Kapotte harde schijf??

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:31
ik heb pc waar linux op stond en waar nu windows op moet
zijn 2 harde schijven, een sata van 80gb en 1 IDE van 160gb
als ik windows wil installeren op de IDE 160gb, dan zegt ie:
BootSector Write!! Virus Continue (Y / N)
als ik Y of N doe, wordt de windows CD geladen, kan gewoon alles doen zoals normaal. Formatteren, bestanden kopieren, tot hij moet rebooten
normaal moet hij dan verder gaan naar windows om de installatie verder af te maken, maar dat doet ie niet, want dan gaat ie weer van CD booten.

Op de sata drive heb ik windows via mijn pc geinstalleerd, maar nu blijkt het moederbord geen sata boot te ondersteunen en alleen IDE. (Gigabyte K8VM800)

What to do?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Heb je in het BIOS de virus-protection voor de bootsector niet aan staan?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 17:08

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Probeer met een windows 98 opstartflop ( klik ) op te starten, en doe dan FDISK /MBR. Dit zorgt ervoor dat de Master Boot Record van de harde schijf opnieuw wordt opgebouwd (meer info zie: hier )

Kijk ook of er nog "restanten" van de linux op de schijf staan (b.v. GRUB) en gooi er een format overheen voordat je windows gaat instaleren. (format kan ook met windows 98 opstartflop)

p.s. Staat in de BIOS wel dat de ide schijf als eerste harddisk is ingesteld?

[ Voor 10% gewijzigd door Abomination op 16-02-2006 04:37 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=BootSector Write!! Virus Continue (Y / N)]
[google=BootSector Write!! Virus Continue (Y / N)]

Sja, ik heb niet het idee dat je ook maar een beetje research hebt gepleegd, voordat je dit topic opende. En dat wordt hier op GoT wel van je verwacht. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)

Het komt erop neer dat je die BIOS instelling inderdaad moet uitschakelen, mocht je je eraan storen. Windows moet naar de bootsector kunnen schrijven om ervan te kunnen booten. Wanneer je op Y drukt (of dus de BIOS instelling uitschakelt) dan moet het wel gewoon werken.

Zoekertje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.