Toon posts:

[WinXP] Group Policy - software installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik start gpedit.msc op. Dan ga ik naar "Computerconfiguratie" of "Gebruikersconfiguratie" en kies ik voor "Software-instellingen". Onder "Software-instellingen" staat helemaal niets... ik heb gezocht en gevonden dat er iets moet staan van "Software installatie". Maar waarom heb ik deze optie er niet bij? Volgens mij hoef ik ook niets te installeren, ik kon er niet wat over vinden.

Any ideas? Probleem ben ik verder ook niet op het forum/google tegen gekomen, vandaar deze post.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bij mij staat er ook niets :?
Maar ik werk dan ook niet met een GPO oid? Geef eens wat meer informatie daarover?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
De module Software-installatie openen
Open de module Groepsbeleid.
Dubbelklik in de consolestructuur op Computerconfiguratie als u softwaretoepassingen wilt toewijzen aan computers. Dubbelklik in de consolestructuur op Gebruikersconfiguratie als u softwaretoepassingen wilt toewijzen of uitgeven aan gebruikers.
Dubbelklik op Software-instellingen en klik vervolgens op Software-installatie (deze laatste optie mis ik dus :( ).

Wat voor info zou je meer willen hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 11:07 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb zoals eerder gezegd daar ook niets staan? Wat zou er volgens jou moeten staan, en wat voor een GPO heb jij ingesteld? Heb je wel genoeg rechten, heb je ook meerdere gebruikers die dit probleem hebben?

Kortom geef eens een beeld van de situatie waar jij in werkt ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:07:
De module Software-installatie openen
Open de module Groepsbeleid.
Dubbelklik in de consolestructuur op Computerconfiguratie als u softwaretoepassingen wilt toewijzen aan computers. Dubbelklik in de consolestructuur op Gebruikersconfiguratie als u softwaretoepassingen wilt toewijzen of uitgeven aan gebruikers.
Dubbelklik op Software-instellingen en klik vervolgens op Software-installatie (deze laatste optie mis ik dus :( ).

Wat voor info zou je meer willen hebben?
wat dacht je van buildin by design?

Verwijderd

Topicstarter
Ik login als beheerder op een Novell 6.5 server. Vanuit daar open ik een policy pack die de Group Policy van Windows XP pakt. Na het wijzigen van de Group Policy worden deze waardes in het Policy Pack van Novell geimporteerd.

Alle andere policies werken wel zoals Windows instellingen en Beheersjablonen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 12:52 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:51:
Ik login als beheerder op een Novell 6.5 server. Vanuit daar open ik een policy pack die de Group Policy van Windows XP pakt. Na het wijzigen van de Group Policy worden deze waardes in het Policy Pack van Novell geimporteerd.

Alle andere policies werken wel zoals Windows instellingen en Beheersjablonen.
Novell, das ook niet zo belangrijk om dit meteen bij opening te posten?

Software distributie is een onderdeel van een AD, dit kan je dus niet 123 even doen onder AD. Novell kan dit veel beter dan microsoft.
Pagina: 1