[Server 2003] Inloggen vanuit XP via commandline interface

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01 02:04
Beste Tweakers,

Ik ben al even aan het rondsnuffelen geweest, ik kom er alleen even niet meer uit.

We zitten hier in een domein, waar er een strict beleid geld. Behalve voor mobiele gebruikers (laptops) die op meerdere vestigingen op meerdere domeins moeten inloggen. Op deze laptops staat het programma 'Mobile Netswitcher' geinstalleerd.

Dit programma zorgt ervoor dat je op het juiste domein bij de juiste resources komt. Gebruikersnamen en wachtwoorden zijn van te voren voorgedefinieërd. Drivemappings worden keurig aangemaakt en standaardprinters worden netjes geselecteerd.

Het enigste euvel is, dat wanneer je direct op de server wilt kijken (\\server\) er uiteindelijk toch een gebruikersnaam/wachtwoord nodig is. Dit is vervelend omdat de drivemappings WEL goed werken, maar de koppelingen naar de printers NIET. Hiervoor dient eerst te worden aangemeld op de server.

Vrij dubieus, omdat je wel in de toegekende shares kan kijken, heel appart.

Nu is mijn vraag; "kan ik, vanuit een commandline (dos) inloggen op de server? M.a.w. een batchbestand aanmaken wat gebruikt word bij het 'inloggen' op zo'n domein?"

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

net use \[i]server[/i]\ipc$ /user:domain\username password

Dit zorgt ervoor dat je gevalideerd wordt op de server en alle resources kunt gebruiken waar het account recht toe heeft, zonder opnieuw credentials in te voeren.

[ Voor 56% gewijzigd door Question Mark op 16-02-2006 11:57 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

code:
1
NET USE \\<server> /u:[<domain>]\<user> <password>

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01 02:04
Question Mark schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:56:
net use \[i]server[/i]\ipc$ /user:domain\username password

Dit zorgt ervoor dat je gevalideerd wordt op de server en alle resources kunt gebruiken waar het account recht toe heeft, zonder opnieuw credentials in te voeren.
oké prachtig!

Bedankt!