Toon posts:

AMD X2 Crashed met nieuwe drivers

Pagina: 1
Acties:

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08 10:38
Hey,
ik heb al vaker het een en ander gepost over mijn processor, maar ik denk dat ik nu toch weet wat het probleem is maar niet hoe ik het oplos! het is namelijk zo, bij bijvoorbeeld counterstrike gaan mijn spellen te snel en moet ik hem via affiniteit op 1 core zetten. nu schijnt het dat de AMD driver dit fixed, ik heb gewoon alles wat op de cd van het moederbord staat ge-installeerd en daar ook de processor driver, maar mijn moederbord is een beetje oud (msi k8n neo 2 plat.) en van voor de tijd van dual-core dus dacht ik dat het misschien daar aan lag. ik naar de amd site en de nieuwste drivers downloaden, a fijn die installeer ik en alles lijkt goed te gaan. totdat ik opnieuw opstart, elke keer als ik dan in windows kom stopt mijn pc ermee en gaat hij opnieuw opstarten! dan moet ik in veilige modus en een oudere dag herstellen en dan doet hij het weer (het licht 100% aan die drivers want als ik die ALLEEN installeer doe hij dat). Nu vraag ik mij dus af wat ik verkeerd doe? en of iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan fixen... Ik hoop niet dat een clean windows install nodig is maar als het volgens jullie moet doe ik het maar.
iig alvast bedankt voor hulp

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27
ik heb dit met battlefield 1942 en Serious Sam 2 ook .. gewoon de affiniteit ff op 1 core zetten.
verder geen probleem toch ?
Al zou het handig zijn als windows kon onthouden bij welke processen je dat graag zo hebt.

N900 N9 Jolla

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 18:19

lithiumangel

Tuurlijk !

Probeer dit anders eens wat hier beschreven wordt ( in safe mode b.t.w )
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Ik ben hierop gestuit omdat mijn PC met X2 nieteens bootte na een clean install , alleen in safe mode .
Alles uitgevoert bij bovenstaande URL en alles PERFECT draaiende voor de laaste 3 dagen inclusief de games die ik (te) vaak speel.
BF2 , NFS:MW , RFO , FEAR en B&W2
Geen issues , `k heb niks met core affinities moeten zetten om vage issues op te lossen of wattan ook .
Dat i.s.m de nieuwste nvidia WHQL`s voor zowel chipset als VGA kaart ( ja dus ook die "ene" met dual core optimisation :)

Meschien hebben deze games geen moeite met affininty , dat kan ook .. maargoed : it`s worth a try.
Vooral , omdat als jij de AMD driver van je moederbord CD`tje geinstaleert hebt , deze

A. Bagger oud zijn
B. Voor een single core processor bedoelt zullen zijn.

De AMD Drivers verschillen voor single core of X2 dual core namelijk ., als je de downloads gebruikt en alle instructies uitvoert in linkje boven heb je goede kans dat alles prima gaat werken :*)

Suc6

[Voor 50% gewijzigd door lithiumangel op 16-02-2006 17:42]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

nienix schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:27:

Al zou het handig zijn als windows kon onthouden bij welke processen je dat graag zo hebt.
Zoek eens op affinity masks. Er is een tool voor om het per applicatie van te voren in te stellen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is er geen update voor het BIOS voor dit moederbord? Voor betere ondersteuning Multicore processors ofzo?

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27
lithiumangel schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:31:
Probeer dit anders eens wat hier beschreven wordt ( in safe mode b.t.w )
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Ik ben hierop gestuit omdat mijn PC met X2 nieteens bootte na een clean install , alleen in safe mode .
Alles uitgevoert bij bovenstaande URL en alles PERFECT draaiende voor de laaste 3 dagen inclusief de games die ik (te) vaak speel.
BF2 , NFS:MW , RFO , FEAR en B&W2
Geen issues , `k heb niks met core affinities moeten zetten om vage issues op te lossen of wattan ook .

knip
Suc6
met battlefield 2 en fear heb ik ook geen problemen .. en met heel heel veel ander spellen ook niet.
tot nu toe dus alleen SS2 en Battlefield 1942
Bor de Wollef schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:31:
[...]

