Toon posts:

Draadloos en roaming profiles werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Het volgende probleem speelt zich al een aantal maanden af en na lang zoeken is het nog niet opgelost. Weet iemand hier iets?

Op een basisschool is een Win2003 server die via een PTP Bridge (schotel) het netwerk draadloos uitbreid naar een schooltje aan de overkant. Het signaal wat daar binnenkomt gaat over op bedraad netwerk en het aanmelden binnen het domein gaat perfect. Dan komen we aan bij nog een stuk draadloos. Op dezelfde kleine school staat een Linksys 54g AP. Deze zorgt voor de dekking voor de pc's in achterliggende schooltjes (kleine gebouwen met paar klassen). Echter zijn deze pc's wel met de AP en het domein verbonden, er komt een melding dat de beveiligingsinstellingen en het profiel van de gebruiker (elke gebruiker) niet goed is. Echter werkt het wel op het bedrade netwerk. Heeft iemand een idee waar ik nog moet kijken?

DHCP: 192.168.1.100 / 252
IP AP Linksys: 192.168.1.50
Gateway: 192.168.1.1

IP Server: 192.168.1.10 en 192.168.1.14

Bedankt!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 16:32

Corpii

Le Tostie

Hier wil ik graag voor ons bedrijf nog iets aan toevoegen.

Wij zitten met zo'n zelfde soort probleem, een middelbare school heeft een aantal laptops aangeschaft en deze gaan via draadloze AP's het netwerk op, echter krijgen we als we voor de eerste keer inloggen de melding kan roaming profile niet laden.

De optie wachten op netwerk verbinding met inloggen staat al aan. Overigens lijkt dit probleem redelijk random voor te komen.

Verwijderd

Hallo,

loggen de draadloze gebruikers wel in met een roaming profile ? Kijk even op één van de machines die niet werken bij Start - Configuratiescherm - Systeem - Geavanceerd - Gebruikersprofielen - Instellingen of daar een roaming profile staat.

MC

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:07:
Hallo,

loggen de draadloze gebruikers wel in met een roaming profile ? Kijk even op één van de machines die niet werken bij Start - Configuratiescherm - Systeem - Geavanceerd - Gebruikersprofielen - Instellingen of daar een roaming profile staat.

MC
Ja, want deze staan gekoppeld in de AD. Vervolgens gaat de verificatie goed maar het laden van het profiel niet. Wel op een bedrade pc met 'dezelfde' user werkt het wel.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Somige wlan tools maken pas verbinding nadat er is ingelogged.. probeer eens eerst te checken of je de wifi kaart native xp kan draaien. (dus geen eigen tools erbij geinstalleerd).
Daarnaast kan er nog een probleem zijn met kerberos over udp.. oudere wap45g's (< v2.1) willen deze nog wel eens corrupt verdersturen. Door kerberos over tcp te forceren los je het op.

[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 16-02-2006 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:02:
Somige wlan tools maken pas verbinding nadat er is ingelogged.. probeer eens eerst te checken of je de wifi kaart native xp kan draaien. (dus geen eigen tools erbij geinstalleerd).
Daarnaast kan er nog een probleem zijn met kerberos over udp.. oudere wap45g's (< v2.1) willen deze nog wel eens corrupt verdersturen. Door kerberos over tcp te forceren los je het op.
Eerst stond er een prachtige USR8054. Hetzelfde probleem. Hier stond WEP beveiliging op aan. Ook eerst op de Linksys. Aangezien dit ook niet werkte hebben we MAC beveiliging genomen en in de policy op de server aangegeven dat de WZC service moet worden gestart, de software uit moet van de kaart (tools van USR) en dat er een voorkeursnetwerk is. Echter werkt dit wel maar dan zal waarschijnlijk je verhaal over UDP de oorzaak zijn. Hoe zorg ik dat ik dat aanpas?

Adri

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op ms support site zoeken naar kerberos+tcp+udp http://support.microsoft.com/kb/244474/en-us, overigens kreeg je met dat probleem niet de melding dat het profiel niet geladen kon worden.. het duurde alleen eeuwen (5mb profiel duurde 40 min !).
Schiet me nog wat te binnen, ik vergeet nog wat van het verhaal.. het probleem trad alleen op wanneer er een ipsec-vpn verbinding werdt gemaakt over de AP heen. Waarschijnlijk pastte de kerberos header niet meer in 1 diagram waardoor hij werkt opgesplitst. Ik denk eigenlijk niet dat dit jouw probleem oplost.

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 16-02-2006 22:14 ]

Pagina: 1