Toon posts:

Draadloos AP aansluiten op Speedtouch router *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb adsl snel surfen van hetnet, bij dit abbonement kreeg ik een speedtouch 510 4 poorts router. nou wil ik weten op ik aan een van die poorten een linksys kan hangen en op de andere 3 poorten mijn vaste pc's kan hangen. en mijn netwerk dan toch nog soepel loopt. wie kan mij helpen. :)

Verwijderd

Hallo,

dit zou geen problemen moeten opleveren, behalve uiteraard dat alle verbonden apparaten dezelfde bandbreedte delen, en het netwerk lineaar langzamer wordt. De Linksys krijgt gewoon een DHCP IP adres van de Speedtouch.

Groet,

MC

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:58:
Hallo,

dit zou geen problemen moeten opleveren, behalve uiteraard dat alle verbonden apparaten dezelfde bandbreedte delen, en het netwerk lineaar langzamer wordt. De Linksys krijgt gewoon een DHCP IP adres van de Speedtouch.

Groet,

MC
Inderdaad. Ter aanvulling: De Linksys zal alle DHCP IP requests doorsturen naar je SpeedTouch voor alle clients, en kan zelf een IP via DHCP claimen of (en dit is beter, voor de WAP zelf), een eigen IP toewijzen.

Maar half wireless / half wired is geen punt, dat heb ik hier ook gehad. :)
Sterker nog, dat is de toepassing voor een normale WAP. Om "een router met wireless mogelijkheden uit te breiden". :)

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 15-02-2006 21:02 ]

Verwijderd

Als je even had gezocht was je hier wel achter gekomen, dit is echter in mijn ogen basic netwerk knowledge.

Echter mag dit geen problemen opleveren. De linksys zal zijn IP's via de DHCP van de speedtouch verdelen over de via "Wifi" angesloten apparaten.

Zoals al hierboven vermeld zal de hoeveelheid bandbreedte die je gebruikt wel gedeeld moeten worden met het aantal aangesloten PC's, wil je bepaalde PC's maar een bepaalde hoeveelheid bandbreedte toegeven, gebruik dan een programma als "Netlimiter".

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal
en me netwerk zal niet heel veel trager worden, de enige die echt download ben ik en de rest gaat naar de pc van me zusjes die alleen maar msnen. hetgeen wat ik slecht vind van speedtouch is de web interface. daar snap ik echt helemaal niks van, het standaar ip van de router is 10.0.0.138 en die van de pcs in het netwerk 10.0.0.100 tm 10.0.0.200, maar ik zou niet weten hoe ik dit moest wijzigen naar 192.168.100.1 enz.. wie weet hoe dat werkt met mijn speedtouch 510 4 poorts router??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 21:27 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:19:
bedankt allemaal
en me netwerk zal niet heel veel trager worden, de enige die echt download ben ik en de rest gaat naar de pc van me zusjes die alleen maar msnen. hetgeen wat ik slecht vind van speedtouch is de web interface. daar snap ik echt helemaal niks van, het standaar ip van de router is 10.0.0.138 en die van de pcs in het netwerk 10.0.0.100 tm 10.0.0.200, maar ik zou niet weten hoe ik dit moest wijzigen naar 192.168.100.1 enz.. wie weet hoe dat werkt met mijn speedtouch 510 4 poorts router??
Losstaand van hoe je dit moet doen (wat niet eens zo vreselijke moeilijk is op een SpeedTouch), rijst bij mij de vraag "waarom?". Pas gewoon de Linksys aan, et voila?
(Wel even je IP adres tijdelijk statisch instellen op een 192.168.x.x adres voordat je bij de Linksys kan komen).
Pagina: 1