Toon posts:

[Mobile 5]Internet explorer en MSN disablen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben hier een aantal pdá'tjes uitgeleverd inclusief GPRS abbonementen zodat ze thuis hun mail kunnen checken etc. Nu wil ik niet dat ze over de datalimiet van hun gprs abbonement heengaan en zou dus graag Internet Explorer en Pocket MSN willen disablen. Is dit mogelijk binnen windows mobile 5.0 en zoja, hoe doe ik dit?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wie is "we"

Wie zijn "ze"

wat ben jij ?

Gokje, het gaat om werknemers die een pda/gprs combo hebben gekregen voor hun werk.
Wie wil msn en ie nu disablen ? De directie ? Zijn er geen afspraken gemaakt voordat die dingen uitgeleverd werden ? Of is het wachten tot het gruwelijk mis gaat en er een hele hoge rekening komt voordat er dingen op papier gezet worden.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:41:
Wie is "we"

Wie zijn "ze"

wat ben jij ?

Gokje, het gaat om werknemers die een pda/gprs combo hebben gekregen voor hun werk.
Wie wil msn en ie nu disablen ? De directie ? Zijn er geen afspraken gemaakt voordat die dingen uitgeleverd werden ? Of is het wachten tot het gruwelijk mis gaat en er een hele hoge rekening komt voordat er dingen op papier gezet worden.
Lijkt mij toch niet echt relevant wie "we" en "ze" is en waarom het gedaan moet worden, mijn vraag is of het gedisabled kan worden en zoja, hoe.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dat is wel degelijk relevant.

Als jij als beheerder dit wil, zonder draagvlak van de directie, dan zal diezelfde directie jou gruwelijk op je donder geven als ze niet iets op kunnen zoeken met IE.

Als jij de directie bent dan had je eerst na moeten denken over een gebruiks policy en een kosten inschatting moeten (laten) maken voordat die dingen aangeschaft waren.

Dan had er in het selectietraject rekening gehouden kunnen worden met deze wens.

Kortom, er zijn speeltjes in de firma waar ze niet mee mogen spelen.
Probeer maar eens een speeltje af te pakken van een klein kind, grote kans dat het gaat huilen.

Abort, Retry, Quake ???

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

En wat belet hun om alsnog explorer en msn te enablen of een andere browser te installeren? Idd duidelijke afspraken maken en overmatig gebruik proberen te filteren (eruit te pikken).

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 16-02-2006 10:59 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap jullie bedoeling wel, maar ik ben de beheerder van de pda'tjes van mij is gevraagd om dit te regelen. IK vind het ook een btje een dom idee, maar ik wil wel proberen om het voor elkaar te krijgen. Vandaar dus ook mijn vraag.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat je kunt doen (maar dat gaat ook boven mijn pet uit) is de ROM aanpassen zodat messenger en explorer er niet meer inzitten. Een harde reset geeft dan ook geen toegang tot deze twee applicaties. Verder kun je met register wijzigingen ook een hoop verbergen, alleen is dat natuurlijk allemaal terug te draaien (en deze informatie gaat verloren bij een harde reset).

P.S Een harde reset heeft overiegens bij WM5 niks te maken met de accu, zoals bij de oudere WM OS'en.

Als het toevallig gaat over de MDA Vario (Qtek 9100, HTC wizard etc), daarvam weet ik dat ze een extended ROM hebben waarin je dingen kunt zetten die zich standaard installeren NA een harde reset. Register wijzigingen zet je dan een autoexecutable (.cab file).

[ Voor 23% gewijzigd door Dukey op 16-02-2006 11:38 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:36:
Wat je kunt doen (maar dat gaat ook boven mijn pet uit) is de ROM aanpassen zodat messenger en explorer er niet meer inzitten. Een harde reset geeft dan ook geen toegang tot deze twee applicaties. Verder kun je met register wijzigingen ook een hoop verbergen, alleen is dat natuurlijk allemaal terug te draaien (en deze informatie gaat verloren bij een harde reset).

P.S Een harde reset heeft overiegens bij WM5 niks te maken met de accu, zoals bij de oudere WM OS'en.

Als het toevallig gaat over de MDA Vario (Qtek 9100, HTC wizard etc), daarvam weet ik dat ze een extended ROM hebben waarin je dingen kunt zetten die zich standaard installeren NA een harde reset. Register wijzigingen zet je dan een autoexecutable (.cab file).
Gaat inderdaad om de QTEK 9100, kzal is een applicatie gaan zoeken waarin ik dit kan wijzigen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:54
1 antwoord : http://web.commontime.com...ent/tabid/53/Default.aspx

Is echt een top applicatie.

De rom aanpassen kan ook, maar pas op met wm2005, een fout in partition overlay's en hij start niet meer op. q-tek rekent daar flink voor..

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 16-02-2006 11:50 ]

Pagina: 1