[WORD2003] Macro in ieder document, normal.dot?

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:09

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik moet een macro maken. Deze macro moet de volgende instellingen op een geselecteerde tekst toepassen:

- vet drukken
- centreren
- lettertype Arial 12punts

Dit is allemaal geen probleem. Ik zit echter met het volgende. De macro moet in iedere tekst kunnen worden toegepast. Moet ik het nu in normal.dot opslaan? Hoe moet ik dit precies doen? De macro moet in ieder geval in het document worden bewaard omdat ik deze via mail moet versturen.

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je macro is uitgevoerd, heb je die toch niet meer nodig?

Als ik een word document krijg (of excel) en er zitten marco's in, zijn die uitgeschakeld.

Ik heb voor excel veel macro's geschreven voor me werk, en wil echt niet dat een ander er met mijn macro's vandoor gaat.

Ey!! Macarena \o/

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:50:
Als je macro is uitgevoerd, heb je die toch niet meer nodig?

Als ik een word document krijg (of excel) en er zitten marco's in, zijn die uitgeschakeld.

Ik heb voor excel veel macro's geschreven voor me werk, en wil echt niet dat een ander er met mijn macro's vandoor gaat.
Ik moet het maken voor school. De macro moet ik dan sturen naar mijn leraar ter goedkeuring. Het is de bedoeling dat de macro een knop wordt in de werkbalk van Word. Ik selecteer een stuk onbewerkte tekst, klik op de knop in de werkbalk en de tekst wordt aangepast.

De macro werkt verder goed en ik krijg ook de knop in de werkbalk maar ik wil hem IN het document opslaan zodat ik hem kan mailen naar mijn leraar....

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan stuur je toch je normal.dot?

Ivm de werkbalkaanpassingen kun je beter macro + aangepaste werkbalk opslaan in een aparte dot file en dat in de opstartdirectory van Word plaatsen. Is het ook globaal beschikbaar.

Kopieren / verplaatsen van macro's en werkbalken via de ui:
Extra-->Macro-->Macro's-->Beheer

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Niesje schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:17:
Dan stuur je toch je normal.dot?

Ivm de werkbalkaanpassingen kun je beter macro + aangepaste werkbalk opslaan in een aparte dot file en dat in de opstartdirectory van Word plaatsen. Is het ook globaal beschikbaar.

Kopieren / verplaatsen van macro's en werkbalken via de ui:
Extra-->Macro-->Macro's-->Beheer
Kijk hier heb ik wat aan! Thnx Dude!

gooi maar op slot

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

gooi maar op slot
Nee, nee, en nog eens nee. Slotjes zijn niet op verzoek beschikbaar en zeker niet bedoeld om topics af te sluiten omdat de vraag van de ts beantwoord lijkt te zijn.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1