Vonkende laptop voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57
Mijn fujitsu-siemens amilo laptop heeft een standaard 220v - 19v adapter, alleen elke keer wanneer ik hem in het stopcontact stop heb ik blauwe vonken.
Iemand een idee waardoor dit komt ?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Is dat iedere keer hetzelfde stopcontact?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat gebeurt bij ieder apparaat wat 'aan' staat. Je gebruikt het stopcontact immers als schakelaar op dat moment. Trek de stekker van een wasmachine er maar eens uit als hij staat op te warmen. Dan zie je pas echte vonken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

het gebeurt wel vaker dat een stekker vonkt bij het insteken in een stopcontact, of het goed is is een tweede...

Everything is better with Bluetooth

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 07:29
Dit is 'normaal' bij veel laptop adapters. Om een stabiele voding te krijgen zitten hier schijnbaar redelijk grote condensators in, die gelijk opgeladen worden zodra er stroom op de adapter komt. Erg jammer (van een engineering point of view), maar niets om je zorgen over te maken.

PS. Steek de adapter er maar eens in, haal hem weer uit het stopcontact en herhaal. De 2e keer zal hij niet vonken omdat de condensators al vol zijn.

PS2. Wil je het vonken zoveel mogelijk beperken? Stop dan eerst de adapter in het stopcontact en daarna pas in de laptop. Dan hoeft de adapter niet én je laptop én zijn condensatoren te laden bij het inpluggen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57
dank.
Pagina: 1