Toon posts:

[PC] loopt vast/reboots bij zware games, hoge instellingen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc loopt dus vast of reboot bij zware games of te hoge instellingen. Een paar voorbeelden wanneer mijn pc vast loopt en wanneer niet. Alle spellen worden op 1024X768 resolutie gespeeld.
Battlefield 2 alles op medium loopt bijna nooit vast.
Battlefield 2 alles op highest loopt altijd vast, als je de server heb gejoint en gaat spawnen.
Counterstrike:source alles op medium loopt bijna nooit vast.
Counterstrike:source alles op highest loopt altijd vast, als je de server heb gejoint en gaat spawnen.
Warcraft 3 FT: Loopt perfect, met alles op highest
Gta San Andreas: Loopt soms vast na langere tijd spelen.
Doom 3: Gaat perfect, alles op ultra high.
Lotr Bfm: Gaat redelijk normaal, loopt heel af en toe vast
Worms Fort Under SIege: Perfect, geen problemen.
NFSU2: Ook perfect.
Dungeon Siege 2: Loopt perfect. Alles op highest.
UnrealTournament:Loopt perfect. Alles op highest.
F.E.A.R: Alles op high loopt vast, alles op low niet.
Mijn systeem:
Asrock K8-1689 upgrade (socket 754)
Amd Athlon 64 3000+ @standard clockspeeds
2 x Kingston 512 MB geheugen @ 166(333)mhz
Codegen 350 Watt voeding
dvd rw asus,dvd speler LG,floppydrive
Powercolor Ati radeon 9600 pro All-inwonder @standard clockspeeds
Oke een hele lijst, maar ik had ditzelfde probleem ook toen ik een ati radeon 9800 pro in had zitten, dus ik kan aannemen dat het niet aan mijn graka ligt. Nou zit ik zelf misschien te denken dat het aan de voeding misschien ligt. Iemand een verklarting?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 11:29 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
temeraturen / voltages/ enz enz enz

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
Temparaturen is op boot van de cpu 43 graden celsius geloof ik en 55 maximaal onder full-load.
Videokaart kan ik niet checken zit geen sensor op, maar die wordt niet zo heet , me vlees schroeit niet weg ofzo als ik hem aanraak.En die loopt ook op standard clockspeeds.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 11:33 ]

Verwijderd

ik denk ook dat het aan je voeding ligt. probeer eens alle overbodige dingen eruit te halen (cd/dvd roms, extra hd's, etc) en probeer het dan nog eens. of natuurlijk een zwaardere voeding proberen

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59
Mijn pc loopt dus vast of reboot bij zware games of te hoge instellingen. Een paar voorbeelden wanneer mijn pc vast loopt en wanneer niet. Alle spellen worden op 1024X768 resolutie gespeeld.

Spellen:
• Battlefield 2
- alles op medium loopt bijna nooit vast.
- alles op highest loopt altijd vast, als je de server heb gejoint en gaat spawnen.
• Counterstrike:source
- alles op highest loopt altijd vast, als je de server heb gejoint en gaat spawnen.
• Warcraft 3 FT
- Loopt perfect, met alles op highest
• GTA San Andreas
- Loopt soms vast na langere tijd spelen.
• Doom 3
- Gaat perfect, alles op ultra high.
• LOTR BFM
- Gaat redelijk normaal, loopt heel af en toe vast
• Worms Fort Under Siege
- Perfect, geen problemen.
• NFSU2
- Ook perfect.
• Dungeon Siege 2
- Loopt perfect. Alles op highest.
• UnrealTournament
- Loopt perfect. Alles op highest.
• F.E.A.R
- Alles op high loopt vast
- Alles op low niet.

Mijn systeem:
Asrock K8-1689 upgrade (socket 754)
Amd Athlon 64 3000+ @standard clockspeeds
2 x Kingston 512 MB geheugen @ 166(333)mhz
Codegen 350 Watt voeding
dvd rw asus,dvd speler LG,floppydrive
Powercolor Ati radeon 9600 pro All-inwonder @standard clockspeeds

Oke een hele lijst, maar ik had ditzelfde probleem ook toen ik een ati radeon 9800 pro in had zitten, dus ik kan aannemen dat het niet aan mijn graka ligt. Nou zit ik zelf misschien te denken dat het aan de voeding misschien ligt. Iemand een verklarting?

Ik heb je post even aangepast om het wat makkelijker te kunnen lezen ;)

Wat je probleem is is je voeding. Die trekt het waarschijnlijk niet.
Mooi leesvoer: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ik zal het bestuderen.

Verwijderd

Bedoelen jullie dat de computer letterlijk vastslaat of bedoelen jullie dat de computer terugklapt naar de desktop?? Ik ga uit van de eerste optie.

Het klinkt als een bad sector in de pagefile.sys, maar dat lijkt me sterk.