Zoek eens op affinity masks. Er is een tool voor om het per applicatie van te voren in te stellen.
hartelijk dank. _/-\o_
in andere posts die ik volgde had ik bergrepen dat er niks voor was.
ik ga even zoeken en testen

[Voor 20% gewijzigd door Nienix op 16-02-2006 23:08]

N900 N9 Jolla

• cuberob
bedankt voor de tips, ik ga alles ff proberen ook dat van die affinity masks, bij mij is namelijk het probleem met counterstrike (condition zero) dat als ik alt-tab het spel 4 van de 5 keer crashed, dus dan is die affiniteit instellen best vervelend

• cuberob
Bor de Wollef schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:31:
[...]

hartelijk dank. _/-\o_
in andere posts die ik volgde had ik bergrepen dat er niks voor was.
ik ga even zoeken en testen
Ik ben zelf ff aan het zoeken geweest maar kan nog niet echt iets vinden, als jij een goede link hebt kan je die dan ff posten? zal ik dan ook doen. Ik heb nu ff geen tijd zit namelijk aan me huiswerk (ja ik ben pas 15) moet van alles inleven voor morgen :Z

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2021
Waarom installeer je die AMD drivers? Heb je alleen nodig als je CnQ gaat gebruiken. In je sig zie ik dat je proc overclocked is, waar staat Power management op?

Zet dat op Home/Office Desk & dan verder kijken

Owja, nog iets, welke bios draai je? Tip: flash een nieuwere bios

[Voor 15% gewijzigd door aramdin op 17-02-2006 11:36]

ND-Photo.nl (Portfolio) / Ducked.nl (Blog)

• cuberob
hey, was ik vergeten er bij te zeggen: Ik draai momenteel ff alles op stock --> nogsteeds probleem en ik gebruik de nieuwste bios. En over die AMD drivers die zijn dus NIET alleen voor CnQ heb ik op meerdere sites gelezen, zo ook op de site waar iemand in dit topic al de link van gaf

• aramdin
cuberob schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:41:
Ik ben zelf ff aan het zoeken geweest maar kan nog niet echt iets vinden, als jij een goede link hebt kan je die dan ff posten? zal ik dan ook doen. Ik heb nu ff geen tijd zit namelijk aan me huiswerk (ja ik ben pas 15) moet van alles inleven voor morgen :Z
http://www.majorgeeks.com/download870.html

Werkt ook op een ge-Hyperthreade pc :) Heb het nog niet getest thuis, zit nu op werk.

• Legan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07-2018
Heb zelf sinds kort ook een Amd X2 3800+ systeem en gamed perfect.
Mijn computer als volgt geinstalleerd:
  1. Windows XP met SP2 en alle windows updates
  2. Nvidia nForce4 AMD Edition - Windows XP/2000 (32-Bit) versie 6.70
  3. Videokaart driver
  4. AMD Dual Core Driver 32bits driver 1.2.2.2
Zorg dat cool-n-quiet in je bios op disabled staat.
Zodra je de AMD driver geinstalleerd heb moet je even controleren of er in de Boot.ini het volgende staat: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

Die fix die ze op xtremesystems.org geven is handig alleen die Microsoft patch werkt alleen op de Engelse versie van Windows XP.

Voordat ik de AMD driver geinstaleerd had en CS:Source ging spelen kreeg ik na 15min een soort van geschok maar nadien dus geen gekke dingen meer gezien in CS:Source.
Battlefield2, Marc Ecko's, NFS MW draaien ook perfect.

[Voor 5% gewijzigd door Legan op 02-03-2006 21:29]

signature?

• Anoniem: 16225
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een 4400X2 ik vind het maar een vervelend ding.

Als ik CC aanzet en uit een spel kom => crash, ik lees hier dingen van zet je CC uit dat wil je toch niet: onnodige warmteproductie extra herrie etc, waarom werkt dat CC nou niet gewoon.

OK heb ik CC uitgezet soms haperingen in BF2 gisteren UT2004 (Processor afiniteit ook geprobeert, en mijn 600W voeding zou dik voldoende moeten zijn) gespeeld hapert soms met mijn oude 3500 proc nergens geen last van na aankoop van die X2 allerlei gezeik :(. Als je de releasenote van die amd driver ziet lijkt het erop dat ze zelf niet echt vertrouwen in die driver hebben, waarom steken ze daar nou niet veel tijd in? Is iedereen die hun proc koopt blij in plaats van dat gezeik met CC en processoraffiniteit.

Nee die X2 heeft me echt teleurgesteld :|

• Legan
Anoniem: 16225 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:20:
Ik heb zelf een 4400X2 ik vind het maar een vervelend ding.
............................knip.............................
Nee die X2 heeft me echt teleurgesteld :|
Waarom instaleer je de driver van AMD niet?
Misschien heb je na het instaleren geen problemen meer en als de
driver niet bevalt deinstaleer je die driver toch gewoon.
Bedoel als je niks probeert schiet je ook weinig op.

signature?

