XFX 6800GT Agp kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb voor vervanging van mijn oude radeon 9800pro een XFX 6800GT agp aangeschaft, nu heb ik hem gisteravond in m'n computer gestopt, maar hij geeft al gelijk bij het opstarten rare tekens in de post bios, ook als ik de pc doorstart blijft hij strepen in windows geven.
Ik heb hem aangesloten via een d-sub kabel met een dvi /d-sub converter ertussen omdat als ik de kaart rechtstreeks via een dvi aansluit op m'n monitor (samsung 730BF) ik helemaal geen beeld krijg.
Ik heb m'n mobo bios al geflashed naar de nieuwste versie, powerconnecter rechtstreeks aangesloten op videokaart, dus zonder tussenliggende hardware. Geheugen getest, omdat het bleek dat dit ook nog wel eens een probleem kon opleveren. Maar niets van dit alles lost het probleem op.
en met de radeon 9800 pro werkt het nog wel allemaal naar behoren, kan ik ook probleemloos switchen tussen dvi en analoog.
Dus is deze kaart gewoon kapot of zijn er nog dingen die ik zou kunnen uitproberen.

mijn specs:

Asus P4P800
Intel P4 2,8Ghz
4x 256mb DDR PC3200
2 maxtor schijven van 120gig

Verwijderd

als je de videokaart rechtstreek van dvi op je monitor aansluit dan zeg je dat je geen beeld krijgt, heb je wel gechecked of je monitor op DVI staat dan?

Dit had ik namelijk ook een keer maar toen stond mijn monitor op D-Sub input, toen moest ik em alleen op dvi input instellen.

• Sicko
Yup op DVI ingesteld, zit zo'n mooi knopje voor op. Als ik hem op dvi ingesteld heb en ik trek de kabel er uit dan geeft hij wel aan Check Digital Cable, en bij D-sub Check Analog Cable.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:35

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Dit klinkt voor mij toch echt als een bijna-DOA. Gewoon terugbrengen naar de winkel en je probleem uitleggen. Ze zullen echt niet moeilijk doen om je een ander exemplaar mee te geven hoor....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Misschien ligt het voor de hand, en heb je het al gedaan, maar heb je de drivers van je oude kaart verwijderd, en driver-cleaner gerund? Dat kan ik niet uit je verhaal opmaken.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Sicko
@captainM: Dat was ik eigenlijk ook van plan omdat ik ook al dacht dat het een DOA was, maar misschien kon het toch nog aan bepaalde instellingen oid liggen

@huig: Yup cleanup ook uitgevoerd, maar ik heb al problemen in de post bios, dus nog niet eens in windows, en volgens mij heeft het dan nog weinig met drivers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Huig schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:06:
Misschien ligt het voor de hand, en heb je het al gedaan, maar heb je de drivers van je oude kaart verwijderd, en driver-cleaner gerund? Dat kan ik niet uit je verhaal opmaken.
Als hij in het bios scherm al vreemde tekens geeft dan kan je er vanuit gaan dat het probleem zich al voordoet voor dat hij ook maar 1 driver gebruikt.

Ik zou gewoon de kaart even proberen in een andere pc indien mogelijk.
Als de kaart daar ook al vreemde tekens geeft in het bios scherm dan ben je echt wel zeker dat de kaart stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn 6600GT ( maar die had ik dan net 1 week in gebruik ).
Ik kwam er ook niet meer uit en heb hem teruggestuurd naar de winkel. Ik zit nu al bijna 2 weken op een nieuwe te wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Luke-san schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:51:
[...]

Als hij in het bios scherm al vreemde tekens geeft dan kan je er vanuit gaan dat het probleem zich al voordoet voor dat hij ook maar 1 driver gebruikt.

Ik zou gewoon de kaart even proberen in een andere pc indien mogelijk.
Als de kaart daar ook al vreemde tekens geeft in het bios scherm dan ben je echt wel zeker dat de kaart stuk is.
Andersom zou ook wel handig zijn, dus een andere kaart, liefst wel met DVI proberen

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:07

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

vreemde tekens is meestal doa gpu ;)
terug brengen en haal een 7800 gs :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
ja het schijnt dat de leverancier geen 6800gt's meer heeft ben benieuwd wat het wordt. Overigens werkt het met mijn andere videokaart dus wel allemaal prima ook met alleen dvi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook gehad.... als je van ATI naar nvidia kaart gaat.. moet je eerst natuurlijk alle drivers verwijderen van ATI voordat je de kaart van nvidia erin steekt.. dan installeren...

heb je dat gedaan?

anders is ie misschien DOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug brengen die hap , had m'n broertje ook rare tekens in de post.
Lag aan de videokaart , andere erin probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
Hij is al op de post..... bedankt!
Pagina: 1