->Zet de BIOS terug op default settings.
->Meet je voedingslijnen tijdens het spelen en kijk wat de multimeter aangeeft tijdens de fout.
->Test je geheugen met Memtest86.
->Zet je CPU aan het werk met Prime95.
->Test de harddisk met de utility van de fabrikant (een bad sector in je gegevens is niet goed)
->Probeer andere grafische drivers. Voor ATi kaarten is de 5.11 een hele goede driver.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:50:
Bedoelen jullie dat de computer letterlijk vastslaat of bedoelen jullie dat de computer terugklapt naar de desktop?? Ik ga uit van de eerste optie.

->Meet je voedingslijnen tijdens het spelen en kijk wat de multimeter aangeeft tijdens de fout.
->Test de harddisk met de utility van de fabrikant (een bad sector in je gegevens is niet goed)
->Probeer andere grafische drivers. Voor ATi kaarten is de 5.11 een hele goede driver.
Bios heb ik al op default settings geprobeerd.
Ik heb geen multimeter.
Grafische driver gebruik nu 6.1, en ga upgraden naar 6.2
Heb ook al clean install geprobeerd.
Everest Ultimate Edition zegt dit over de voltages en temperaturen:
CPu core is 1.55 volt.
Aux is 2.03 volt
+3.3 V 3.30 volt
+5 V 5.13 volt
+12 V Kan ik niet zien omdat het proggramma trail version is.
+5V 4.75 volt
Vbat batterij 0.03 volt
Moederbor is 34 graden celcius, CPU is 39 graden celcius en AUX is 11 graden, wat dat ook mag zijn..
Ik zal memtest86, en prime95 proberen, toevallig weet ik dat prome95 zoveel uur aan moet staan.Hoeveel uur is genoeg? En je mag geen andere programma's er naast draaien
ik weet niet precies hoe memtest86 werkt(volgens mij booten met floppy ofzo), moet die ook een langere tijd aanstaan?

Verwijderd

Multimeters zijn ook zo duur :o De mijne kostte 15 euro ofzo ;)

Voltages die het moederbord uitleest (en doorgeeft aan Everest) vertrouw ik niet. Ik wil in realtime kunnen zien hoe het voltage is en of hij stabiel is.

Die voltages van jouw zien er redelijk uit, maar ik zou er niet zo tevreden mee zijn (als ze kloppen).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah, hoezo moet ik daar niet mee tevreden zijn, trouwens ik heb het idee dat die temperaturen ook niet echt kloppen, toen ik rebooten net, stondhij op 53 graden ipv 39 volgens everest.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:50:

ik heb ongeveer dezelfde problemen, heb laatst mijn voeding veranderd (nieuwe) elke keer als het systeem een hoge load heeft dan slaat het kreng vast.
geheugen tests (diverse die op Hirens bootcd staan) komt bij mij goed door heen alleen de prime95 die moet ik nog proberen .

clean install lukte met moeite, het laatste wat ik aangesloten heb is een USB 3 in 1 printer. rond september en rond december begonnen de problemen.

het is zeer irritant.

Tja vanalles

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit lijkt me meer iets voor Processors, Mobo's & Geheugen, ik verplaasts je topic dan ook even. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, jah ik wist niet of het aan me hardware lag, ofdat ik gewoon een instelling verkeerd heb ofzo.

Verwijderd

[b][message=25218094,noline].

Spellen:
• Battlefield 2
• Counterstrike:source
• Doom 3
- Gaat perfect, alles op ultra high.
• LOTR BFM
- Gaat redelijk normaal, loopt heel af en toe vast
• F.E.A.R
- Alles op high loopt vast

Powercolor Ati radeon 9600 pro All-inwonder @standard clockspeeds!!!!!!!!!
Video kaart is in ieder geval voor bovengenoemde spellen veel te mager, ik snap alleen doom 3 niet. Met mijn oude 9700PRO OC kon ik dat ook allemaal niet/nauwlijks draaien op een beetje goede kwaliteit dus moet je het niet vreemd vinden dat het met een mindere kaart helemaal niet wil.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de fps is niet het probleem, ik wil minimaal 25 fps dat vind ik nog speelbaar, dus vandaar.
En ik merk minimale verschillen in doom 3 al zet ik hem van medium naar high of ultra high. Qua kwaliteit en fps.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 14:25 ]

Verwijderd

met een 9600 en dan alles op high of ultra high en ook nog 25 fps is dat wel haal baar?
ik bedoel een 9600 is gewoon te oud voor de games die jij er mee wilt spelen.
ik denk dat je egt een veel betere kaart nodig heb om alles high ultra high te spelen met minimaal 25 fps

maar dat denk ik :+ 8)7

Verwijderd

Topicstarter
bij doom 3 wel op ultra high, andere games niet,ik haal 30 fps met battlefield 2 met alles op medium en een paar settings op high.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Zelfs al heb je 1fps en een geforce 2 mx ofzo, dan moet de computer nog niet vast lopen. Mensen die zeggen: "dat ding is gewoon oud neem toch een nieuwe", of een spel op een langzamere pc dan de minimum specs, "het spel zal niet eens te installeren zijn".

Dit lijkt mij ook niet een goede combo: 2x512MB Kingston PC2700 @ 166mhz (333mhz effectief)
met AMD 64 CPU.

Als je van een vriend of bekende een geheugen module kan lenen dat PC3200 is, probeer dat eerst even voordat je de voeding direct al gaat vervangen.

