Toon posts:

82801eb/er USB2.0 op windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord met usb 2.0 er op en windows 2003 standard. Nu kan ik alleen geen drivers vinden voor de USB 2.0 controller waardoor hij altijd op 1.1 snelheid draait. Ik heb al op google e.d. gezocht maar ook bij de fabrikant van het moederbord en tevens intel (de chipset is namelijk 82801eb/er van intel)

Maar wat ik ook probeer hij blijft een gewone universal controller (en geen enhanced zoals het zou moeten zijn) :(

Weet iemand de juiste driver of een trukje (of iets wat ik over het hoofd zie) zodat hij op 2.0 snelheid kan draaien ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat voor board ?
Leuk dat er een chipset op zit met USB maar een merk + naam werkt doorgaans makkelijker met zoeken ;)

Ik gok een 6300ESB series, (de servervariant van de 875), en afhankelijk van de implementatie van de mobobakker hoeft daar maar 1 USB2.0 poort op te zitten :)
ER == intel ICH5R RAID, eventueel met hulp van Adaptec...

[ Voor 51% gewijzigd door alt-92 op 15-02-2006 21:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de chipset in het eerste verhaaltje er al bijgezet, daar zou je normaal gesproken genoeg aan hebben (en dat bleek achteraf ook)

Ik had in de bios de USB 2.0 optie blijkbaar uitgeschakeld staan (stom, beetje amateuristisch 8)7 maar de server staat 30 kilometer verderop en ik had op afstand de drivers vervangen en kon dus op afstand niet zien dat de bios niet goed stond )

Problem solved ! wat mij betreft mag deze topic dicht.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:31:
Ik had de chipset in het eerste verhaaltje er al bijgezet, daar zou je normaal gesproken genoeg aan hebben (en dat bleek achteraf ook)
In dit geval wel, maar ik ken ook borden waar een combinatie van NB/SB wordt gebruikt die jij niet verwacht.
En eerlijk gezegd zou het wel zo netjes zijn om dan gewoon het type te noemen ipv het over te laten aan een best guess van iemand die het toevallig weet.
Ik had in de bios de USB 2.0 optie blijkbaar uitgeschakeld staan (stom, beetje amateuristisch 8)7 maar de server staat 30 kilometer verderop en ik had op afstand de drivers vervangen en kon dus op afstand niet zien dat de bios niet goed stond )
Kijk, als je nou een HP doos had (type weer) had je met ILO in de BIOS dat op afstand kunnen instellen :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device