Toon posts:

FTP Specified metadata not found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een aantal grote bestanden wil uploaden wil ik een ftp server opstarten. Daartoe heb ik in windowsonderdelen eerst de FTP-ondersteuning toegevoegd en de computer geherstard.

Dit alles aan de hand van:
http://www.microsoft.com/..._techniek/ftp_server.aspx

Vervolgens heb ik poort 21 in m'n router opengezet. Daarna wilde ik de manier van inloggen configureren en daarvoor ben ik naar administratieve tools > IIS gegaan. Daar staat inderdaad - boven Websites en Default SMTP virtual server - FTP sites. Als ik deze openklik zie ik Site 1 (stopped). Dus ik doe rechtermuisknop en zeg: start. Dan krijg ik de melding: Specified metadata not found.

Search:
GoT: [rml][ IIS5] The specified metadata was not found[/rml]

Google: http://www.codecomments.com/ASP_.NET/message333121.html

Met de info in het GoT-topic (en de info waarnaar verwezen wordt) kan ik niets.

In het andere topic staat hoe iemand met hetzelfde probleem tot een oplossing is gekomen:

(...) I realized that I hadn't uninstalled and reinstalled IIS. So I did that.
Still didn't work. Then, I ran aspnet_regiis -i. Still didn't work. then,
I ran the install for my little ASP.NET application. It worked! I then
uninstalled my application and recreated the links in IIS to my source
directories for the various ASP.NET projects. It still worked!

Helaas kan ik de zin then, I ran the install for my little ASP.NET application niet zodanig begrijpen dat ik er wat mee kan. Wel heb ik gekeken in administatieve tools > 'services' en vond daar deze service. Die was 'stopped' en stond op 'manual'. Ik heb 'm gestart, maar dat maakte geen verschil (zelfde melding). Ook op autmatisch zetten had geen effect.

Wie kan mij op weg helpen naar een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
't probleem is opgelost :). Ik had de FTP properties niet volledig ingevoerd 8)7 . Ik kan nog geen verbinding maken met m'n ip (cannot access folder), maar dat is een ander probleem..

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 00:49 ]