Toon posts:

WinSocket probleem???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet thuis in de wereld van netwerkverbindingen maar ik heb het volgende probleem:
Mijn internetverbinding werkt niet meer......

Volgens @Home heb ik een probleem met mijn winsocket. Dit zou een stukje software zijn dat niet meer juist zou werken. Advies van @Home: Probeer een ouder herstelpunt terug te zetten (Ik gebruik WindowsXP Prof.) en als dit niet lukt installeer XP opnieuw.
De eerste oplossing, het herstelpunt terugzetten, werkt niet. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om mijn hele machine opnieuw in te richten omdat bij mij het gevoel blijft knagen dat ik niet het juiste advies krijg en dit dus een overbodige aktie zal zijn en ik veel tijd kwijt ben.

Mijn pc werkt verder helemaal correct, waarom zou dan net dit stukje software het niet meer doen?

Heeft iemand een advies?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-04 23:18
Ik zou nog wel wat meer willen weten. Wat gaat wel, of beter gezegd:
Heb je lokaal netwerk, dat wel werkt? Krijg je een IP adres? Heb je zelf het publieke ip adres of heeft je router dat?
Wat heb je allemaal aan @home verteld, zodat zij opeens met winsocket als antwoord komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ascathon op 16-02-2006 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Samen met de mederwerker van @Home hebben we alle instellingen nagelopen, we hebben een ipconfig gedaan, het ipadres ververst, een ping gedaan enz.
Uiteindelijk bleek dat ik wel site's kan benaderen op basis van ipnummer, maar niet met bijvoorbeeld www.nu.nl Daaruit trok men de conclusie die ik hierboven beschreven heb, dat ik een winsocket probleem heb.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-04 23:18
Ik zal zo eens zoeken want het probleem ken ik ook niet. In ieder geval wel een probleem met de DNS. Probeer de DNS eens handmatig in te stellen, kijk hier maar eens.

Heb je bij "ipconfig /all" ook een adres bij DNS servers staan?

Edit:

Misschien is dit een oplossing? link

[ Voor 33% gewijzigd door Ascathon op 16-02-2006 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het nu even niet checken omdat ik op mijn werk zit, maar ik zal vanavond even kijken en ook proberen wat voor resultaat een handmatige instelling geeft. Alvast bedankt voor de tip, wordt vervolgd...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost!
Het linkje naar het WinSocket herstel tooltje bracht uitkomst.
Heel erg bedankt, dit scheelt me veel tijd! :) :) :)

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:13:
Het probleem is opgelost!
Het linkje naar het WinSocket herstel tooltje bracht uitkomst.
Heel erg bedankt, dit scheelt me veel tijd! :) :) :)
Blij voor jou dat het probleem is opgelost, maar ook voor GoT dat je de oplossing terugkoppelt. Draadjes lopen te vaak dood. Hier hebben nieuwe zoekers iets aan _/-\o_

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Pagina: 1