Toon posts:

keyboard en muis via netwerk naar andere PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het best kan ik even de situatie schetsen om het uit te leggen

Ik zit op de bank met de laptop voor me en op de TV is m'n andere PC aangesloten. Nu wil ik graag het keyboard en de muispad van de laptop kunnen gebruiken om de andere pc te kunnen besturen. De laptop is via wifi op het netwerk aangesloten. Ik heb gezocht naar software maar daarbij wordt telkens de complete PC overgenomen, dus inclusief het monitor beeld. Dat wil ik niet omdat ik de Monitor (TV) kan zien en dat dat niet gaat werken bij films/spellen. Kent iemand software waarmee ik keyboard/muis gemakkelijk kan switchen tussen de laptop zelf en de andere PC.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is een KVM-over-ip box niet?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

KVM switch?

volgens mij kan dit software matig niet/nauwelijks omdat je dan uitkomt op RDP enzo (wat jij dus niet wilt)

wat dacht je trouwens van een wireless tobo/muis halen? O.o is dat niet een stuk makkelijker?

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 09:46
Met Tightvnc kan het ook, je krijgt dan de andere computer (desktop) op je laptop beeldscherm en kan de controls overnenen, werkt niet zo heel soepel omdat die de hele tijd plaatjes verzend van de desktop computer naar de laptop maar het werkt wel.

Het is freeware.

http://www.tightvnc.com/

Edit: hmm niet goed gelezen, met films gaat het wel werken omdat je dan tightvnc gewoon uitzet als de film eenmaal draait, niet echt super maar het werkt, met spellen zal dit geen optie zijn.
Ik denk dat als je op deze manier wilt gamen je toch echt een hardware oplossing moet zoeken.

Edit2: Zie bij een screenshot dat je clipboard transfer kan disablen, misschien werkt het dan toch wel alleen verwacht ik niet dat het soepel speelt omdat ie alle commando's/bewegingen moet versturen over het netwerk waardoor alles wat laat reageerd dunkt mij.
Afbeeldingslocatie: http://www.tightvnc.com/screenshots/optconn.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Sunrise op 16-02-2006 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag een oplossing met de hardware die ik al heb zonder dat ik weer (flink) in de buidel moet tasten, een softwarematige oplossing.

TightVNC is inderdaad een optie maar met beeldscherm overdracht en zo zijn er meer.

Volgens mij is juist het oversturen van het beeldscherm dat wat veel tijd/data kost maar ik niet nodig heb.

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 11:54

[Jules]

Confusion in confusion

Is Synergy2 niet iets voor je?
Het lijkt te kunnen wat je wilt.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er inderdaad interesant uit, zal het eens een poging geven.
Pagina: 1