Met Speedfan (gratis) kan je alle voltages zien.

Als je zeker wilt weten of het aan de temperatuur ligt, zet er een tafelventilator naast en zet die op de hoogste stand.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de temperaturen, ik heb de koeler van me cpu schoon gemaakt en hij wordt nu zo'n 5 graden koeler, en en ik PC3200 hoor , alleen mijn pc loopt in windows vast als ik heb hem op 200mhz (400)zet.
De fsb trekt het niet denk.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je de CPU FSB op 166mhz en het geheugen op 166mhz (333mhz effectief) zet loopt alles soepel of loopt het ook vast?

Zet ook eerst even 1 geheugen module erin om uit te proberen.

Als je een oudere videokaart hebt dat erin past probeer dat eens.
Als je geen andere videokaart hebt, probeer met een tafelventilator de videokaart zo koel mogelijk te houden terwijl je speelt. Kan misschien door de voeding, geheugen of te warme videokaart liggen

[ Voor 30% gewijzigd door Archimond op 22-02-2006 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:48:
[...]

Video kaart is in ieder geval voor bovengenoemde spellen veel te mager, ik snap alleen doom 3 niet. Met mijn oude 9700PRO OC kon ik dat ook allemaal niet/nauwlijks draaien op een beetje goede kwaliteit dus moet je het niet vreemd vinden dat het met een mindere kaart helemaal niet wil.
Hey jongens veel te mager??? denk het niet.alleen als je hogere resolutie speel.
Ik speel Doom 3 "goed" met AAX16 en AFX16(HIGH QUAILITY AF aan), Ultra high, met effects,shadows,vsync en al die shit aan. Maar wel op een resolutie van 1024*768(mijn monitor kan niet hoger).Ik haal gemiddeld ongeveer 30 fps(wat goed genoeg is om lekker te spelen) met af en toe drops naar 15fps en pieken naar 60 fps.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 22:34 ]

• Westlake
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb je AGP Fast Writes(in BIOS en Windows) aan staan? Uitschakelen verhielp bij mij(9700pro) het probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door Westlake op 06-03-2006 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het staat uit. Alle mogelijke dingen al geprobeerd :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:48:
[...]

Dat zou niet het probleem mogen zijn. Derhalve dat hij met een paar FPS speelt zou het goed stabiel moeten lopen :P

*Vindt zijn X800pro al soms te traag :X

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Doe eens de computer stressen,

hd tune de hd scannen op fouten
indien je een ati videokaart hebt start ati tool laat cubus draaien, dit strest de videokaart
start cpu burn in(indien nodig 2 keer)

kijk of je voeding nu goed is en de temps

temps kun je van je moederbord firma een programma downloaden
of speedfan installeren.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:43:
[...]Ik zal memtest86, en prime95 proberen, toevallig weet ik dat prome95 zoveel uur aan moet staan.Hoeveel uur is genoeg? En je mag geen andere programma's er naast draaien
ik weet niet precies hoe memtest86 werkt(volgens mij booten met floppy ofzo), moet die ook een langere tijd aanstaan?
Ik weet toch bijna wel zeker dat dit een Geheugen issue is aangezien BF2 op high VEEL geheugen vreet (Lees 1,5 gig) en dat jij maar met 2 512 balkjes probeert te spelen, dus hij moet gaan swappen, dus je balkjes zitten vrijwel continu vol met data. Wat dus ook kan resulteren in crashes als je geheugen niet lekker is.

Nu zeg jij wel braaf hierboven dat je memtest86 gaat proberen maar je hebt er nog steeds niets over verteld, geeft hij errors ? ja/nee. Zo niet dan kunnen we naar een volgend punt kijken ...

Plus ik ben ook benieuwd naar je HDD en naar z'n leeftijd...

[ Voor 6% gewijzigd door EyeWitness op 07-03-2006 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb niet zoveel tijd gehad, ik heb namelijk nog 2000x andere computer probleempjes ?lol
Check deze topic van mij eens dit zou ermee te maken kunnen hebben:
Logboek WinXp geeft aantal fouten bij lockups
Aan de temperaturen ligt het niet ik heb de koeler eens schoongemaakt van al het stof(gigantisch veel) Nu word hij 36 Idle 51 Stressed IPV 43 IDle 55 Stressed
Harddisk is van maxtor geloof ik 7200 rpm 40 Gb, IDE en iets ouder dan een jaar geloof ik.
Ik heb vanmiddag weekend, dus dan ga ik wel prime95 en memtest86 doen.

Edit ik probeer nu memtest86 maar wat moet ik doen met de IMG file en de cat file?(lijken mij niet bestandtypes die je kan uitvoeren)JESUS wat duurt prime95 lang ik zit bij de 2de test heb het uitgerekened en het duurt nog 600 uur voor deze test klaar is 8)7 JAaa daggggg!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gelokaliseerd, als ik agp read en writes uitzet dan loopt hij niet meer vast. Maar ik heb wel een lelijke performance decrease: van 2500 punten naar 1100 in ati tray tools:(
Pagina: 1