kaart te proppen. Voor de originele fan is er dan wellicht net genoeg stroom om hem op volle toeren te laten draaien, maar blijkbaar koelt mijn Silencer minder goed bij dezelfde hoeveelheid stroom (wellicht koelprut verkeerd erop gedaan?).
Mijn oplossing:
Wat heb ik nu dus gedaan: ik laat de Silencer nu niet z'n stroom vanaf de videokaart krijgen, maar direct van de voeding (12V)! Nu draait 'ie wel altijd op volle toeren, maar je hoort 'm toch niet.
Tevens is de temperatuur van mijn GPU in idle nu 7 graden lager (kast open) en komt 'ie tijdens heftige scenes in F.E.A.R. niet hoger dan 70 graden!
Er zijn ontzettend veel mensen die problemen hebben met deze melding, en het is ook gewoon naar als je je videokaart niet op volle kracht kan gebruiken omdat 'ie zegt dat er niet genoeg stroom is, wat vaak onterecht is!
'k Hoop dat er wat mensen zijn die hier iets aan hebben.
Cheers,
[ Voor 3% gewijzigd door CJ_Latitude op 20-02-2006 21:06 ]
Hoe kan je de silencer zijn stroom laten krijgen vanaf de voeding dan, ipv de videokaartCJ_Latitude schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:04:
Yes! Eindelijk heb ik ook een oplossing voor mijn Sentinel waarschuwing probleem!
Wat DarthPlastic zegt, klopt volledig: deze melding hoeft niet altijd direct met de stroomvoorziening te maken te hebben, maar wel indirect.
Mijn systeem:
Asus P5GDC Deluxe
Antec SLK3700BQE 350 Watt
XFX GeForce FX 6600 GT 128 MB, PCI Express x16
VGA koeler vervangen door Arctic Silencer 6
Mijn situatie:
Op een gegeven moment (ergens ver in het vorige jaar) begon mijn pc de Sentinel melding te geven. Het suffe is dat ik wel kan proberen zo'n extra molex connector aan te sluiten, maar die aansluiting zit niet op deze 6600 GT! (wat volgens mij wel een afwijking van de standaard is)
Toen ff gesurfd, en gedaan wat op deze pagina staat: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=774&pageID=1407
Daar staat dat zelfs nVidia medewerkers zeggen dat andere drivers helpen! Hoe raar kan je het verzinnen?
Voor mij hielp dit dus ook, tot ik sinds twee weken F.E.A.R. speel (wat een topgame is dat!!)
De melding popte steeds weer op. Oudere, nieuwere drivers, het boeide niet.
Toen heb ik ff met RivaTuner bekeken wat er nou allemaal gebeurde. Wat bleek: steeds als de GPU de 85 graden bereikte (wat mij niet heet leek, aangezien de 'Core slowdown threshold' op 145 staat) kickte de melding erin en werd de frequentie van de core van 500 omlaagebracht naar 300 en het geheugen van 1000 naar 600! En dan is F.E.A.R. ineens een stuk minder leuk...
Dit bracht mij aan het denken dat de hoge temperatuur de melding triggerde. De volgende 'logische' constructie is dan te maken:
GPU wordt te heet -> kaart denkt: fan draait te langzaam -> kaart wil meer stroom om fan sneller te laten draaien -> is er niet, dus melding
Die stroom is er wellicht niet omdat XFX van het standaardontwerp afweek door geen extra 12V aansluiting op de kaart te proppen. Voor de originele fan is er dan wellicht net genoeg stroom om hem op volle toeren te laten draaien, maar blijkbaar koelt mijn Silencer minder goed bij dezelfde hoeveelheid stroom (wellicht koelprut verkeerd erop gedaan?).
Mijn oplossing:
Wat heb ik nu dus gedaan: ik laat de Silencer nu niet z'n stroom vanaf de videokaart krijgen, maar direct van de voeding (12V)! Nu draait 'ie wel altijd op volle toeren, maar je hoort 'm toch niet.
Tevens is de temperatuur van mijn GPU in idle nu 7 graden lager (kast open) en komt 'ie tijdens heftige scenes in F.E.A.R. niet hoger dan 70 graden!
Er zijn ontzettend veel mensen die problemen hebben met deze melding, en het is ook gewoon naar als je je videokaart niet op volle kracht kan gebruiken omdat 'ie zegt dat er niet genoeg stroom is, wat vaak onterecht is!
'k Hoop dat er wat mensen zijn die hier iets aan hebben.
Cheers,
Ik dacht laat ik hier maar reageren en niet een nieuw topic openen.
Draadjes direct op een molex aansluitenWes46 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:42:
[...]
Hoe kan je de silencer zijn stroom laten krijgen vanaf de voeding dan, ipv de videokaart
Oh? Herlees de GoT Huisregels:
Oftewel, laat ouweHaal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()