Ik heb al verschillende topics doorgelezen met het onderwerp mysql_affected_rows. Ik was er dus al achter gekomen dan mysql_num_rows() niet werkt bij een update, insert of delete statement.
De manual van php geeft als voorbeeld precies hetzelfde.
Ik krijg echter 1 1 1 1 of als het record niet ingevoegd is -1-1-1-1 door unique eigenschappen of de tabel.
Ik heb nu het volgende:
door:
krijg ik 11111 terug, omdat ie dan die -1 of 1 telt
Wat doe ik fout, want officeel zou ik gewoon één waarde terug moeten krijgen. De aantal ingevoegde records dus..
PHP versie: 5.1.1
MySQL versie: 5.0.16
Database en web draaien beide op Windows 2003 Enterprise (IIS 6)
De manual van php geeft als voorbeeld precies hetzelfde.
Ik krijg echter 1 1 1 1 of als het record niet ingevoegd is -1-1-1-1 door unique eigenschappen of de tabel.
Ik heb nu het volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $SQLins = "INSERT "; $SQLins .= "INTO "; $SQLins .= " tblresults "; $SQLins .= " (RES_DateTime, "; $SQLins .= " RES_Score, "; $SQLins .= " RES_UsersID, "; $SQLins .= " RES_GamesID, "; $SQLins .= " RES_PredictionsID, "; $SQLins .= " RES_ProcessedByID) "; $SQLins .= "VALUES "; $SQLins .= " ('$now', "; $SQLins .= " '$score', "; $SQLins .= " '$strUsersID', "; $SQLins .= " '$strSelectedGameID', "; $SQLins .= " '$strPredictionID', "; $SQLins .= " '$gstrUserID')"; mysql_query($SQLins); echo mysql_affected_rows(); |
door:
PHP:
1
2
| $c = mysql_affected_rows(); echo count($c); |
krijg ik 11111 terug, omdat ie dan die -1 of 1 telt
Wat doe ik fout, want officeel zou ik gewoon één waarde terug moeten krijgen. De aantal ingevoegde records dus..
PHP versie: 5.1.1
MySQL versie: 5.0.16
Database en web draaien beide op Windows 2003 Enterprise (IIS 6)
[ Voor 11% gewijzigd door DDemolition op 15-02-2006 22:14 ]
Specs: Server, WS boven, WS beneden