[IE] Sites worden niet meer door IE geopend

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb als webdevver diverse browsers geinstalleerd en gebruik Opera als default. Nou is het probleem dat als ik IE6 start en een adres in diens URI-balk type, dan wordt dit adres in default browser getoond, Opera dus. Dat is toch ook niet helemaal de bedoeling, want ook sites als WUP worden nu naar Opera doorverwezen, en websites testen in IE zit er nu ook niet meer in.

Geprobeerd:
  • Opera's associatie met HTTP verbreken. IE komt dan met de melding "program not found".
  • In WinXP's internet opties -> programs -> "Internet explorer should check to see whether it's the default browser" aangevinkt. 0,niksnadazip effect.
  • IE met de rundll-hack gere-installed. No effect.
IE zelf werkt prima: als ik WUP als home page instel, dan werkt het wel!

Ondanks mijn professionele afkeer van IE is dit toch ook niet echt handig. :( Iemand suggesties?

Jaa jaa ik weet het, IE neemt gewoon wraak op mijn signature enzo. :o

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 15-02-2006 23:09 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Een collega wist toevallig een mogelijk probleem: IE7. Die heb ik idd als 'stand alone' gedraait. Maar zo stand-alone bleek het niet te zijn. MS heeft bedacht dat het dan handig zou zijn om toch dingen stuk te maken. :( Waarom ze bij MS alles zo obscuur en overgecompliceerd moeten maken is werkelijk vreselijk irritant.

Maar goed, dit hielp me uit de brand:

http://weblogs.asp.net/jg...ve/2005/12/28/434132.aspx

Case closed.