Nou het is nu echt tijd voor nieuw systeem want mijn oude Pctje begint echt achter de feiten aan te lopen. Ben al een tijdje aan zoeken en vergelijken op het wereld wijde web en dan vooral hier op tweakers 
Nou hoop ik dat jullie met wat laatste tips en adviezen mij kunnen helpen met mijn beslissing.
Wat wil ik gaan doen met het systeem:
· Internetten/mailen
· Kantoorzaken (office ed)
· Muziek en film (converteren/bekijken/etc)
· .NET programmeren
· Gamen: ben geen fanatieke gamer dus ik verwacht geen super dingen. Ik wil wel de laatste nieuwe games kunnen spelen op een fatsoenlijke manier.
Wat heb ik zelf al bij elkaar geharkt:
· Case: Arctic Silentium T2, zilver, 350 Watt 79,-
Dit lijkt mij gewoon een aardige kast die goed gekoeld wordt. Tevens heeft een collega van mij goede ervaringen met deze kast.
· HD: Hitachi Deskstar T7K250 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 86,-
Had hier eerste een Maxtor Diamond 10, maar dat bleek niet te gaan met het moederbord. Daarom voor deze gekozen. Goede reviews.
· Mobo: Asus A8N-E 94,-
Lijkt mij een top bordje voor dit geld. Heb ook wel gelezen over problemen met dit mobo maar dat was volgens mij vooral de combi met Maxtor. Correct me if I’m wrong
· Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed 219,-
Een goede processor voor een gebruiker als mij zelf.
· Videokaart: Asus VGA Extreme N6600GT Silencer/HTD 256 MB 168,-
De videokaart heft mij het meeste hoofdbrekens opgeleverd. Na veel zoeken en vergelijken kwam ik op deze kaart uit. Maar twijfel toch nog erg. Lees ook wel dat ik beter een 6800 GT of GS kan nemen. Maar is dat het verschil in geld waard en scheelt dit veel in prestaties? En maakt het dan uit of je 128 of 256 Mb neemt dat is me nog steeds niet duidelijk
· Geheugen: Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2 84,-
Geluidskaart en brandertjes heb ik nog uit mijn oude PC.
Ik hoop dat jullie mij nog wat goede tips en adviezen kunnen geven? Want ik wil nu echt de knoop gaan doorhakken.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
Nou hoop ik dat jullie met wat laatste tips en adviezen mij kunnen helpen met mijn beslissing.
Wat wil ik gaan doen met het systeem:
· Internetten/mailen
· Kantoorzaken (office ed)
· Muziek en film (converteren/bekijken/etc)
· .NET programmeren
· Gamen: ben geen fanatieke gamer dus ik verwacht geen super dingen. Ik wil wel de laatste nieuwe games kunnen spelen op een fatsoenlijke manier.
Wat heb ik zelf al bij elkaar geharkt:
· Case: Arctic Silentium T2, zilver, 350 Watt 79,-
Dit lijkt mij gewoon een aardige kast die goed gekoeld wordt. Tevens heeft een collega van mij goede ervaringen met deze kast.
· HD: Hitachi Deskstar T7K250 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 86,-
Had hier eerste een Maxtor Diamond 10, maar dat bleek niet te gaan met het moederbord. Daarom voor deze gekozen. Goede reviews.
· Mobo: Asus A8N-E 94,-
Lijkt mij een top bordje voor dit geld. Heb ook wel gelezen over problemen met dit mobo maar dat was volgens mij vooral de combi met Maxtor. Correct me if I’m wrong
· Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed 219,-
Een goede processor voor een gebruiker als mij zelf.
· Videokaart: Asus VGA Extreme N6600GT Silencer/HTD 256 MB 168,-
De videokaart heft mij het meeste hoofdbrekens opgeleverd. Na veel zoeken en vergelijken kwam ik op deze kaart uit. Maar twijfel toch nog erg. Lees ook wel dat ik beter een 6800 GT of GS kan nemen. Maar is dat het verschil in geld waard en scheelt dit veel in prestaties? En maakt het dan uit of je 128 of 256 Mb neemt dat is me nog steeds niet duidelijk
· Geheugen: Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2 84,-
Geluidskaart en brandertjes heb ik nog uit mijn oude PC.
Ik hoop dat jullie mij nog wat goede tips en adviezen kunnen geven? Want ik wil nu echt de knoop gaan doorhakken.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!