Vreemd beeld bij opstarten: Iiyama prolite c171wt breedbeeld

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Hoi,
ik heb een heel vreemd probleem waar ik zelf niet uitkom. Ik heb een Iiyama ProLite C171WT breedbeeld lcd-monitor en bij het opstarten van windows xp krijg ik een erg vervormd beeld. (in de zin van allemaal lijnen door elkaar, die van links naar rechts bewegen) Ik zie wel vormen van het windows logo maar het is zeer onduidelijk. Eenmaal als windows geladen is, is er weer normaal beeld. Ik heb de goede drivers van de iiyama en heb net de harde schijf geformatteerd met een schone install van windows xp. Wat kan er mis zijn? Alvast bedankt!

Verwijderd

Plaats een screenshot, dat maakt gemakkelijker!

Verwijderd

Ik heb dat ook weleens gehad maar ik heb een CRT dan moet je hem onmagnetiseren somige LCD's kunnen dat ook maar het is toch handiger zoals t-rex1 al zei dat je screens shots plaatst.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

dat windows opstartscherm verschijnt altijd in een vaste resolutie. Ongeacht welke monitor/videokaart/drivers/resolutie je gebruikt. Misschien is dat nét een resolutie die jou monitor gewoon niet kan weergeven omdat het een breedbeeldmonitor is?

probeer eens in windows alle mogelijke resoluties uit te proberen en kijk of bij een bepaalde resolutie je beeld vern*kt wordt. Als dit wel het geval is, kan je monitor gewoon een bepaalde resolutie niet aan, als dit niet het geval is ligt het i.i.g niet aan windows.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• tweakreader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik heb een Samsung 172T 17" en ik heb precies hetzelfde 'probleem'. M'n BIOS-boot scherm en startscherm van Windows is als een soort Mozaïc over m'n beeldscherm totdat windows m'n videokaart initialiseert. Het heeft iets te maken met resolutie&refreshrate van je videokaart op moment dat je je pc aanzet. (Jij kan waarschijnlijk ook niet 'zinvol' in je bios-mode van je moederbord gaan .. onleesbaar ). Ik vermoedt dat windows iets aan de bios instellingen heeft gemodificeerd. Ik heb het ook een periode niet gehad; opeens was dit fenomeen er... En drivers opnieuw installeren etc. hielp allemaal niet. (DVI-poort versus VGA maakt ook geen verschil...) Enfin, ik heb dit al 2 jaar en alles doet het prima als je pc eenmaal is opgestart. (alleen lastig als ik iets in m'n BIOS anders wil instellen, ik zal waarschijnlijk een CRT moeten opzoeken.) Overigens voor de andere reageerders: Screenshot is lastig als Windows nog niet is opgestart... tenzij je een digitale camera hebt natuurlijk..

[ Voor 4% gewijzigd door tweakreader op 15-02-2006 23:17 ]