• Niet online
Legan schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:34:
[...]

Waarom instaleer je de driver van AMD niet?
Misschien heb je na het instaleren geen problemen meer en als de
driver niet bevalt deinstaleer je die driver toch gewoon.
Bedoel als je niks probeert schiet je ook weinig op.
Ik heb de driver van AMD geinstalleerd, maar als je dit leest:

DESCRIPTION:
This driver supports processor performance control via the processor
objects defined in the ACPI 2.0 specification.

KNOWN LIMITATIONS:
1) The processor performance state may not be restored to the maximum state
if the CPU runs at 100 percent. This problem occurs if the computer is
100 percent busywhen the power policy changes.

Bij de release denk ik van, lekkere driver, terwijl deze driver al bijna een jaar oud is, had AMD nou niet ffe wat mensen erop kunnen zetten, misschien heeft mijn probleem hiermee wel mee te maken.
Sterker nog ik zie dat deze driver uit 2004 stamt, dus AMD heeft meer als 1 jaar geen reet uitgevoerd. Komt op mij typisch over als een bedrijf dat het belang van software zwaar onderschat, nou kan dat misschien komen omdat het een hardware bedrijf is :) maar ik vind het beneden alle peil.

Mijn 3500 zit nu in mijn HTPC misschien dat ik die dual core er wel in duw 8)7 , ben ik van al het gezeik af.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 16225 op 03-03-2006 21:04]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 14:05
Ik moetz eggen dat ik zelf nog geen enkel probleem heb ondervodnen met m'n 4200+X2.
Ik heb wel degelijk de AMD driver geïnstalleerd, mn omdat dat aangeduid stond in een inlay van mijn moederbord-handleiding., maw Asus (heb'n A8N-E) vindt de insatllatie van die driver noodzakelijk ;)
lijkt me dat die het wel zullen weten :D

[Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 03-03-2006 21:00]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
Dat geldt dus alleen als je Cool 'n quiet aanhebt en is ook volkomen logisch: als de CPU geen tijd heeft om dat programma te verwerken (dat ervoor zorgt dat je CPU weer op zijn 'maximum state' komt), zal ie inderdaad niet naar zijn maximum state gaan, logisch. Zet je echter geen cool n quiet aan, dan schakelt ie uberhaupt al niet terug en heb je alsnog die driver (die er dus niet slechts voor cool n quiet is).

• Niet online
Ja dat dacht ik ook al, maar goed CC staat uit bij my dus dat kan het probleem niet zijn.

• Legan
Heb nog nooit C&Q aangehad en toch had ik rare happeringen
als ik langer dan 15 minuten CS:Source aan het spelen was.
Nadat ik de AMD driver geinstaleerd had waren deze happeringen verdwenen.

signature?

• Niet online
Ik schaam me diep ik het was mijn draadloze muis en toetsenboard }:O sinds ik die dualcore heb geinstalleerd heb ik de zenders/ontvangers op een iets anderen plek gelegd, een klein beetje verder weg. Na de ontvangers heel dicht bij mijn toetsenboard te hebben gelegd werken mijn spellen weer als normaal _/-\o_ . Tijdens normaal desktopgebruik merk je dat verschil niet het was ook niet altijd maar soms ineens begon de boel te haperen. Nou in ieder geval is dit opgelost alleen werkt CC nog niet ;( maar ja je kan niet alles mee hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 16225 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:02:
Ik schaam me diep ik het was mijn draadloze muis en toetsenboard }:O sinds ik die dualcore heb geinstalleerd heb ik de zenders/ontvangers op een iets anderen plek gelegd, een klein beetje verder weg. Na de ontvangers heel dicht bij mijn toetsenboard te hebben gelegd werken mijn spellen weer als normaal _/-\o_ . Tijdens normaal desktopgebruik merk je dat verschil niet het was ook niet altijd maar soms ineens begon de boel te haperen. Nou in ieder geval is dit opgelost alleen werkt CC nog niet ;( maar ja je kan niet alles mee hebben.
Is dit reproduceerbaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:11
Anoniem: 16225 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:02:
Ik schaam me diep ik het was mijn draadloze muis en toetsenboard }:O sinds ik die dualcore heb geinstalleerd heb ik de zenders/ontvangers op een iets anderen plek gelegd...
Je komt er iig eerlijk voor uit, de meesten zouden na zo'n ontdekking geen eens meer gereageerd hebben (wat ook niet geheel onbegrijpelijk is :+ ).

