Kwaliteitsverschil tussen verschillende miniDV tapes?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-01 20:59

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Hoi,
Ik ben benieuwd of er de laatste tijd ook tests of reviews zijn geweest van minidv tapes.
Google en de search functie hebben niet echt geholpen.
Welke tapes gebruikt de tweaker hier eigenlijk, en waarom?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Zal ik dan maar even een voorzichtig schopje geven, want ik sta op het punt om een nieuwe camera aan te schaffen en wil ook graag weten wat goede tapes zijn.
Met Google kom ik nergens. Lijkt er op dat er werkelijk geen tests te vinden zijn op internet van die tapes...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:43
Ik gebruik zelf al jaren lang alleen tapes van het merk Fuji.
Deze bevallen erg goed.
Ik gebruik de meeste tapes slechts 1x (aangezien ze meestal belangrijke opnames bevatten)

Het belangrijkste bij MINIDV tapes is om de verschillende merken tapes niet door elkaar te gaan gebruiken. Kortom zo nu en dan een lading tapes bestellen, en niet ingaan op zogenaamde "koopjes" van andere merken.

Er bestaan namelijk zogenaamde natte en droge tapes, en die mag je NOOIT door elkaar gebruiken *(krijg je blokjes en wordt je tapeje opgegeten, kan ik uit ervaring zeggen)

Gabriel Knight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Inmiddels ben ik wel iets verder, voor mijn camera (Panasonic NV-GS500) zouden de professionele tapes AY–DVM63MQ van Panasonic een zeer goede keus zijn.

Gabriel, heb je misschien meer info over natte en droge tapes, ik kan me er maar weinig bij voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 20:17

Nik

En koop op merk, dus Sony voor Sony cams, JVC voor JVC cams. Vraag me niet precies hoe, maar als je ze door elkaar gooit krij gje problemen (al veel klanten gehad met dat probleem namelijk). Ik zal mijn collega eens vragen wat hij adviseerd (hij zit in de camera's en weet er gewoon een hoop van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

proller schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:34:
En koop op merk, dus Sony voor Sony cams, JVC voor JVC cams. Vraag me niet precies hoe, maar als je ze door elkaar gooit krij gje problemen (al veel klanten gehad met dat probleem namelijk). Ik zal mijn collega eens vragen wat hij adviseerd (hij zit in de camera's en weet er gewoon een hoop van).
Ik dacht eerst dat het gewoon marketing BS was, maar inmiddels ben ik er ook achter dat het toch beter is om de merken bij elkaar te houden. Hoewel sommige combinaties toch wel kunnen, zoals TDK (de duurdere tapes dan) in een Panasonic.

Bestaan er trouwens wel Canon tapes? Nooit gezien eigenlijk... vraag me dan af wat je in die camera's moet stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 26-03-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55189

Zoek even op dit forum, daar worden de meeste van de hier gestelde vragen beantwoordt:http://www.pana3ccduser.com/

Ik gebruik zelf trouwensTDK bandje van het kruidvat in mijn gs-400 en dat gaat prima.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 55189 op 27-03-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Crusader schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:15:
[...]

Ik dacht eerst dat het gewoon marketing BS was, maar inmiddels ben ik er ook achter dat het toch beter is om de merken bij elkaar te houden. Hoewel sommige combinaties toch wel kunnen, zoals TDK (de duurdere tapes dan) in een Panasonic.

Bestaan er trouwens wel Canon tapes? Nooit gezien eigenlijk... vraag me dan af wat je in die camera's moet stoppen.
Ik heb zelf ook een Panasonic die alles vreet wat ik er in duw. Het verhaal "hou merk bij merk" komt uit het begin van de tijd dat miniDV voor de massa werd. JVC camera's hadden toen erg veel problemen wanneer je er een ander merk in stopte. Dit omdat de bandjes te strak waren opgewonden waardoor de kans op schade aan de camera groot was.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Bor de Wollef schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:05:
[...]

