Toon posts:

Pc reset bij opstarten windows (nieuw mobo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nadat mijn mainbord is gesneuveld (eerder topic over voeding) heb ik een nieuwe gekocht met een set geheugenreepjes.

als ik opstart start de bios, en begint met detectie, er zit raid en sata op maar heb gewoon mijn ide aangesloten. ik krijg de melding dat ik bios moet instaleren ?

maar even goed gaat deze verder en begint windows xp met laden. halverwege valt het vermogen weg(merk ik aan led monitor) en wordt de pc reset.

aan voeding kan het niet liggen heb een nieuwe geprobeerd.

verder
pent 4 s478 2,6ghz
1gb kingston ram pc3200
asus p4p800-e deluxe
ide hdd op ide prime als master,
audigy gamer
radeon 9800pro 256

verder alle hardware verwijderd, als cd-rom cd-rw.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:26:
halverwege valt het vermogen weg(merk ik aan led monitor) en wordt de pc reset.

aan voeding kan het niet liggen heb een nieuwe geprobeerd.
Wat is een LED monitor? Daarnaast is je uistraak "het vermogen valt weg" een beetje in tegenspraak met "aan de voeding kan het niet liggen".

btw. Je hebt toch wel windows opnieuw geinstalleerd?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als ik opstart start de bios, en begint met detectie, er zit raid en sata op maar heb gewoon mijn ide aangesloten. ik krijg de melding dat ik bios moet instaleren ?
Ik geloof niet dat je die melding krijgt. waarschijnlijk wordt er alleen vermeld "Bios not installed" en dat is heel logisch als er geen drives aan een controller hangen.

Begin daarnaast eens met het doorlopen van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en post daar de uitkomst eens van.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
IorGie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:28:
[...]
btw. Je hebt toch wel windows opnieuw geinstalleerd?
Dit is een hele goede, je zegt net je hebt een nieuw mobo gekocht. Als je dit hebt gedaan moet je altijd windows opnieuw installeren, ZEKER als het niet hetzelfde merk/chipset is. Windows probeerd dan de drivers van je oude MOBO/chipset te laden. Dit gaat uiteraard niet lukken aangezien je een andere MOBO hebt.

Je kan het proberen met een restore setup(Setup draaien van windows en dan niet de eerste keer maar de tweede keer for restore kiezen) Setup scanned dan je hele systeem voor nieuwe hardware en installeerd dan ook je nieuwe MOBO. Dit kan werken ben je in elkgeval niet alles kwijt.

Werkt dit niet, dan ben ik bang dat je een clean install moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
---lees nu pas je reactie, ga winxp erop proberen te zetten----

heb ik al doorlopen zonder resultaat helaas.

met wegvallen vermogen bedoel ik dat het lijkt alsof de reset knop wordt ingedrukt (alleen bij opstarten windows xp) als ik in de bios zit blijft pc gewoon lopen dus vermoed ergens een probleem bij lezen harde schijf of windows xp.

led monitor = de led van de monitor.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 21:55 ]

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:53:
---lees nu pas je reactie, ga winxp erop proberen te zetten----

heb ik al doorlopen zonder resultaat helaas.
Ja dit kan gebeuren als je chipset van een ander merk is Intel/Nvidia/Via
met wegvallen vermogen bedoel ik dat het lijkt alsof de reset knop wordt ingedrukt (alleen bij opstarten windows xp) als ik in de bios zit blijft pc gewoon lopen dus vermoed ergens een probleem bij lezen harde schijf of windows xp.

led monitor = de led van de monitor.
Dit heb ik dus ook gehad, ik ben een keer van moederbord verwisseld (Asus P4B naar MSI PT880 Neo) en op de ene zat een Intel chipset en de andere een Via. Ik ook gewoon alle hardware ingestoken/aangesloten. Opstarten, hij leek het goed te doen, tot na een paar seconde: POEF zag ik het POST scherm weer. Windows opnieuw geinstalleerd (M'n partitie was zelfs corrupted na de reboot) en geen centje pijn meer sindien. Systeem heb ik pas weer opnieuw ginstalleerd omdat ik van een PATA naar een SATA raid ben gegaan, maar had daarvoor toch zeker bijna een jaar gedraaid. Maar ik denk echt dat dat je probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels probleem opgelost:
windows moets helemaal opnieuw geinstalleerd worden restore ging niet.
Pagina: 1