Toon posts:

[2000] Corrupt profiel? of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

ik hoop dat jullie me hier verder kunnen helpen.
sinds deze morgen kan ik mijn profiel niet meer normaal opstarten.

De eerste keer kreeg ik melding dat mijn profiel niet geladen kon worden en dat windows me een stardaard profiel zou geven...
Nu kan ik precies niet meer terug.
Terwijl alle bestanden van mijn vorige profiel er nog zijn, ook de map in mijn documenten m.a.w.

ik zoek nu alle mogelijke redenen van het probleem en natuurlijk een oplossing, maar dat wil niet zo goed lukken.
Daarom deze post, mss dat iemand van jullie 'de gouden tip' heeft.

Het moet toch mogelijk zijn om een login te koppelen aan bestanden? Of iets in die aard?

alvast bedankt voor de hulp

mvg
cisco

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je je profiel niet opnieuw laden? Ik neem aan dat je in een netwerkomgeving werkt, dus probeer als Administrator eens alle bestanden terug te halen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Kopieer gewoon de mij (user')\mijn documenten naar (nieuwe gebruiker)\mijn documenten en herhaal het bij de andere mappen.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hebben we het over aanmelden bij een netwerk of alleen maar lokaal?

Verwijderd

Topicstarter
merci alvast voor de suggesties.

het is lokaal (1pc maar) dat er hier gewerk wordt.

ik probeer ff alles te copiëren

mvg

Verwijderd

Topicstarter
Hey

copiëren heeft niet het 'gewenste' effect.

Ik kan dus nog steeds niet aan mijn address book (niet via een mail of als ik een nieuwe distribution list wil maken en members wil toevoegen).

De melding die ik steeds krijg:

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/9682/outlookerror6du.gif

Het 'rare' is wel dat via de snelkoppeling linksonder (die nieuwe balk in Outlook 2003) ik wel mijn contacten kan bekijken. Dus het bestand is er wel, maar de link ernaar, werkt niet.

hopelijk kunnen jullie nog alternatieve oplossingen geven..

nogmaals merci voor jullie tijd/opmerkingen/suggesties

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een corrupt profiel betekent toch echt dat je de data in je oude profiel zal moeten overzetten naar je nieuwe profiel en opnieuw beginnen, daar ga je weinig aan kunnen doen :)

Nu stel je: 'copiëren heeft niet het 'gewenste' effect.' - wat bedoel je daar precies mee? Werkt er niets van wat je gecopieerd hebt? (zijn je documenten ook nog niet beschikbaar, bv?) Of is het enkel het probleem met Outlook dat hij je address book niet kan vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste probleem dat ik nog heb is dat ik mijn addressbook in Outlook niet kan gebruiken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je de melding even willen knippen plakken? Een plaatje kan handig zijn, al wordt het hier op de proxy geblokkeerd. Dit zal vast ook wel bij anderen voorkomen. Is het een zwervend profiel? Als je het lokaal weggooit komt er dan een verse werkende kopie van de server?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
een korte samenvatting.

Dit is 1 pc (geen netwerk) met W2K erop. Ikzelf, mijn vrouwtje hebben beiden een eigen profiel.

Op gegeven moment kreeg ik bij het aanmelden de melding dat mijn profiel niet geladen kon worden en dat Windows me wel zou aanmelden met een standaard profiel. M.a.w. een leeg bureaublad, lege map mijn documenten....
Ik kan met dit nieuwe profiel overal aan (login is dezelfde) dus dezelfde rechten werden aan dit nieuwe profiel gegeven. hierdoor kon ik snel alles terug opzetten gelijk met het vorige profiel.

Resultaat nu is dat er nog steeds een oude map is (in documents and settings) van het vorige profiel en dan een nieuwe, waarin nu alles geplaatst wordt (als het al nodig is).

Het enigste overgebleven probleem is dat ik mijn addressenbook in outlook niet kan gebruiken.
Hiermee bedoel ik dat ze er wel nog is (ik kan addressbook openen via knopje (snellkoppeling) linksonderaan, maar in een mail (als ik op 'to' klik bv) niet. Ook een contact toevoegen kan niet.
In die gevallen krijg ik steeds een foutmelding - zie afbeelding in vorige post (mocht afbeelding niet zichtbaar zijn: http://img142.imageshack.us/img142/9682/outlookerror6du.gif )

Met het copiëren bedoelde ik dat ik alles uit de vorige (mijn documenten) naar de nieuwe gecopieerd heb.

nogmaals bedankt voor jullie tijd, hopelijk geraakt het opgelost

mvg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 19:37 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kwestie van binnen Outlook in de eigenschappen van je Contactpersonen aangeven dat je dat als Adresboek wil gebruiken.
Het kan zijn dat je (in het geval van Office 2000) eerst de adresboek als Service (Outlook 2000 in Corporate/Workgroup mode) moet toevoegen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

kan je ff zeggen hoe ik dat moet doen (aangeven dat ik mijn contacten als addressbook wil gebruiken). Ik vind die optie nl. nergens terug.

Ik werk wel met outlook 2003 maar vermoedelijk zal het niet veel verschillen van 2000

alvast bedankt
Pagina: 1