Ik heb zelf ook een Panasonic die alles vreet wat ik er in duw. Het verhaal "hou merk bij merk" komt uit het begin van de tijd dat miniDV voor de massa werd. JVC camera's hadden toen erg veel problemen wanneer je er een ander merk in stopte. Dit omdat de bandjes te strak waren opgewonden waardoor de kans op schade aan de camera groot was.
Niet helemaal waar, er bestaan zoals hierboven reeds beschreven natte en droge bandjes. Sony heeft bv natte bandjes nodig, terwijl mijn Panasonic droge bandjes nodig heeft. Overigens zweer ik voor mijn pana ook bij Fuji ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Niet helemaal waar, er bestaan zoals hierboven reeds beschreven natte en droge bandjes. Sony heeft bv natte bandjes nodig, terwijl mijn Panasonic droge bandjes nodig heeft. Overigens zweer ik voor mijn pana ook bij Fuji
Kom dan als eerste maar even met de bron van dit verhaal... Ik geloof er namelijk helemaal niets van!!! De term "nat" en "droog" heeft waarschijnlijk betrekking op verschillende soorten "cleaning tapes"... Die zijn er namelijk in de "natte" en "droge" uitvoering... Je kan gewoon elk willekeurig merk in je camera stoppen... Je houdt toch met je videorecorder ook geen rekening met welk merk videocassettes je erin stopt... Dan wordt het voor mij wel erg moeilijk om ITT/Nokia videobanden ergens vandaan te halen... Het enige verschil wat je met verschillende merken kan krijgen is de kwaliteit en die ligt overigens ook nog eens heel dicht bij elkaar... dus of je nu Sony/TDK/JVC of whatever tapes in je camera stop maakt niets uit... waarschijnlijk komen de verschillende merken tapes ook nog uit de zelfde fabriek, net zoals heel veel merken CD/DVD's (Princo anyone?!?)...

[ Voor 5% gewijzigd door haggard op 27-03-2006 12:00 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb gezocht maar kan ook totaal niets vinden over natte en droge tapes. Bij mij komt het ook over als een bedacht verhaal eigenlijk. Hoe zou dit verschil zichbaar moeten zijn bijvoorbeeld? Ik heb hier tapes liggen van 4 merken en ze zien er allemaal hetzelfde uit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bor de Wollef schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:05:
[...]

Het verhaal "hou merk bij merk" komt uit het begin van de tijd dat miniDV voor de massa werd.
Ben ik het niet mee eens, getuige dit verhaal van een gebruiker op kieskeurig.nl:
Alfred57: Ik wil graag even mijn ervaringen kwijt betreffende het gebruik van diverse mini DV tape soorten, in dit geval bij Panasonic camcorders. Je komt nl. overal camcorder reviews tegen, echter over grote verschillen in soort en merk tape wordt nooit gesproken, terwijl dat volgens mij zeer veel kan uitmaken ! Wij bezitten zowel de NV-GS120 als de NV-GS400 camera. Het viel ons op dat de 120 echt perfecte resultaten geeft met het gebruik van Sony Excellence tape, terwijl het gebruik van deze tape met de 400 camera erg slechte beelden geeft ( veel ruis, onscherp ). Omdat het vrij identieke camera's zijn, van dezelfde fabrikant, vind ik dat wel heel erg vreemd. Tot nu toe heb ik met de 400 camera de beste resultaten bereikt met TDK mastertape en Panasonic Lineair Plus tape. Echter, zelfs dan zijn de beelden niet beter dan die van de 120 camera, sterker nog, de beelden van de 120 camera lijken nog wat strakker en scherper. Je zou toch wel van de 400 camera betere prestaties mogen verwachten, zeker gezien de grotere CCD chips. Van Panasonic Nederland kreeg ik een nietszeggend antwoord. Heeft iemand misschien een goede tip voor mij met welke tape de beste resultaten uit de 400 camera gehaald kunnen worden ? Ook zou ik graag willen weten in welke winkel in Nederland ik de Panasonic Mastertapes ( PQ of MQ )kan kopen, ik heb nl. de indruk dat deze alleen in het verre buitenland verkrijgbaar zijn ( USA / Australie, etc. ). Overigens, over de 400 camera ben ik over het algemeen best wel tevreden. Ik heb alleen het gevoel dat er nog betere resultaten mee behaald kunnen worden bij gebruik van de juiste tapesoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 20:52
Dit verhaal is zeker niet uit de lucht gegrepen, ik heb hier in 2002 een hoop zoekwerk naar verricht en dit op de Kieskeurig site gepost nav de JVC camera die ik toen heb aangeschaft. Die camera is natuurlijk allang uit het assortiment dus review staat er niet meer op, vandaar ff een copy-paste met onderaan een paar links:
Zelf heb ik 2 maanden geleden een camcorder gekocht van JVC, maar niet alvorens het internet af te zoeken naar tests, tips en aandachtspunten. Daarbij kwam ik meerdere artikelen tegen die het probleem van vele camcordergebruikers beschrijven, voornamelijk van het merk JVC en in iets mindere mate Sony en Canon. Ik zal hier proberen een korte uiteenzetting van het probleem te geven.

