Muisaanwijzer blijft soms hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruudjewee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:41
Ik heb een vreemd probleem, de muisaanwijzer blijft soms voor 5-10 seconden hangen, daarna verspringt de cursor naar de plaats waar hij had moeten zijn en gaat alles gewoon weer verder. Het is geen windows freeze omdat toetsenbordsneltoetsen nog wel gewoon werken.
Mijn muis is een logitech mx 518. Hij is aangesloten op de usb, ik heb gezocht naar het ps/2 converter dingetje maar ik kon deze zo gauw niet vinden. Drivers en logitech setpoint gereinstalled maar geen verbetering.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
Even een aso-schop:

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn MX-1000.
Het pijltje blijft een aantal seconden hangen, maaar de windows registreerd wel bewegingen van de muis: mouseover actions worden gewoon uitgevoerd: links lichten op etc.

Hierna verspringt de cursor naar waar hij zou moeten zijn.
Dit doet hij ook in Generals, vrij vervelend.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 06:59
Kun je de muis ook via PS/2 aansluiten? Probeer dat eens.

Als je het probleem (vooral) heb als er HDD activiteit is kan het zijn dat je USB controller niet 100% is en/of er een IRQ gedeeld wordt met de HDD controller. Van dat IRQ heb ik nooit kunnen testen, dus het kan ook iets anders zijn natuurlijk. Het klink wel erg bekend als het probleem wat ik met mijn vorige PC had icm. een USB muis. De enige oplossing dara was dus de PS/2 aansluiting gebruiken.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 16:20
heb je ook een stottering in het geluid?

doei