Toon posts:

Laptop voor db dev

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop nodig :)
Hij moet dienen voor db ontwikkeling (Oracle), office toestanden en mail en mss af en toe een spel ertussen.
Daar ik aan db ontwikkeling doe lijkt het mij nuttig om te gaan voor 1Gb aan geheugen daar een applicatie server van oracle al snel wat geheugen begint te vreten.
Ook zou deze een redelijk lange accu duur moeten hebben (+3u liefst).
De harde schijf maakt in principe minder uit maar toch liefst een 5400rpm model en 60Gb of meer.
En zoals een laptop moet zijn, DRAAGBAAR. Zeker onder de 3Kg waar de meeste modellen rondschommelen.
De resolutie zou ik het liefste groter hebben dan 1024*768. Schermgrootte maakt niet veel uit (14,1", 15", 15.4").
Zoals ik hierboven al meedeelde wil ik af en toe eens een spelletje spelen (niet alla doom3 ed) maar heb een goeie gamepc dus is niet noodzakelijk (ik kan nog zonder).

Ik heb al wat rondgekeken en uiteindelijk zie je het bos niet meer tussen de bomen.
Dell D610, Dell D810, Acer Aspire WLMI1694, ...
Een budget is er niet dus laat u maar gaan, prijs maakt niet zoveel uit, liefst wel een goeie garantie!

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Grappig dat je Dell en Acer noemt, en vervolgens goeie garantie :Y)

Als je goede service/garantie belangrijk vindt, neem een merk waarbij je minimaal 2 jaar gratis pick-up en return garantie krijgt. Vaak is dit ook wel als warrany extension pack te krijgen, maar dan betaal je ervoor.

Welk merk is verder erg lastig. Zonder budget zijn er tientallen voor je geschikt. Zelf vind ik dit wel een mooie, 2 kg en je hebt bovengenoemde garantie.

[ Voor 19% gewijzigd door Marck21 op 16-02-2006 13:38 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Om er dan een budget op te plakken ... :X
1600€ incl btw
Vriendin heeft een acer en die werkt al een lange tijd zonder problemen, weliswaar perfect.
Je hebt altijd mensen die vinden dat dell slechte garantie geeft en acer ook, andere zijn dan weer enorm tevreden over de garantie. Moet gewoon mogelijkheid zijn tot +-3jaar garantie.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 13:43 ]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Asus W3V
MSI S425 of S260/270

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:38

samo

yo/wassup

Je kan kijken naar Lenovo laptops, zijn super degelijk en worden vaak in het bedrijfsleven gebruikt. De R-serie is niet eens zo heel duur. Enige nadeel is dat ze wat moeilijk te vinden zijn in Nederland...

Maar vooral qua batterij preformance enzo werken ze erg goed.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Verbal_Kint schreef:
MSI S425 of S260/270
Ik heb op de site van tones (www.tones.be) gezien dat je barebooks van MSI kan aanschaffen en deze zoals bij dell zelf kan samenstellen. Nu voor de verandering eens gekeken bij de AMD Configs maar er zijn blijkbaar verschillende types van Turion CPU's? Welke is hiervan zowat de goeie?
samo-arne schreef:
Je kan kijken naar Lenovo laptops, zijn super degelijk en worden vaak in het bedrijfsleven gebruikt. De R-serie is niet eens zo heel duur. Enige nadeel is dat ze wat moeilijk te vinden zijn in Nederland...
Maar vooral qua batterij preformance enzo werken ze erg goed.
Ikzelf ben van Vlaanderen dus ik heb geen idee hoe ze hier leverbaar zijn en in welke mate.
Ik heb deze notebooks al meerdere malen tegengekomen waaronder op mijn vroegere school kon je deze aankopen (spijt dat ik dat niet gedaan heb) en bij andere consultants.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Mocht je gaan voor de MSI S270 neem dan een AMD Turion 32 of hoger. (neem wel het 25watt model) Bij ALB-Computer.de kun je zelf kiezen wat je wilt en heb je ook voor een kliene meerprijs pixel en ophaal garantie in nederland. De laptop gaat ong 3.5 uur mee en heeft een reso van 1280x800.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentox op 16-02-2006 15:12 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens even gekeken en die samengesteld komt incl btw op nog geen 1500€ enkel is dit blijkbaar een 12.1" notebook en die is toch iets te klein. Ik werk met veel code en als ik daar een dag op moet liggen piekeren want de resolutie is 1280*768 ga ik na een week scheel zien denk ik :)
Het gewicht daarentegen is dan weer zeer goed. :P 1,8Kg

Even gekeken naar zo'n Intel config van MSI en de S425 lijkt me wel netjes, enkel BT mis ik maar is te verhelpen met dongle.
Weegt beetje zwaarder maar heeft een 14.1" scherm wat toch net iets beter is voor me.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 15:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:15:
...
Even gekeken naar zo'n Intel config van MSI en de S425 lijkt me wel netjes, enkel BT mis ik maar is te verhelpen met dongle.
Weegt beetje zwaarder maar heeft een 14.1" scherm wat toch net iets beter is voor me.
De s425 heeft gewoon bluetooth. Ik heb hem en hij is zeker aan te raden. Ook ik werk veel met code en dan is 14.1" genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een dell D610 geworden wegens de goede bedrijfservaring en serieuze korting dat we gekregen hebben.
Dell D610
Centrino 1.86Ghz
Standaard graka
1 GB Geheugen
DVD Writer
3 jaar garantie Next business day ofzo
Bluetooth
...

Er staan er nu 20 te wachten op hun nieuwe eigenaar waaronder ikzelf _/-\o_
Oja en er zit nog een lederen tas bij (nog niet gezien maar zeiden ze me)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een prachtlaptop!!! :P
Een aanrader voor iedereen, ziet er heel stevig uit. Mooi en klein.
Grote resolutie, snelle cpu, genoeg geheugen aan boord, 4 USB poorten, BT, ...
En hij weegt dan ook enorm weinig!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jammer dat je net te vroeg bent geweest de 620 ziet er zeer strak uit
Pagina: 1