[kubuntu] Toetsen reageert opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Hoi,

Ik heb een vaag probleem. Ik draai Kubuntu 5.10 op mijn pc, maar als die een tijdje aanstaat, reageert opeens het toetsenbord niet meer. Een reboot lost het probleem op, maar dat hoort natuurlijk niet.

Het gekke is dat mijn pc nog wel gewoon doorwerkt en de muis het ook nog doet. Alleen het toetsenbord doet het dus niet (ook de Num-Lock enzo)

Heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt en een oplossing hiervoor?

Ik heb natuurlijk gezocht, maar kon alleen problemen vinden van een compleet niet functionerend toetsenbord, niet zoals dit probleem.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Al een ander toetsenbord geprobeerd? (misschien trilt je kabel los, ik noem maar iets raars)
Zelf draai ik ook Kubuntu en heb het nog nooit meegemaakt.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

ps2/usb pulg out en in je pc?

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad, en dat lag aan ACPI (power management schakelde het uit oid), maar de oplossing ben ik echt vergeten. Probeer eens uit en terug naar X te switchen (ctrl + alt + F1, ctlr + alt + f7), activeert dat het toetsenbord weer?

Is het trouwens een usb toetsenbord?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 00:40 ]

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Het is een gewoon PS/2 toetsenbord.

De plug trilt niet los ofzo. Daar dacht ik natuurlijk meteen aan en heb em eruit gehaald en opnieuw erin gedaan.

Naar een andere console/x-server gaan kan niet, gezien het toetsenbord helemaal niet reageert, zelfs het Num-Lock lampje verandert niet.