Al meerdere jaren maak ik gebruik van XS4ALL ADSL Basic en dat tot groot genoegen. Ik up- en download veel, maar altijd bleef mijn internet snel (m.a.w. naast het up- en downloaden kon ik zeer snel surfen). Onlangs ben ik overgestapt op draadloos internet middels een Netgear WGT624 router (108 Mbps) en een Netgear WG111T usb adapter (108 Mbps). Ik merk dat ik nu naast het up- en downloaden praktisch niet meer kan internetten (gaat echt megalangzaam). Vraag ik teveel van mijn draadloze netwerk of moet ik in principe hetzelfde kunnen als bedraad?
XS4ALL Basic is 6mbit down, 108mbits moet dat trekken... Op z'n sloffen.
Hoe is je verbinding? signaal goed en sterk? wat is de afstand tussen router en je adapter?
Hoe is je verbinding? signaal goed en sterk? wat is de afstand tussen router en je adapter?
Ey!! Macarena \o/
Signaal is 70% en de verbinding is uitstekend. De afstand tussen router en adapter is 5 meter zonder obstakels.
Bedoel je lokaal up- en downloaden of heb je het nu over internet? En doe je nu alles draadloos?
En wat download je dan? Gebruik je P2P programma's? Meer info graag.
Zal misschien meer aan het aantal connecties liggen dan aan de daadwerkelijke hoeveelheid data.
Als jij bijvoorbeeld 2 Bittorrent bestanden gaat downloadenvan 100 mensen en 100 mensen zitten bij jou te uploaden, dan heeft elke huis-tuin-en-keuken router het zwaar, ook met draad. Ik weet niet of je eerst ook een router had?
En wat download je dan? Gebruik je P2P programma's? Meer info graag.
Zal misschien meer aan het aantal connecties liggen dan aan de daadwerkelijke hoeveelheid data.
Als jij bijvoorbeeld 2 Bittorrent bestanden gaat downloadenvan 100 mensen en 100 mensen zitten bij jou te uploaden, dan heeft elke huis-tuin-en-keuken router het zwaar, ook met draad. Ik weet niet of je eerst ook een router had?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Het betreft downloaden (bittorrent) van het internet. Nu doe ik alles draadloos. Ik had eerst geen router.
Ik merk nu trouwens dat wanneer ik de draadloze verbinding verbreek en een kabel tussen de router en de pc leg, dat het nog steeds erg traag gaat (d.w.z. geen internet naast het downloaden mogelijk). Sluit ik de pc rechtstreeks aan op de adsl-modem, dan gaat alles wel supersnel. Ligt het dus aan de router?
Ik merk nu trouwens dat wanneer ik de draadloze verbinding verbreek en een kabel tussen de router en de pc leg, dat het nog steeds erg traag gaat (d.w.z. geen internet naast het downloaden mogelijk). Sluit ik de pc rechtstreeks aan op de adsl-modem, dan gaat alles wel supersnel. Ligt het dus aan de router?
Hmm datalimiet/fair user policy overtreden misschien? In andere woorden ik denk dat je wordt afgeknepen door de provider.
Maar wanneer ik de pc rechtstreeks aansluit op de adsl-modem, dan gaat alles wel supersnel! Volgens mij ligt het dus aan de router. De nieuwste firmware zit er al in en ik heb absoluut niets aan de standaardinstellingen veranderd. Kan er toch een instelling in de router zijn welke de boel vertraagt?
Ja dat is normaal met die goedkope routers, ligt gewoon aan het aantal connecties. Zeker bij Torrents is dat een bekend probleem. Misschien had je beter kunnen investeren in een iets duurdere router van bijvoorbeeld LinkSys in plaats van die 108MBit dingen (die nooit 108 halen). Maar goed, daar heb je nu niks aan en zelfs die wat duurdere routers hebben problemen met heel veel connecties.
Die dingen zijn simpelweg niet snel genoeg om zoveel pakketten per seconde te routen (om het heel simpel te stellen).
Maar een oplossing is om in je torrent cliént het aantal connecties omlaag te zetten.
Dit is echter al heel vaak besproken dus ik zou je adviseren om even te zoeken.
http://gathering.tweakers...ecties&where=GoT#hitstart
http://gathering.tweakers...-A&select_forum=#hitstart
Etc Etc
Die dingen zijn simpelweg niet snel genoeg om zoveel pakketten per seconde te routen (om het heel simpel te stellen).
Maar een oplossing is om in je torrent cliént het aantal connecties omlaag te zetten.
Dit is echter al heel vaak besproken dus ik zou je adviseren om even te zoeken.
http://gathering.tweakers...ecties&where=GoT#hitstart
http://gathering.tweakers...-A&select_forum=#hitstart
Etc Etc
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Dat wordt hij dus niet, want op het modem direkt gaat het prima.Lawrentium schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:39:
Hmm datalimiet/fair user policy overtreden misschien? In andere woorden ik denk dat je wordt afgeknepen door de provider.
Ik denk inderdaad dat je met je router aan een max. aantal connecties zit. Het duurt even voor die opgeschoond zijn; je router uit- en aanzetten verhelpt dit misschien. Kijk naar je instellingen van je P2P software. Veel routers hebben moeite met zoveel verbindingen.
ligt zowiezo aan de router, hoor wel vaker dat routers hiermee problemen hebben. ik las vandaag nog een topic over een lynksys die had precies hetzelfde probleem. ik zou proberen om even tijdelijk een ander wireless routertje er tussen te zetten.
Ook in je router poorten forwarden wil helpen voor de snelheid. De poorten die bittorrent gebruikt bedoel ik.
Hallo
Pagina: 1