FileTime Probleem
Ik ben een klein programmaatje aan het schrijven in c++ (Dev-C++) en ik heb een aantal dingen waar ik niet uit kom.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest
Ik ben een klein programmaatje aan het schrijven in c++ (Dev-C++) en ik heb een aantal dingen waar ik niet uit kom.
- Ik vraag de 'LastWriteTime' op van een bestand en converteer het naar een leesbare tijd. Ik krijg de juiste data terug alleen een uur te vroeg?
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik een bestand kopieer de 'LastWriteTime' hetzelfde blijft?
- Hoe kan ik de global char's de juiste variabele grotes meegeven? Nu zijn ze standaard 10 maar ik zou graag bijv de string length (strlen) in plaats van 10 op willen geven. Is hier een mooie oplossing voor?
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| #include <windows.h> #include <iostream> using namespace std; // Globals char jaar[10]; char maand[10]; char dag[10]; char uur[10]; char minuut[10]; int main(){ const char *szFile = "bestand.jpg"; HANDLE hFile; hFile = CreateFile(szFile, GENERIC_READ, 0, NULL, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, NULL); // Bestand Openen if(hFile!=INVALID_HANDLE_VALUE){ FILETIME CreationTime, LastAccessTime, LastWriteTime; if(GetFileTime(hFile, &CreationTime, &LastAccessTime, &LastWriteTime)){ SYSTEMTIME SystemTime; FileTimeToSystemTime(&LastWriteTime, &SystemTime); sprintf(dag, "%02d/", SystemTime.wDay); sprintf(maand, "%02d/", SystemTime.wHour); sprintf(jaar, "%02d", SystemTime.wYear); sprintf(uur, " %02d:", SystemTime.wHour); sprintf(minuut, "%02d", SystemTime.wMinute); } CloseHandle(hFile); } // Output cout << dag << maand << jaar << uur << minuut << endl; system("pause"); return 0; } |
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest