Toon posts:

Terminator P4 533A Blijft piepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een buurjongen van mij heeft een Terminator P4 533A.
In deze pc zit een ASUS P4SC-EA, nu blijft de pc continu lang piepen.

Ik ben op internet aan't zoeken geweest en nu ben ik dit tegen gekomen
  • Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.
In het bord kunnen 2 modules die zitten er ook in als ik 1 van beide in 1 van beide sloten stop krijg ik deze piepjes. Om uit te sluiten of het probleem in het geheugen zat heb ik ook een compleet ander reepje geprobeerd uit een andere pc. Hiermee kreeg ik dus weer dezelfde melding.

Ik had ook ergens gelezen dat het misschien de voeding kon wezen echter na een andere voeding geprobeerd te hebben was het probleem nog steeds niet opgelost.

Voor de rest heb ik geen informatie kunnen vinden wat het probeem kan zijn, misschien dat iemand mij hiermee kan helpen.

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 09:36
het kan ook nog eens aan je videokaart liggen..

als die niet goed functioneert gaat het systeem ook piepen.

Verwijderd

Topicstarter
Op het bord zit een onbord VGA kaartje daar doet hij het bij maar ook bij een AGP insteek kaart en is voor de vga kaart schijnt het:
  • 1long, 2 short Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly. Also, check to ensure the monitor cable is connected properly.
  • 1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card.
Dit zijn andere meldingen dan dat ik hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van de kick maar heeft iemand toevallig nog een idee waaraan dit kan liggen en nog belangrijker hoe dit opgelost kan worden

Edit: Ik heb net mijn LED geheugen in het bord gestopt en deze gaan helemaal niet branden, ik krijg het idee dat er geen stroom op de banken staat, is er een mogelijkheid dit ergens mee te testen ?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 19:37 ]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
je kan dit normaalgezien testen door te gaan meten tussen de 0 volt , de gnd dus , en de mosfets , wees wel voorzichtig dat je niks kortsluit , want dan doet het boem , en ergens zou je 3.3 of 2.6 volt moeten meten

het kan natuurlijk ook zijn dat er iets in je moederbord zelf het niet echt doet zoals het moet , ik denk hierbij aan dingen die dit kunnen veroorzaken
- bolle condensatoren
- dode mosfets
- dode northbridge
....

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
successor schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:10:
je kan dit normaalgezien testen door te gaan meten tussen de 0 volt , de gnd dus , en de mosfets , wees wel voorzichtig dat je niks kortsluit , want dan doet het boem , en ergens zou je 3.3 of 2.6 volt moeten meten

het kan natuurlijk ook zijn dat er iets in je moederbord zelf het niet echt doet zoals het moet , ik denk hierbij aan dingen die dit kunnen veroorzaken
- bolle condensatoren
- dode mosfets
- dode northbridge
....
Als ik niet precies weet waarop ik dit moet doen laat ik dit nog even aan mij voorbij gaan :)

Ik heb geen bolle/lekkende condensatoren gezien, of de mosfets en de northbrigde doos is weet ik dus niet.

Het is gebeurt tijdens het gamen, de pc sloeg vast en na een rest kwam dus het geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar een schopje, nog iemand een idee of misschien een duidelijk schema heeft hoe ik het voltage kan meten bij dit moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar eens een schopje ;( Weet iemand toevallig nog een manier om te kijken of de geheugen banken wel goed zijn of niet?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
pc zo kaal mogelijk opstarten?
Bios op default zetten?
Alles in de bios kontroleren/instellen hoe deze moet staan, dus cpu snelheid, geheugen
snelheid etc?

Voltages kun je kijken met programma die bij moederbord hoort en in de bios.
Dus 12 volt 5 volt etc.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:24:
pc zo kaal mogelijk opstarten?
Bios op default zetten?
Alles in de bios kontroleren/instellen hoe deze moet staan, dus cpu snelheid, geheugen
snelheid etc?

Voltages kun je kijken met programma die bij moederbord hoort en in de bios.
Dus 12 volt 5 volt etc.
Ik weet niet of je het begrepen hebt, maar voor de duidelijkheid het bord doet dus niks behalve dat piep signaal geven.

De pc is zo kaal als maar kan. Het moederbord, CPU en geheugen. VGA zit onboard.
Een Bios reset heeft niet geholpen.
Ik kan dus niks in het bios controleren omdat ik niet eens beeld krijg.
Een programma om de voltages te zien heb ik ook weinig aan omdat ten eerste ik niet in windows kom en ten tweede je niet kan zien of er stroom staat op je geheugen banken met een programma wel de normale voltages zoals jij al noemde de 12 en 5 volt etc. :)

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
ik zou durven gokken dat je mb gaar is, maar je kunt altijd proberen uitmeten zoals successor zei... En anders alle materiaal eens op een ander mb prikken, kun je direct moederbord uitsluiten (of bevestiging krijgen...)

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al ander geheugen geprobeerd op dit mobo en ook andersom, in andere pc's werkt het wel dus het geheugen zelf is goed. Het enige wat er nog over is is de CPU deze kan ik echter niet testen omdat ik zelf een AMD man ben en deze er dus niet in pas omdat het een Intel is. ;(
Ik wil het ook wel doormeten, maar zolang ik niet precies weet waarop lijkt me dit een beetje riskant.

Zelf krijg ik ook het idee dat het bord gaar is alleen vind ik het wel een beetje wazig zo van het 1 op het andere moment. Tijdens het gamen sloeg hij in 1 keer vast en nu dus niks meer.
Pagina: 1