Jongeren denken langzaam anders over illegaal kopiëren

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Bron:http://www.nu.nl/news/675..._illegaal_kopi%EBren.html

AMSTERDAM - Langzaam maar zeker gaan jongeren genuanceerder denken over het illegaal kopiëren van muziek en computerspellen. De Nederlandse Vereniging voor Producenten en Importeurs van beeld en geluidsdragers (NVPI) concludeert dat een jaar na het begin van een landelijke campagne tegen piraterij.

Een attitudeverandering is het doel van de twee jaar durende campagne. De kennis over de regels tegen piraterij is toegenomen en ook de houding van de jeugd begint significant te veranderen. Dat staat in een woensdag gepubliceerde tussentijdse meting.

Ik vraag mij af; Is dit werkelijk zo of proberen ze op deze manier de "jongeren" te laten denken dat dit werkelijk zo is zodat ze met de groep meegaan en minder gaan downloaden?
Ik download juist de laatste tijd meer omdat de provider mijn ADSL lijntje sneller heeft gemaakt. Ook zijn torrents de laatste tijd erg in trek, dus ik vraag mij af of ze deze conclusie ook daadwerkelijk uit cijfers hebben gehaald.

Relevant topic: http://gathering.tweakers...ren%2Cillegaal%2Ckopieren

[ Voor 6% gewijzigd door intermusic op 16-02-2006 01:05 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
Kan me niet voorstellen dat dit echt zo is. Ik download de laatste tijd alleen maar meer muziek en films dan ooit.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Loopt al een topic over in NST :)

Jongeren denken langzaam anders over illegaal kopiëren
Precies dezelfde titel :P

[ Voor 58% gewijzigd door RoD op 16-02-2006 01:13 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

bullshit

over weekje kijgen we zeker een persbericht van B.I.G "campagne succesvol" met als bron bovenstaande artikel

:O

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
oops! O+
Eeh verder op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1112204// dan maar!
Had nog wel gezocht met de woorden: jongeren langzaam illegaal kopieren (vond niets, tot nu toe)

[ Voor 34% gewijzigd door intermusic op 16-02-2006 01:18 ]

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
"De wens is de vader van de gedachte" luidt een bekend spreekwoord. De NVPI is natuurlijk bij voorbaat al verdacht als bron omdat ze er financieel belang bij hebben als de houding van de jeugd in hun voordeel verandert. Het lijkt mij in ieder geval dat ze (de jeugd dus) steeds minder zin hebben om hun geld af te dragen aan de traditionele platen/CD-industrie. Ik heb geen cijfers paraat maar ik zou best 's willen weten hoe de leeftijdsverdeling van al die mensen eruit ziet die bereid zijn om € 1,00 neer te tellen voor het downloaden van 1 liedje. Ik vind het in ieder geval gruwelijk veel geld.

[ Voor 9% gewijzigd door Compunologist op 16-02-2006 01:21 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.