De hoeveelheid data die tussen de koppen van de camcorder en de DV tape wordt uitgewisseld is gigantisch groot, daarnaast is de informatiedichtheid op de tape ook heel hoog. Voor een goede dataoverdracht luistert de geleiding van de tape in het loopwerk bijzonder nauw en moet er optimaal contact zijn tussen de tape en de koppen. Enkele stofdeeltjes kunnen dit al ondermijnen, waardoor er een blokkerig beeld ontstaat.
Om het contact tussen koppen en tape te optimaliseren is er een dunne film smeermiddel (lubricant) op de tape aangebracht. De meeste fabrikanten gebruiken hiervoor een nat smeermiddel; Panasonic is de enige die ook cassettes met droge smering toepast. Bij het gebruik van deze laatste cassettes zijn er, zover bekend, nog nooit problemen opgetreden. Het probleem is juist dat de verschillende merken natgesmeerde cassettes verschillende smeermiddelen gebruiken die elkaar niet verdragen. Als verschillende merken cassettes door elkaar worden gebruikt kan hierdoor een residu op het loopwerk en op de koppen achterblijven, waardoor het tapetransport hapert (tape loopt vast) en het dataverkeer tussen koppen en tape wordt verstoord (blokkerig beeld). Dit probleem schijnt zich met name voor te doen als Sony tapes met een willekeurig ander merk door elkaar wordt gebruikt. Hierbij dient als kanttekening te worden geplaatst dat er maar 3 producenten van DV tapes zijn: Panasonic is marktleider met zo'n 70%, zij produceert ook oa JVC en Canon tapes, daarnaast zijn Sony (25%) en TDK (5%) in de markt aktief.

De eerste signalen van incompatibiliteit van verschillende merken tapes dateren (voor zover ik kan nagaan) uit 1998, het duurde daarna een flinke tijd voordat het probleem door de fabrikanten onderkend werd. Er zijn vervolgens afspraken gemaakt om de tapes beter op elkaar af te stemmen, en de fabrikanten beweren dat het euvel sindsdien verholpen is. Echter, de problemen die veel camcorderbezitters momenteel ondervinden lijken er sterk op te duiden dat dit geenszins het geval is.

[...]

Hoe dit te voorkomen? In eerste instantie lijkt het verstandig om slechts 1 soort miniDV tapes te gebruiken. Wissel je toch van merk tape, gebruik dan altijd een schoonmaak tape tussen het wisselen door.
[...]
toon volledige bericht
links:
http://www.dvfreak.com/tape.htm
http://www.sonyhdvinfo.com/showthread.php?t=1744
http://www.philpang.com/tips/minidv_lubricants.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Interessante links Tinuz, bedankt, weer een hoop geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-06 22:17
Crusader schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:01:
[...]
erg slechte beelden geeft ( veel ruis, onscherp )
[...]
Kom op! We hebben het hier over een digitale camera! Daar worden 1tjes en 0tjes op een tape gezet, geen analoge beelden! dataverlies op 1tjes en 0tjes geeft blokkerige beelden en MPEG-like artifacten, geen onscherpte en ruis! De onscherpte bij het model camera waar over gesproken wordt heeft m.i. niets met tapes te maken!

[ Voor 11% gewijzigd door Koen_R op 27-03-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Don't shoot the messenger!

Toch hou ik het bij de Master tapes van Panasonic, gewoon voor de zekerheid. Een camera van ruim 1000 euro ga ik niet als proefkonijn gebruiken.

[ Voor 76% gewijzigd door Crusader op 27-03-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06-2009

jost

I'm on the motherfucker

Heb een vraag over bandjes en kan eigenlijk geen recenter Topic vinden.

Sta op het punt om de Panasonic nv-gs180 aan te schaffen.
Nu vertelde een collega mij dat het niet verstandig is om een mini-dv camera te kopen.
Dit omdat de bandjes in een warm land snel zouden smelten.

Kan me hier wel iets bij voorstellen, maar twijfel toch aan dit advies.

Hebben mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 14:27
Smelten is bij normaal gebruik hoogstwaarschijnlijk onzin, maar de plastics die gebruikt zijn zijn natuurlijk niet ongevoelig voor warmte. Houdt ze derhalve uit direct zonlicht en gebruik ze bij temperaturen die door de fabrikant als acceptabel zijn aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik zou absoluut voor de MiniDV camera gaan, zeker omdat Panasonic goede camera's maakt en DV meer vrijheid biedt wat betreft montage (het is geen gecomprimeerde MPEG data namelijk).
Laat je door dat advies niet weerhouden MiniDV te kiezen. Heb zelf nog nooit problemen gehad in warme landen (30-35 graden).
Wat jost zegt, leg je tapes niet in de volle zon. Smelten klinkt behoorlijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Over dat natte en droge;

Een tijd geleden stond er iemand voor me bij Dixons die nieuwe bandjes nodig had voor z`n camcorder. Toen werden de TDK bandjes afgeraden omdat die een soort van "smeer" achter zouden laten in de camera. Steeds reinigen dus...veel klanten waren teruggekomen met klachten.

