Ik heb het volgende probleem, afgelopen weekend heb ik een Maxtor Diamond Max 10 200 GB SATA II gekocht.
Nu probeer ik Windows XP te installeren op deze schijf, wat niet echt wil lukken.
Ik heb de volgende zaken geprobeerd:
Situatie1:
Schijf op SATA1 gezet met jumper;
Geen RAID;
Geen andere schijven aangesloten;
Tijdens Windows Installatie F6 en beide drivers van Nforce geladen.
Resultaat: Na het laden van alle drivers tijdens de installatie komt er een zwart scherm met een knipperende prompt. De installatie stopt hier en komt niet in het deel voor de partities aan te geven/formatteren.
Situatie2:
RAID0 met 1 schijf;
Resultaat: zelfde als situatie 1
Situatie3:
RAID0 met 1 schijf;
Tijdens Windows Installatie GEEN drivers van Nforce geladen.
Resultaat: meer succes dan voorgaande situaties, kom nu in het partitie deel van de installatie en kan de schijf formatteren. Bestanden worden gekopieerd, echter als de installatie opnieuw opstart blijft deze hangen op het windows xp logo scherm. Hij blijft hier eindeloos lopen (althans minimaal een half uur).
Na situatie3, RAID uitgeschakeld --> nog steeds zelfde probleem.
Specs:
MSI K8N Neo2 Platinum (Bios versie 1.9)
Maxtor Diamondmax 10 200gb SATAII (SATA poort 4)
2x 512 geheugen (Bank 1 en 3)
Pioneer DVD 105s (ATA 1 aansluiting)
Zijn er nog nieuwere Nforce drivers te downloaden voor tijdens de installatie? Moet ik de nieuwe firmware op mijn maxtor zetten? Of is dit alleen voor Diamond Max 11 schijven? Ik vind alle verhalen rondom deze firmware namelijk erg onduidelijk.
Nu probeer ik Windows XP te installeren op deze schijf, wat niet echt wil lukken.
Ik heb de volgende zaken geprobeerd:
Situatie1:
Geen RAID;
Resultaat: Na het laden van alle drivers tijdens de installatie komt er een zwart scherm met een knipperende prompt. De installatie stopt hier en komt niet in het deel voor de partities aan te geven/formatteren.
Situatie2:
RAID0 met 1 schijf;
Resultaat: zelfde als situatie 1
Situatie3:
RAID0 met 1 schijf;
Tijdens Windows Installatie GEEN drivers van Nforce geladen.
Resultaat: meer succes dan voorgaande situaties, kom nu in het partitie deel van de installatie en kan de schijf formatteren. Bestanden worden gekopieerd, echter als de installatie opnieuw opstart blijft deze hangen op het windows xp logo scherm. Hij blijft hier eindeloos lopen (althans minimaal een half uur).
Na situatie3, RAID uitgeschakeld --> nog steeds zelfde probleem.
Specs:
MSI K8N Neo2 Platinum (Bios versie 1.9)
Maxtor Diamondmax 10 200gb SATAII (SATA poort 4)
2x 512 geheugen (Bank 1 en 3)
Pioneer DVD 105s (ATA 1 aansluiting)
Zijn er nog nieuwere Nforce drivers te downloaden voor tijdens de installatie? Moet ik de nieuwe firmware op mijn maxtor zetten? Of is dit alleen voor Diamond Max 11 schijven? Ik vind alle verhalen rondom deze firmware namelijk erg onduidelijk.