Soms ben je met iets makkelijks héel lang bezig zonder dat het nodig is... zo ook met dit 'probleem'. Ik zit nu al meer dan een uur te zoeken naar een programma dat een PNG (of ieder ander formaat met alpha-transparantie eigenlijk, dat maakt me niet zoveel uit) kan omzetten naar een .ico, maar dan wel met behoud van de alpha-transparantie (dat kan Windows XP als het goed is gewoon). Na een stuk of wat shareware-programma's geinstalleerd te hebben was er geen een die nette icons produceerden: allemaal of helemaal niet transparant, of met een 'crisp'-rand, wat betekent dat er dus maar éen niveau transparantie is (goh, dat was er vanaf windows 3.1 al
).
Wat is volgens jullie de beste manier om een alpha-transparante PNG naar een even zo transparante ICO om te zetten? Dat het onder Windows 2000 en ouder er niet zo mooi uit ziet maakt me eigenlijk niet zo heel erg veel uit, maar is wel prettig (en volgens mij goed te regelen door ook een niet-alpha transparent ico in je applicatie op te nemen - maar dat valt buiten het onderwerp van dit topic)
Wat is volgens jullie de beste manier om een alpha-transparante PNG naar een even zo transparante ICO om te zetten? Dat het onder Windows 2000 en ouder er niet zo mooi uit ziet maakt me eigenlijk niet zo heel erg veel uit, maar is wel prettig (en volgens mij goed te regelen door ook een niet-alpha transparent ico in je applicatie op te nemen - maar dat valt buiten het onderwerp van dit topic)