Maar wat gaat er dan mis met je C'nC? Krijg je het niet geïnstalleerd (foutmeldingen)? Werkt het niet? Heb je wel de juiste instellingen in het BIOS en je OS doorgevoerd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• aramdin
Ik heb een ander tooltje gevonden om Affinity in te stellen (permanent). Maak dus een backup van een exe file voordat je het commando uitvoert!

http://www.robpol86.com/Pages/imagecfg.php

[edit]
Het werkt :)

[Voor 6% gewijzigd door aramdin op 06-03-2006 10:08]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34
Legan schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:21:
Heb zelf sinds kort ook een Amd X2 3800+ systeem en gamed perfect.
Mijn computer als volgt geinstalleerd:
  1. Windows XP met SP2 en alle windows updates
  2. Nvidia nForce4 AMD Edition - Windows XP/2000 (32-Bit) versie 6.70
  3. Videokaart driver
  4. AMD Dual Core Driver 32bits driver 1.2.2.2
Zorg dat cool-n-quiet in je bios op disabled staat.
Zodra je de AMD driver geinstalleerd heb moet je even controleren of er in de Boot.ini het volgende staat: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

Die fix die ze op xtremesystems.org geven is handig alleen die Microsoft patch werkt alleen op de Engelse versie van Windows XP.

Voordat ik de AMD driver geinstaleerd had en CS:Source ging spelen kreeg ik na 15min een soort van geschok maar nadien dus geen gekke dingen meer gezien in CS:Source.
Battlefield2, Marc Ecko's, NFS MW draaien ook perfect.
heb alles gedaan wat jij gedaan hebt.

dit is toch de driver wat je moet gebruiken.
AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2

Met die driver moet ik nog altijd 1 core uitikken bij Marc Ecko's.

Dit klopt toch dat de cpu-gebruik niet boven de 50% komt?, Want zie hem nooit hoger gaan ook als een game op 2 cores draait

• Niet online
Abbadon schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:22:
[...]

Je komt er iig eerlijk voor uit, de meesten zouden na zo'n ontdekking geen eens meer gereageerd hebben (wat ook niet geheel onbegrijpelijk is :+ ).

Maar wat gaat er dan mis met je C'nC? Krijg je het niet geïnstalleerd (foutmeldingen)? Werkt het niet? Heb je wel de juiste instellingen in het BIOS en je OS doorgevoerd?
Ik schaam me nog steeds ja :).
Wat er mis gaat met C&Q is zodra ik het activeer werkt het gewoon in windows geen probleem, zodra ik een spel opstart werkt alles nog steeds. Zodra ik het spel verlaat middels een normale exit of ALT-TAB => crash :( . AMD drivers geinstalleerd C&Q geactiveerd in bios met mijn oude trouwe 3500+ geen problemen met C&Q

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:18
Tsja, wat ik nou niet snap is dat "lithiumangel" in dit topic een link geeft naar een topic op Xtremesystems. Daarin staat perfect uitgelegt wat te doen.
Amd driver installeren
Hotfix instaleren. (deze hotfix is voor de engelse versie, maar ergens op pagina 4 of 5 staat ook een versie voor alle andere talen.
En een wijziging maken in de boot.ini

Lees dat topic op XS eens door en voer uit wat daar wordt beschreven. Het gevolg zal zijn dat je die Affini. progjes niet meer nodig hebt en dat alles loopt als een TIET op zo'n X2.

Nog een keer de link: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

[Voor 3% gewijzigd door Eindhoven657 op 06-03-2006 18:20]

• Niet online
Ik heb dat ook allemaal gedaan, maar nog steed problemen met C&Q

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De tool die ik gebruik om de affinity in te stellen heet "setaffinity 1.2". Hij is met google wel te vinden, anders moet je me even mailen oid. Je kunt met die tool de affinity masks instellen zodat de applicatie direct bij het opstarten al op de juiste core draait.

C&Q geeft erg veel problemen. Ik raad je aan dit gewoon uit te zetten in de bios.

De affinity programma's blijf je overigens ook met de amddriver + hotfix etc nodig hebben als het gaat om oude software (bv Tactical ops doet het hier niet goed op 2 cores, ook niet bij installatie van alle patches etc).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Anoniem: 163397

jaaoie17 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:16:
[...]
.

Dit klopt toch dat de cpu-gebruik niet boven de 50% komt?, Want zie hem nooit hoger gaan ook als een game op 2 cores draait
Meeste games zijn niet op dual core geschreven, dus hij kan nooit 50+50= 100% gebruiken. Ja windows geeft niet de load afzonderlijk weer, dus load is bij elkaar op 1 hoopje.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee