Het OS met de grootste toekomst voor thuisgebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:37
Ik ben benieuwd naar jullie mening over "welk OS het meeste toekomst heeft voor de thuisgebruiker". Ik weet dat de meerderheid van de aardkluit Windows gebruikt maar indien bv. Linux meer consumentgericht zal worden kan het een goede concurrent van MS worden. Veel weet ik zelf niet over OS'en en vraag dus eerder jullie mening zodat ik erover kan nadenken en een goed onderbouwde discussie kan aangaan waarom wel/niet.
Waarom vind je dat en hoe zie je dat OS dan evolueren.

Het kan hier natuurlijk gaan over zowel MS Windows/Vista/..., Linux, Mac OSX,...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

linux distro op een servertje die je bedient van je digitale flims muzakjes etc en documentos.

windows 2003 server op je desktop client pc!

hoe ossen evolueren?

af en toe osnews.com doorbladeren enzo

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

OS met de grootste toekomst is nogsteeds Windows.
Er is gewoon nog geen ander universeel ondersteund OS met hetzelfde gebruiksgemak.

En dan kan je wel gaan discussieren over dat windows zo lek is als een mandje tegenover linux en consorten, maar je kan er niet omheen dat het redelijk simpel werkt.
Daarnaast worden de meeste mensen meteen al in aanraking gebracht met windows, en je kent het gezegde: Jong geleerd, Oud gedaan.
Als je iets kent, stap je er niet zomaar vanaf.

Hoewel: Op het moment is Apple zijn migratie aan het maken naar het x86 platform, dus de kans dat Apple's MacOS een grote speler gaat worden, is wel aanwezig, maar ik verwacht dat dat nog wel een paar jaartjes duurt.

offtopic:
Afgaande op je registratiedatum en geboorte jaar vermeld in je profiel, sluit ik niet uit dat dit een huiswerkvraag is...
if so: vraag maar meteen een topicsluiting aan, want huiswerkvragen zijn niet toegestaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48

Cyphax

Moderator LNX/AI
PipoDeClown schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:14:
linux distro op een servertje die je bedient van je digitale flims muzakjes etc en documentos.

windows 2003 server op je desktop client pc!

hoe ossen evolueren?

af en toe osnews.com doorbladeren enzo
Waarom onderbouw je niet?

Tomovich, wat vind je zelf eigenlijk? Je hoeft niet zo heel veel van OSen te weten om een mening te vormen over de huidige situatie. Op zich heeft Windows altijd toekomst, hoewel ik het gevoel heb dat Vista tegen zou kunnen vallen (maar ik weet niet waarom). Aan de andere kant heeft Microsoft de PC-bouwers achter zich die gewoon bij een nieuwe PC Windows leveren en dat zal nog wel zo blijven. Wanneer er bijvoorbeeld Linuxdistributies komen die hetzelfde voor elkaar krijgen (Lindows en Walmart hebben dat een tijdje gedaan overigens, of doen dat nog steeds, dat weet ik niet) wordt het mogelijk wat interessanter. Tot die tijd heeft Linux niet meer of minder toekomst dan nu en zal het voorlopig nog ongeveer bij hetzelfde blijven.
De meest interessante ontwikkelingen mbt Linux en OSS in het algemeen zijn in mijn ogen te vinden in het bedrijfsleven. Dat lijkt er redelijk voor open te staan en daar zit ook wel progressie in geloof ik. Misschien dat het langzaam doorsijpelt naar de desktop bij de mensen thuis.
Voor MacOS geldt ongeveer hetzelfde, maar dan moet Apple waarschijnlijk wel x86 gaan ondersteunen omdat het aandeel Apple's niet zo heel groot is en mensen doorgaans een x86-achtig iets hebben staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 16-02-2006 13:22 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Windows gebruikers leunen heel erg op de "legaliteit" van het product. het is makkelijk en iedereen kan het installeren.

Linux c.q opensource heeft veel voordelen, het is meestal gratis of kost bijna niets. nadeel is dat het aanbod van software zeer extreem veel is en beschouwd wordt als moeilijker.

Ik denk dat de toekomst niet ligt in 1 v.d 2 maar beide. Zal Windows de kosten illigaal gebruik moeilijker maken dan zullen er veel mensen overstap proberen. Hoe meer voet Linux in windows land krijgt hoe groter de kans dat er een omslag gebeurt waarin de opensource wereld groter kan worden dan windows. Wanneer het echter gebeurt dat is vraag 2

De toekomst ligt in die omslag, op dat moment zullen er games en andere software verhuizen van platform. en op dat moment zal windows veel minder waard worden.

Tot die tijd zal de huidge strijd denk ik wel doorgaan. Er is geen beste of iets met de meeste toekoms er zijn wel slechte en geen toekomst producten. Als je wilt kiezen moet je afvragen wat je wilt doen. Wil je gamen kies je meer voor Windows, wil je leren enzv dan kies je voor Opensource, overgens je kan gamen op opensource en je kan leren op Windows maar die discussie voert men al jaren.

Tja vanalles

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

McKaamos schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:20:
OS met de grootste toekomst is nogsteeds Windows.
Er is gewoon nog geen ander universeel ondersteund OS met hetzelfde gebruiksgemak.
Dan heb je nog niet naar Linux of opensource gekeken. Want daar zit meer universele ondersteuning in dan Windows. Linux/BSD/Unix draait op meer platformen dan Windows. Tevens werkt op *nux-gebasseerde-producten ver het algemeen veel efficenter en stabieler dan de concurentie.

Echter Windows heeft meer voorsprong als je praat over games of grafisch gebeuren. (niet zeggend dat het beter is maar User interface ziet er goed uit)
Ik ben geen pro Linux of Windows, sterker nog ik verdien mijn geld met windows systemen
En dan kan je wel gaan discussieren over dat windows zo lek is als een mandje tegenover linux en consorten, maar je kan er niet omheen dat het redelijk simpel werkt.
zeker nog geen ubuntu of knopix gezien die zijn ook lekker simpel en duidelijk.
Daarnaast worden de meeste mensen meteen al in aanraking gebracht met windows, en je kent het gezegde: Jong geleerd, Oud gedaan.
Als je iets kent, stap je er niet zomaar vanaf.
het is hetzelfde als zeggen dat niemand iets anders probeert? de mens is lui totdat je in de portomonee gaat tasten en/of de nood hoog is, dan kan de mens heel veel.
Hoewel: Op het moment is Apple zijn migratie aan het maken naar het x86 platform, dus de kans dat Apple's MacOS een grote speler gaat worden, is wel aanwezig, maar ik verwacht dat dat nog wel een paar jaartjes duurt.
Mac-OS is al een grote speler, door de overstap zal dit alleen maar groter worden. Immers Custom hardware versus reeds bestaande hardware is een duur verschil.

Tja vanalles

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Mja, het is nu nog te onduidelijk om te zeggen welk OS de grootste toekomst biedt voor thuisgebruikers. Zowel Vista, als Linux, als OSX bieden ontzettend veel features voor thuisgebruikers, ik denk dat gebruikers zelf wel de keuze zullen maken zodra de tijd er rijp voor is. Verder ben ik het ook met PipodeClown gedeeltelijk eens, op OSnews staan vele berichten over nieuwe features in OS'en, ik kan je daar dan ook aanraden om eerst daar te kijken voor je hier een topic opent. :)

Je bent hier overigens al vaker voor gewaarschuwd, als je een dusdanig topic wilt openen, overleg dan eerst even met de mods in een lokaal forum / onderbouw je TS zelf ook even. Op deze manier lijkt het eerder op een huiswerkvraag. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.