Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
[rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml] al doorgelezen? Objectieve oordelen over scanners zul je niet tot nauwlijks vinden omdat zaken als performance etc ook afhankelijk zijn van andere zaken en de detectiegraad van een scanner zeer moeilijk echt objectief te meten is.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik vermoed dat in dat lijstje NOD32 de minste "drag" heeft, maar let op! niet op iedere pc is dit zo. Het beste wat je kunt doen is deze anti-virus producten uit testen door de trial/demo versie te downladen en te gebruiken. Je kunt dan zelf na alle trials/demo's bepalen welke het beste draait op je pc.
Daarnaast zijn er nog meer alternatieve constructies die je kunt testen: Kaspersky met uitgebreide updates heeft "eigenlijk" geen aparte spyware-scanner nodig, de uitgebreide updates flaggen voldoende malware. AVG free daarin tegen is niet zo sterk in het vinden van malware maar wel lekker licht. Een combinatie tussen AVG free en Windows Defender kan misschien een even goede oplossing zijn. Beide zijn trouwens nog gratis ook!
Het beste wat je dus kunt doen is zelf op onderzoek uit gaan, dit is ook een beetje de gedachte achter dit forum.
Daarnaast zijn er nog meer alternatieve constructies die je kunt testen: Kaspersky met uitgebreide updates heeft "eigenlijk" geen aparte spyware-scanner nodig, de uitgebreide updates flaggen voldoende malware. AVG free daarin tegen is niet zo sterk in het vinden van malware maar wel lekker licht. Een combinatie tussen AVG free en Windows Defender kan misschien een even goede oplossing zijn. Beide zijn trouwens nog gratis ook!
Het beste wat je dus kunt doen is zelf op onderzoek uit gaan, dit is ook een beetje de gedachte achter dit forum.
Dat weet ik wel, maar je hoet natuurlijk ook geen tweede keer het wiel uit te vinden.Miki schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:46:
...Het beste wat je dus kunt doen is zelf op onderzoek uit gaan, dit is ook een beetje de gedachte achter dit forum.
Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Das dus niet helemaal waar zoals ik dus al aangaf met NOD32. Ik weet uit eigen ervaring met Kaspersky bijvoorbeeld, dat op bepaalde systemen niet vooruit te branden is. Op andere systemen met mindere specs lijkt het dan wel weer soepel te lopen. Het is dus ook systeem afhankelijk en kan alleen jij dus bepalen of het lekker werkt of niet.Wou T schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:49:
[...]
Dat weet ik wel, maar je hoet natuurlijk ook geen tweede keer het wiel uit te vinden.
De virusscanner die ik in je rijtje mis is Avast. Een volledige versie kan je gratis downloaden (en dus uit proberen) via Avast.com.
Ik gebruik nu een tijdje NOD32 na ook al die andere geprobeerd te hebben en hij werkt perfect.
Je systeem wordt er niet traag van en ongeveer 4-5 updates per dag.
Ook de mailscanner werkt lekker snel.
Je systeem wordt er niet traag van en ongeveer 4-5 updates per dag.
Ook de mailscanner werkt lekker snel.
Ik zou voor zone-alarm suite gaan, is een goede firewall met virusscanner in een. Ik had eerst een zone-alarm pro firewall i.c.m. norton anti virus 2005 en dit vrat performance van mijn pc. Sinds 2 weken heb ik zone-alarm suite en dit is perfect. Het scheelt een hoop opstarttijd en scheelt (naar mijn mening) redelijk wat in de performance.
Ik gebruik sinds kort Antivir, (waarvan trouwens de standaardversie ook gratis is), en dat bevalt eigenlijk prima. Het updaten kan af en toe even duren, (gratis he
), maar ik merk eigenlijk weinig tot niets van performance verschil.
Deliriant isti Romani.
Zelf ben ik een tevreden gebruiker van Symantec AntiVirus Coporate Edition. Hij geeft 3.800 K geheugen usage en Idle lijkt hij erg weinig CPU resources te gebruiken. Nadeel is de prijs.
Normale editie zou ik overigens niet gebruiken, gebruikt nl. onwijs veel cpu & mem.
Normale editie zou ik overigens niet gebruiken, gebruikt nl. onwijs veel cpu & mem.
Dit past prima in [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml]
Signature
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()