Ik kan me goed voorstellen, dat wanneer je een 'natte' tape in een 'droge' camera stopt (of omgekeerd) dit voor problemen kan zorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 07-06-2006 00:08 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:24
ParkOverall schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:26:
Smelten is bij normaal gebruik hoogstwaarschijnlijk onzin, maar de plastics die gebruikt zijn zijn natuurlijk niet ongevoelig voor warmte. Houdt ze derhalve uit direct zonlicht en gebruik ze bij temperaturen die door de fabrikant als acceptabel zijn aangegeven.
ze hebben bij mij in ieder geval de Death Valley woestijn in de VS overleeft (47 graden celcius om 10 uur 's avonds >:) )
Maar ik denk dat vrijwel geen enkele digitale apparatuur het plezierig vindt om in de zon te liggen...

[ Voor 11% gewijzigd door marteltor op 07-06-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Michael Knight schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:07:
Over dat natte en droge;

Ik kan me goed voorstellen, dat wanneer je een 'natte' tape in een 'droge' camera stopt (of omgekeerd) dit voor problemen kan zorgen.
En dat is nou juist precies het probleem :)
Gebruik gewoon één merk. Van Sony is bekend dat ze natte tapes gebruiken. TDK gebruikt droge tapes. Ik dacht dat Sony de enige fabrikant was die natte tapes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 08:09
Ik ben van plan om de canon mvx460 aan te schaffen. Kan iemand me vertellen welk merk mini dv tap hier het meest geschikt voor is?

Heeft iemand misschien een link naar een test met verschillende mini dv tapes of naar een forum waar dit onderwerp ter sprake komt?

van canon zelf kom ik weinig of niks tegen en via google kom ik ook niet veel verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Echt slechte merken zijn er niet, maar zodra je voor een merk hebt gekozen, kun je je maar beter aan dat merk vast blijven houden. Niet meer switchen dus.
Eerder in dit topic zijn enkele interessante links gegeven, maar geen concrete tests.
Ik had vóór mijn huidige camera ook een Canon en gebruikte daarin altijd Panasonic tapes, nooit problemen mee gehad. Wat kwaliteit van tapes betreft, daarbij moet je denken aan houdbaarheid van de data op de tape, niet zozeer beeldkwaliteit, die blijft gelijk. De gevoeligheid voor drop-outs kan wel weer verschillen tussen verschillende merken tapes.

Enige forum dat ik ken waar DV tapes worden besproken is
http://www.pana3ccduser.c...b742ccbc0235edfc18e8&f=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
idd bedankt.

ikzelf twijfel nog tussen de canon mvx 460 en de panasonic gs180.
Wat voor mij belangrijk is dat de breedbeeld opname goed is en dat schijnt bij de canon het geval te zijn, tevens de dv in is makkelijk om film na bewerking terug te zetten.

De pananasonic gs 180 heeft natuurlijk 3ccd en een uitstekend beeld, maar hoe zit het met breedbeeld, de stabilisator is dan uitgeschakeld en geeft dit echt breedbeeld of een uitgerekt en geknipt 4:3 beeld?

Verder is het mogelijk om de dv in van de panasonic te aktiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Laatst online: 19-05 17:32
Ik gebruik voor mijn GS180 JVC bandjes en die bevallen in ieder geval goed. Wat ik wel gehoord heb (verkopers talk) is dat de sony tapes alleen voor de sony's gebruikt kunnen worden, omdat het magnesium gehalte in die tapes niet goed is voor andere camera's. Voor de rest maakt het niet uit volgens die verkoper.

Ik gebruik dus JVC tapes en ik heb nog geen problemen ondervonden. Ik heb nog niet heel veel gefilmd, maar tot nu toe dus geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
wat is jouw ervaring met het breedbeeld van de panasonic gs180?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Laatst online: 19-05 17:32
nog niet gebruikt. wat ik jammer vind is dat als je 16:9 gebruikt, dat dan de "steady shot" er af gaat. (ik weet ff niet hoe 't echt heet) Daarom gewoon 4:3 gefilmd, maar ik denk dat die 16:9 ook wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

fv12 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:36:
De pananasonic gs 180 heeft natuurlijk 3ccd en een uitstekend beeld, maar hoe zit het met breedbeeld, de stabilisator is dan uitgeschakeld en geeft dit echt breedbeeld of een uitgerekt en geknipt 4:3 beeld?
Dat is een prima vraag om op het door mij genoemde forum te plaatsen. Ze zijn daar gespecialiseerd in 3CCD camera's van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
wil je het antwoord hierop svp posten.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

fv12 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 08:47:
wil je het antwoord hierop svp posten.

alvast bedankt
Dan moet je eerst de vraag daar stellen. Het antwoord krijg je dan ook daar. Dan kun je het zelf hier plaatsen. Ik ga die vraag niet stellen, het is niet mijn vraag ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Crusader op 10-07-2006 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:15

-Stef-

Slainthe!

