Toon posts:

Speurtocht naar ISRA punt

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik woon in Groningen in een soort flat. (3 verdiepingen). Omdat ik onder het verzorgingsgebied val van Essent, kan ik alleen maar kiezen uit @Home kabelinternet abbo''s. Omdat ik dezen veel te duur / traag vind, heb ik voor ADSL2 gekozen. Bel Budget van KPN is al aangesloten. Ik kan al gebeld worden en in mn kamer is een telefoondoos aanwezig. Nu wordt volgende week ADSL Family opgeleverd. Maar heb al even de meterkast opengetrokken om te kijken hoe ik het moet installeren. Nu kon ik daar geen KPN doos of iets dergelijks vinden. Heb naar de woningbouwvereniging gebeld en die wisten er ook geen raad mee. Verwezen me door naar KPN. KPN zei dat het misschien die dunne grijze kabel kan zijn, maar dat kon ook even goed de deurbel zijn. Daarna Wanadoo gebeld, die verwezen me door naar de KPN storingsdienst. Deze laatste zei dat het ook goed mogelijk is dat een ISRA punt in de muur zit, ipv de meterkast. Volgens de medewerker is dat in mijn kamer het geval. Nu vraag ik hier graag om een second opinion en hoe ik het ADSL nu zou moeten installeren.

Zo ziet het er uit vanaf een afstandje:
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/75/photo00332fp.th.jpg

Dekseltje er af:
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/1769/photo00324qf.th.jpg

Bovenste:
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/4376/photo00301rq.th.jpg

Onderste:
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/8822/photo00318ub.th.jpg

Heb de foto's met mn telefoon gemaakt, zijn daardoor wat wazig :X

Bij voorbaat dank voor de hulp :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 11:15 . Reden: Plaatjes werkten niet.. ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

die plaatjes werken niet? kan je ze uploaden bij Imagehack? ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:10:
die plaatjes werken niet? kan je ze uploaden bij Imagehack? ;)
oke, momentje.

edit: Als het goed is werken ze nu :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 11:16 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 12:06

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is inderdaad je IRSA punt, alleen die onderste twee foto's zijn onduidelijk, zou je die opnieuw kunnen maken?

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• JdM
  • Laatst online: 13-02 08:47

JdM

Humbled

Achter het onderste plaatje zit waarschijnlijk de binnenkomende kabel aangesloten.
Je hebt daar rood/blauw oranje/wit en een aarde draad zitten, waarschijnlijk zit je telefoonsignaal aangesloten op rood /blauw en daar moet dus de splitter op.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:34

lier

MikroTik nerd

Gewoon je splitter aansluiten op de onderste aansluiting en vervolgens de bovenste aansluiting connecten via je splitter (kabeltje doorknippen). Heb je nog meer telefoonaansluitingen, of is dit de enige ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de replies so far. :)
Maar idd.. er is nog een telefoonaansluiting. bij de buurman.. excact dezelfde. Woon in een twee kamer compartiment. Ik woon op XXX en die naast me op XXXa. (we delen keuken/douche/wc). Het is ook de bedoeling dat ik de verbinding met mn buurman ga delen. Ik neem vanmiddag even een telefoon mee om te testen wie van de telefoonaansluitingen werkt. Volgens mij heb ik een probleem als ze allebei werken?

Ik ga zometeen weer naar mn kamer.. duurt dus nog even voordat ik betere fotos kan uploaden..

Verwijderd

Normaliter zou de eerste aansluiting transparant/wit moeten zijn de tweede aansluiting is transparant/zwart..

• JdM
  • Laatst online: 13-02 08:47

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:23:
Normaliter zou de eerste aansluiting transparant/wit moeten zijn de tweede aansluiting is transparant/zwart..
inderdaad, als de woning nog van voor de oorlog is wel ja :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
JdM schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:10:
[...]

inderdaad, als de woning nog van voor de oorlog is wel ja :)
En dat zijn de meeste studentenflats ook ja ;)

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gekeken weer, heb maar 1 telefoonsaansluiting, die op het plaatje. Is het ook niet mogelijk daar een telefoonstekker in te doen en het uiteinde in de ADSL modem ? :?
(en dan de splitter en telefonie niet gebruiken)

edit: Het gaat om ADSL2 Wanadoo Family

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 17:32 ]

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

als je geen telefoon wilt gebruiken ja, maar alleen als dit echt je isra punt is (dwz er zitten geen aftakkingen vóór). Onderste aansluiting is trouwens geen telefoonaansluiting... (heeft iets te maken met iets heel ouderwets heb ik me een keer laten vertellen, zat ook in mijn woning (uit de 70s))

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Jouw aanslutingsdoos > Splitter > Tel (leeglaten) en een router
Vanaf daar een netwerkkabel naar je buurman.

(Geldt alleen als je dus je eigen telefoonaansluiting hebt, en er dus maar 1 foon aan kan hangen)

Splitter kun je dus gewoon makkelijk eraan hangen, geen inbouw/kabelsplitegedoe.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
thx.. heb mazzel als ik dit zo lees :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag ADSL pakket binnen gekregen. Het werkt gewoon allemaal zonder splitter. :)

Verwijderd

de splitter zit bij de livebox al ingebouwt

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:28:
Heb vandaag ADSL pakket binnen gekregen. Het werkt gewoon allemaal zonder splitter. :)
Je kan alleen geen telefoons aansluiten op die inbouwdozen, dan krijg je enorme storingen. Verder zal het prima werken omdat de livebox idd een ingebouwde splitter heeft

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 12:01
Sorry voor het kapen van het topic, maar moet je voor een inbelverbining (naar de bank in dit geval) de aansluiting via de splitter laten lopen of kan het ook direct vanuit de wandcontactdoos (met daarop een stekker waarover de ADSL aansluiting loopt)?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kan direct waarover je ADSL-lijn loopt. Wel raak je dan je (adsl)verbinding kwijt, eenmaal opgehangen heb je die ook weer terug :)

Recent op zo'n gelijke aansluiting adsl geinstalleerd, met een beetje proppen en meten past ook zelfds de splitter achter het plaatje :)
ingeval van geen live-box dan :P

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 23-02-2006 13:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1