Unlocken door andere provider

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• julio6230
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
Even een korte vraag, die volgens mij niet te vinden is (op GoT ben ik vrij zeker van, google weet je eigenlijk nooit :-)) Is het mogelijk om een sim-lock door een andere provider dan degene die de gsm gelocked heeft eraf te laten halen? M.a.w. staat een simlock op zich of is die gelinkt aan een provider?
(het gaat nu even niet over de vraag of een provider bereid is dat te doen, maar of het technisch gezien mogelijk is...)

no

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:18

Whuzz

Dodgeball!

Als Ali Illegali op de markt het kan, zal een andere provider technisch gesproken het ook wel kunnen. Lijkt me alleen heel sterk dat ze dat doen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• julio6230
hmm ja zou eigenlijk wel zo logisch zijn ja :-) wat mij betreft topic closed...

no

Verwijderd

Het is nog sterker zelfs. de provider doet helemaal niets. Je krijgt een speciale code (met uitleg) opgestuurd die je zelf in je toestel klopt en voila! Die speciale code is wel degelijk gebasseerd op de desbetreffende provider. Maar die codes zijn schijnbaar redelijk eenvoudig te achterhalen gezien de mogelijkheden op internet, ook gratis trouwens... dus al die diensten die er een vergoeding voor vragen |:(

• julio6230
ik zal maar even wat achtergrond info geven: het gaat hier om een 6630. Voor wie het niet weet, een telefoon die door Nokia op andere manier dan voorgaande telefoons beveiligd is. Daarom is het onmogelijk (nu nog in ieder geval) om een 6630 te laten unlocken via internet of een gsmwinkel, aangezien nog niemand de code heeft weten te kraken. Nu kan het dus wel via je provider, maar het probleem is dat ik (2e hands gekocht, want ik wist nog niet dat deze telefoon niet zomaar even unlocked kan worden |:( ) met een gsm zit die gelocked is door Three, een britse provider. Als ik het via hen zou willen laten unlocken zou dat 115 pond kosten >> niet dus. Daarom vroeg ik me af of het ook door een andere provider gedaan kan worden, aangezien bijv. Vodafone het voor veel minder doet...
Dus als jij zegt dat het wel aan de provider gekoppelt is, en het gaat hier om een nieuw soort beveiliging, zou het dus best kunnen dat een andere provider niet de code weet om een Three-gelockte telefoon te unlocken. Iemand misschien die er meer verstand van heeft en dat wel weet?

no

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 13:54

Xe0n

^ Me

Modbreak:Unlock tools zijn niet toegestaan op GoT, gezien de huidige situatie waarin de topicstarter zijn toestel niet kan unlocken en jij hem verzoekt je een e-mail te sturen is iets te verdacht.

[ Voor 148% gewijzigd door Eggy op 16-02-2006 04:03 ]

...

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Het kan dus niet op legale wijze door een andere provider zoals je ondertussen begrepen hebt. Verder heeft dit topic geen nut meer.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.