Ik ben momenteel op stage en moet een CMS systeem maken, mijn teksten aanpassen werkt al super nu komen de afbeeldingen.
(ik had echter voor deze week geen PHP ervaring) en ben dus nog niet echt "pro" maarja ik leer snel bij
hier dan de code die niet werkt
als ik het nu "run" krijg ik:
Notice: Undefined index: foto in c:\program files\easyphp1-8\www\beekman\uploaden.php on line 4
Ik snap de error eingelijk niet goed.
(ik had echter voor deze week geen PHP ervaring) en ben dus nog niet echt "pro" maarja ik leer snel bij
hier dan de code die niet werkt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php $naam = 1; $uploaddir = "images\covers/"; $uploadfile = $uploaddir.basename($_FILES['foto']['name']); if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { if(move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],$uploadfile)) { if(rename($uploadfile, "$uploaddir/$naam.jpg")) { die ("De afbeelding is succesvol ge-upload."); } else { die ("Er is een fout opgetreden tijdens het uploaden"); } } else { die ("Er is een fout opgetreden tijdens het uploaden"); } } ?> nog een html formpje en gedoe |
als ik het nu "run" krijg ik:
Notice: Undefined index: foto in c:\program files\easyphp1-8\www\beekman\uploaden.php on line 4
Ik snap de error eingelijk niet goed.
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama