Inbelverbinding belt wel maar kan geen pagina openen

Pagina: 1
Acties:

• Snack Clip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Hallo,

Ik heb een wanadoo free inbel abbo. Ik heb via externe toegang (win98) een nieuwe verbinding gemaakt en alles ingesteld:
-inbelnr.;
-servertype alleen tcp/ip aangevinkt;
en daarna de verbinding gestart en gebruikernaam en wachtwoord ingevuld. Het modem belt dan wel en hij maakt dan ook wel een verbinding met wanadoo, alleen dit gaat erg traag. Ook is het zo dat als ik verbonden ben, dan kan ik geen pagina opzoeken via internet explorer. Ook kan ik niet pingen naar bijvoorbeel www.nu.nl

Alvast bedankt

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 09:41
Krijg je een IP?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Snack Clip
Ja ik krijg wel een ip (in ieder geval dat denk ik wel, want ik heb ipconfig geraadpleegd en daar staat een ip-adres in de trant van 83.xxx.xxx.xx) en dat is geen standaard ip-adres wat je krijgt van windos.

Ik weet niet of het ook te maken kan hebben met DNS, want bij wanadoo geven ze wel een dns adres op hun website, alleen wordt er niet vertelt dat je dit in moet vullen.

Maar ik weet niet of dat uitmaakt, ik moet vanavond weer langs om de het internet aan de gang te krijgen (niet bij mij thuis). Dus ik moet zoveel mogelijk oplossingen weten, zodat als ik daar vanavond heen ga dat ik nog wat kan proberen.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:07

weebl

YARR!

Je moet idd het DNS van je provider invullen. Zonder dit adres weet je pc niet aan wie hij de bij de domeinen horende ip-adressen moet opvragen, en krijg je dus ook geen pagina's te zien.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 14:38
Kun je wel surfen op IP-adres? Ga bijv eens naar http://66.249.87.99 ?
Zowel dan is het een ontbrekende DNS-server.
De DNS-servers voor Wanadoo Free zijn als t goed is 194.134.5.55 en 194.134.5.5

• Snack Clip
Dus het is eigenlijk wel bijna zeker dat als ik het DNS adres invul dat hij het dan gaat doen? Dan rest alleen nog het probleem dat het inbellen niet heel erg snel gaat, zeg maar gerust traag. En geeft vaak een fout dat hij niet kan verbinden en dat hij deze dan afbreekt.

Misschien dat het wel alleen op dat moment was, maar ik ga vanavond weer proberen.

• Snack Clip
@ frickY:

Dat heb ik gisteren niet geprobeerd, is wel een goeie om het te proberen. Want ik heb ook niet naar een ip-adres gepingt, alleen maar ping www.nu.nl en gaf ie geloof ik aan doelhost onbekend (dacht ik hoor).

Ik ga het vanavond proberen dank je wel

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Welke fout krijg je als hij niet kan verbinden?

Staat de modem goed ingesteld (dus pulse of Tone)
Als je niet kan pingen naar Ip-adres, zal het invullen van DNS ook niet gaan werken.

Probeer eens een trace, en kijk hoever je komt.

Kijk eventueel op www.modemhelp.net. Staan foutmeldingen en oplossingen.

Aangezien het om win98 gaat, een keer tcp/ip herinstall en anders een herinstalatie van de externe toegang.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad best kans dat er gewoon geen correcte DNS erver is opgegeven. Hoe dat werkt staat toch gewoon in handleidingen en op vele pagihna's op het web?

Als niet DNS-troubles: SA FAQ: Outlook (Express), Internet Explorer, MSN messenger ken je natuurlijk al? Zo niet: lees even de relevante FAQ's want daar staat al jaren een mogelijke oplossing ;) Inderdaad gewoon de IP stack opnieuw installeren kan ook geen kwaad.

offtopic:
Wellicht past dit topic beter in Network Troubleshooting, WOS --> NT. Lees de volgende keer trouwens even enige relevante sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1