Audio signalen samenvoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bascy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo,

ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de audiosignalen van verschillende PC's (3 - 5 stuks) samen te voegen en via 1 set speakers te laten horen. Eigenlijk een soort mixer dus, maar dan zonder alle poespas en knoppen en schuiven.

Ik heb al diverse winkels gebeld en de reacties varieren van " dat kan helemaal niet" tot " dan heeft u dit apparaat nodig a EUR 260".

Weet iemand hier een oplossing voor?

gr
Bas

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het gewoon stereo is, zou ik idd gewoon voor een el-cheapo mengpaneel gaan. Hoeft niet eens zo duur te zijn

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Bascy schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:09:
Hallo,

ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de audiosignalen van verschillende PC's (3 - 5 stuks) samen te voegen en via 1 set speakers te laten horen.
[...]
Tegelijkertijd . . . . of allemaal afzonderlijk ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 12:59 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

het allergoedkoopste is gewoon doorlussen... dus audio uit pc1 > audio in pc2 > audio uit pc2 > audio in pc 3 ect ect. Maar als je dat niet bedoelt, zul je idd toch naar een mengpaneeltje moeten, bij conrad hebben ze al een 4 kanaals meng paneeltje voor 24 euro..

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• The Eagle

The Eagle

Kleine toevoeging nog: wellicht had je het zelf ook al bedacht, maar simpelweg alle links-kanalen aan elkaar koppelen en alle rechts-kanalen aan elkaar koppelen gaat niet werken. Je krijgt dan nl het effect dat alle signalen op alle aangekoppelde kabels wordt doorgezet --> audio-uit van de ene bron gaat de audio uit van de andere bron(nen) ook in.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bascy
we hadden inderdaad zelf al beredeneerd dat zomaar aan elkaar knobbelen niet gaat werken.

overigens is de bedoeling dat alle geluiden tegelijkertijd door de speakers komen. Het zijn namelijk een aantal pc's die onder bepaalde omstandigheden alarmgeluidjes laten horen die voor iedereen hoorbaar moeten zijn.

Nog meer suggesties?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55

Jag

Doorlussen kan idd, maar dat wordt wel een rommel om dan alle levels goed te krijgen! Een mixertje is een beter idee, maar toch wel wat prijzig want je hebt 5 stereo of 10 mono kanalen nodig (of een combi). Zit je toch wel boven de €200 schat ik zo in.

• The Eagle

The Eagle

Zijn dat piepjes die via de ingebouwde speaker komen, of via de geluidskaart gaan? In het eerste geval heb je denk ik namelijk alleen maar mono-kanalen nodig, en kun je met iets veel simpelers dan een 5 kanaals stereo mixer volstaan :)
In het laatste geval vond ik dit voor je. Ok, het is wehkamp...maar if it serves the purpose..... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 16-02-2006 16:16 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 19:13

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Jag schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:53:
Doorlussen kan idd, maar dat wordt wel een rommel om dan alle levels goed te krijgen! Een mixertje is een beter idee, maar toch wel wat prijzig want je hebt 5 stereo of 10 mono kanalen nodig (of een combi). Zit je toch wel boven de €200 schat ik zo in.
Met piepjes, hoeft het niet een gold-plated hi-fi installatie te zijn, lijkt me. 8)7

Zoals er al eerder gezegd wordt, bij Conrad, voor 24,- een eenvoudig vier kanaals mengpaneeltje. Als je dan van de stereo uitgang op de PC, maar één mono kanaal per PC gebruikt (dus een 3,5 jack=>rode en witte-stereo tulpstekkertjes en dan van ieder snoer alleen de rode stekker gebruiken) dan heb je voor die 24 euri zelfs een achtkanaals mengpaneetje. _/-\o_
The_Eagle schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:16:
Zijn dat piepjes die via de ingebouwde speaker komen, of via de geluidskaart gaan? In het eerste geval heb je denk ik namelijk alleen maar mono-kanalen nodig, en kun je met iets veel simpelers dan een 5 kanaals stereo mixer volstaan :)
In het laatste geval vond ik dit voor je. Ok, het is wehkamp...maar if it serves the purpose..... ;)
Sjush! Veels te uitgebreid! Voor 149,- :X

[ Voor 30% gewijzigd door ElCondor op 16-02-2006 17:09 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Een optelversterker met 5 opamps zou kunnen, dat moet je wel zelf in elkaar solderen.
Misschien kun je de boel ook aan elkaar knopen met weerstandjes van een kiloohm oid, je versterking gaat dan wel 6 db omlaag, ook moet je dan alles aangesloten laten anders kun je weleens vreemde effecten krijgen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

The_Eagle schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:20:
Kleine toevoeging nog: wellicht had je het zelf ook al bedacht, maar simpelweg alle links-kanalen aan elkaar koppelen en alle rechts-kanalen aan elkaar koppelen gaat niet werken.
Dat komt door de lage omige uitgangweerstand van de geluidskaarte, maar dat kan je makelijk oplossen door achter elke uitgang een weerstand aan te sluiten van zo 1K Ohm.

De singaal niveu's regelen gaat op deze manier niet zo makelijk tenzij je het op de computers zelf instelt.

• Bascy
nou het zijn geen piepjes die worden afgespeeld, maar wel eenvoudige " windows" geluidjes. Mono is dus zeker voldoende en 149 euri is echt wel te veel.

ik zal eens kijken naar de Conrad paneeltje en de suggestie om er 8 kanalen van te maken.

bedankt voor alle suggesties!

Verwijderd

Je kan ook op een veilingsite kijken voor een 2de hands mixertje,bv van Behringer of Phonic.

• The Eagle

The Eagle

Als het mono is kun je met een el cheapo 3 kanaals stereo mixertje volstaan. Die hebben ze bij conrad idd vanaf 25 euro :)

Pagina: 1