Ik heb afgelopen vrijdag een Panasonic NV-GS180 camcorder besteld. Nu zit ik intussen uit te vogelen welke miniDV tapes ik hiervoor kan gebruiken.

De AY-DVM63MQ tapes worden op diverse fora aangeraden maar waar koop ik deze miniDV's in Nederland? Zowel in fysieke winkels als in online winkels ben ik geinteresseerd aangezien ik alleen maar buitenlandse winkels aantref.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52758

-Stef- schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:02:
.

De AY-DVM63MQ tapes worden op diverse fora aangeraden maar waar koop ik deze miniDV's in Nederland? Zowel in fysieke winkels als in online winkels ben ik geinteresseerd aangezien ik alleen maar buitenlandse winkels aantref.
onder andere bij
http://www.videohandel.nl/index.php?cPath=29_40

en
http://www.tapes.nl/main/shop.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:15

-Stef-

Slainthe!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Crusader schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:15:
Ik stop er veel te dure Sony bandjes in (http://www.sonystyle.com/...ories_DIBlankMedia_MiniDV), en dat geeft voor mij het beste resultaat. Heb ook nog met philips bandjes gewerkt, maar die waren minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52758

Anoniem: 152769 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:32:
[...]

Ik stop er veel te dure Sony bandjes in (http://www.sonystyle.com/...ories_DIBlankMedia_MiniDV), en dat geeft voor mij het beste resultaat. Heb ook nog met philips bandjes gewerkt, maar die waren minder.
Mischien moet je ook is Panasonic proberen; Canon Camera's worden op basis van Panasonic Tapes afgeregeld en moeten dus het beste werken. Het is in ieder geval het beste om steeds dezelfde tapes te gebruiken.

In mijn Canon Camera gebruik ik niets anders dan panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Tis al een beetje ouder topic, maar ik zet mijn ervaringen er ook maar in.

Ik heb een Panasonic GS75 camera en heb bij aanschaf vorig jaar een 5-pack color Fuji tapes aangeschaft. Nu zijn we begin september een weekje op vakantie geweest en ik heb daarvoor twee nieuwe tapes gekocht. Dit waren JVC tapes.

Op dag 2 van de vakantie verscheen op de camera de melding dat ik de koppen moest reinigen, maar ik kon nog gewoon doorfilmen (wat ik dus ook gewoon gedaan heb, zou thuis wel een schoonmaaktape kopen). Tot ik op de laatste dag een stukje film terugkeek en zag dat er allemaal zwarte balken door het beeld zaten! :'(

Thuis aangekomen een nieuwe schoonmaaktape erin, maar dit hielp niet. Er bleven zwarte strepen in het beeld. Ook als ik iets opnieuw opnam en terugkeek hetzelfde probleem. Echter oude eerder opgenomen tapes (Fuji) zagen er bij terugkijken goed uit! Opnemen daarop gaf echter dezelfde zwarte balken.

Geprobeerd op een JVC camera van de buurman de foutieve opnames op de JVC tapes te bekijken.. en wat denk je? Daarop geen zwarte balken!! Dus snel via die camera op de pc gezet en vakantievideo gered. >:)

Had ik wel nog steeds het bestaande probleem op mijn eigen Panasonic camera natuurlijk. Ik ben wat vooruit en achteruit gaan spoelen met mijn 'oude' Fuji bandjes (die JVC komt er niet meer in!).. en ineens vanuit het niks kon ik weer opnemen en probleemloos dit terugkijken.

Dus uiteindelijk is mijn vermoeden dat die JVC tape nogal wat vuil op de kop heeft veroorzaakt, wat de schoonmaaktape er niet vanaf heeft gekregen, maar het spoelen wel! Dus nu nog op zoek naar nieuwe Fuji tapes.. anderen komen er bij mij niet meer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Moraal van het verhaal, hou het bij 1 merk. Pas als je door hebt welk merk bandje je vooral niet moet gebruiken is het al te laat. :)
Pagina: 1