Ghost terugzetten van XP op andere schijf*

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Hallo mensen ik zit met hetvolgende probleem:

Mijn hardeschijf is gecrasht (40gb maxtor) en gelukkig heb ik nog wel een ghost gemaakt van alles laatst.

Kan ik deze ghost terugzetten op een 40gb hitachi schijf zodat hij gewoon opstart?

Het lukt mij niet ik krijg de error dat hij geen OS kan vinden, ik heb al fixmbr en fixboot gedaan @ recovery console.

Moet ik nou heel xp opnieuw installeren of kan het ook met deze ghost?

- liefst ghost---> veeel programma's en instellingen kwijt anders-
}:O

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18

NoTimeRemains

I know

waarschijnlijk wel, mits de storing niet al tijdens de ghost aanwezig was want anders ben ik er bang voor.

[ Voor 70% gewijzigd door NoTimeRemains op 16-02-2006 10:51 ]

This is the Way.

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 18:00
Normaal gezien heb je toch een opstartdiskette van Ghost? Recovery-disk.

Je moet een manier vinden om Ghost op te starten (staat bij mij op een cd)

Waar staat je Ghost-file op? Bij mij op een andere partitie. Dus eens in Ghost-menu, selecteer ik dan die Ghost-partitie en voila.....recover voldaan na 5 minuten.....

Als het op een DVD/CD staat, had je een opstart-DVD(CD) moeten maken natuurlijk, spaart je enorm veel moeite uit....

Edit....je hebt een image-file van wat? toch van je hele drive? of enkel maar progs? Ik maak een image van heel m'n schijf, alle instellingen, alles gewoon van C:-drive.... Dan kan ik eventuuel XP weer installeren, en daarna Ghost laten lopen

Edit2: aha, nu snap ik het...op andere drive installeren!...

[ Voor 27% gewijzigd door Blackminister op 16-02-2006 10:56 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
XyS,

Hier op GoT is het de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voor je een topic opent. Wat heb je bijvoorbeeld te verliezen als je het gewoon probeert? Lees ook de Software Algemeen - Beleid nog eens door.
Titel ietsje aangepast :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• XyS
O sorry ik was een beetje onduidelijk:

Ik heb ghost opgestart met een flopje , en de data op die schijf gezet
Het was inderdaad een ghost van de totale oude schijf, waar de fouten nog niet waren (nog niks van gemerkt.. zegt ook niet alles maargoed volgensmij is die ghostfile gewoon goed)

Dus ik heb nu:
alle data van de kapotte Maxtor schijf op de nieuwe Hitachi (beide wel 40gb.. maar de een was 38000 en de ander 39000 groot....)

Het probleem dat hij zegt dat er geen OS is/ hij het niet kan vinden.

Ik heb dus al fixboot gedaan en fixmbr, mocht niet baten.

vraag was dus of het mogelijk is om een ghost van de ene schijf op de ander te zetten zodat hij daar nogsteeds van opstart, en wat zou ik fout gedaan kunnen hebben?

*zo beter ?;x*

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Check eens of je partitie wel active staat. Anders eventueel met diskpart vanuit herstelconsole, of via opstart diskette proberen. Eventueel kun je het geheel ook even bekijken met bijv. KNOPPIX via het menu Knoppix\System\QTParted.
Ga ook even na of de HDD op de juiste plekken van bootable devices en boot volgorden in je BIOS terecht is gekomen.
Ghost zou je van CD of fdd moeten starten, anders heb je ook niet veel aan zo'n proggie als je OS op z'n gat ligt :).

[ Voor 111% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-02-2006 12:46 ]

• XyS
Ik zal zo even proberen om te kijken of de partitie op active staat, ik heb zo'n live cd.
bootvolgorde fdd hdd cd

En ik start ghost met fdd jah..:)
Pagina: 1