[JAVA] applicaties voor mobiele telefoon op desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Er zijn op verschillende plaatsen allerlei jar-files te vinden die op een mobiele telefoon zouden moeten werken. Nu zou ik graag eerst kijken wat het is, voor ik het op mijn mobiel zet. Als ik in windows XP de opdracht: 'javaw -jar naam.jar' geef, krijg ik bij alle applicaties die ik gevonden heb echter de volgende foutmelding:

"Failed to load main-class attribute from naam.jar"

Zijn jar-files voor de mobiele telefoon anders dan die voor op een pc? Zijn er mogelijkheden om toch deze jar-files te draaien op mijn pc?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je het PATH goed staan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-04 18:23
Andere java versie downloaden, namelijk J2ME (micro edition). Tenminste, die hadden wij op school nodig om een spel voor de telefoon te maken. Daar zit ook een soort emulator bij met een GUI in de vorm van een telefoon. Ik denk dat de "normale" java niet kan omgaan met die spellen voor telefoons.

[ Voor 8% gewijzigd door Ascathon op 16-02-2006 08:43 ]

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Download en installeer een emulator, bijv die bij de Wireless Toolkit zit http://java.sun.com/products/sjwtoolkit/download-2_3.html

Laad vervolgens de jad/jar file in die emulator est voila.

[ Voor 4% gewijzigd door LAN op 16-02-2006 08:44 ]

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Maar ik kom er nog steeds niet uit, die wireless toolkit wil alleen maar jad-files, en geen jar-files.

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-04 15:45

bvp

nietorigineel schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:49:
Bedankt voor de tips. Maar ik kom er nog steeds niet uit, die wireless toolkit wil alleen maar jad-files, en geen jar-files.
Voor zover ik weet heb je voor J2ME-apps ook echt de jad en de jar nodig.
Als je deze dan bijv. op een site gooit moet je met je browser van je mobiel de jad openen. Ik denk dat dat met de wireless toolkit ook wel zo zal zijn.
Pagina: 1