Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

8pins power connector voor scsi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via via een SCSI cabinet gekregen. Ik krijg hem omdat de voeding van de server waarin het cabinet zat, was overleden.

Ik zou het geweldig vinden dat ik dit cabinet aan de praat zou kunnen krijgen, dit omdat ik dan al mijn SCSI schijven die ik heb, daar in kan hangen en zo allemaal tegelijk aan kan sturen.

Zo ziet het cabinet vanaf de achterkant er uit:
Afbeeldingslocatie: http://jeroen.ridderboudewijngroep.nl/HPIM0113k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jeroen.ridderboudewijngroep.nl/HPIM0115k.jpg

Ik heb al van een atx 20pins connector een 8 pins connector gemaakt. Gewoon ff door geknipt. die stekker past dus in de SCSI stroom plug.

Het enige waar ik nu nog achter moet zien te komen, op welk pinnetje wil het SCSI cabinet zijn stroom(pjes) krijgen.

Als er nog iets niet klopt aan de toppic titel o.i.d. hoor ik het wel.

Verwijderd

Ik mis wel een berg informatie moet ik zeggen.
• Welk type is je scsi kabinet?
• Heb je de oude voeding nog, daar kan je vaak ook het voltage uitlezen (staat soms op de print bij de desbetreffende banen).
• Etc.

Heb je ook al op http://www.hardwarebook.net/ gekeken of die connector er tussen staat, en of dat die niet toevallig overeen kan komen?

Verwijderd

Topicstarter
Wel, het SCSI kabinet is waarschijnlijk afkomstig uit een fujitsu japan granpower5000 system.

De voeding was niet meer aanwezig, nadat de voeding er mee op was gehouden heeft hij de computer/server opgeruimt, hij heeft het scsi kabinet er uit geschroeft omdat hij hier nog zijn scsi schijven inzaten.

Op de website, link hier boven, heb ik enkel deze gevonden:

WTX 12V CPU (P3)

8 PIN MOLEX 39-29-9082 CONNECTOR at the Motherboard
8 PIN MOLEX 39-01-2080 CONNECTOR at the cable
Pin Name Color Description AWG
1 12Vdig White +12 VDC (Digital) 18
2 12Vdig White +12 VDC (Digital) 18
3 12Vdig White +12 VDC (Digital) 18
4 12Vdigsen Sense +12 VDC (Digital) (Optional?)
5 com Black Ground 18
6 com Black Ground 18
7 com Black Ground 18
8 12Vdigsenrtn Ground Sense +12 VDC (Digital) (Optional?)

ik wil/durf dit best te proberen, maar moet een scsi schijf niet meer dan enkel 12+ en ground hebben?

• Carnivorus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-02-2022
Meeste zo niet iedere SCSI schijf is vaak erg blij als ze ook gevoed worden met +5V al is het alleen maar omdat de logica op de controller van de schijf dit nodig heeft. If my memory serves me right wordt de 12V voornamelijk gebruikt voor het aansturen/voeden van de mechanische delen van de schijf.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:41:
WTX 12V CPU (P3)

8 PIN MOLEX 39-29-9082 CONNECTOR at the Motherboard
8 PIN MOLEX 39-01-2080 CONNECTOR at the cable
Zomaar een connector kiezen op basis van fysieke afmetingen is op zijn zachtst gezegd niet verstandig. Waarom denk je dat het een WTX 12V plug is? Alleen maar omdat die ook 8 pinnetjes heeft?

Ik zou niet zomaar even de pinout van deze connector gebruiken.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk zelf ook dat enkel 12v niet zo goed idee zal zijn.

De reden van de post, van wat ik van die site gevonden heb, is omdat dit waarschijnlijk de 8pins connector is voor een dual xeon mee aan te sturen, of iets vergelijkbaars.
En van die connector is dus wel info te vinden, maar van mijn connector niks...

Toevallig ook niet iemand die zo een connector gebruikt voor zijn scsi kabinet o.i.d.?

Verder heb ik de printplaat ook al bekenken, maar hier staat ook niks op.

Iemand nog een idee?

Verwijderd

Als je eens stroom vanaf de andere kant op je hotswap converter zet, op de desbetreffende polen voor GND, 5v en 12v. Daarna even meten op die connector waar ze uit komen.

Je hebt ook power+scsi naar hotswap converters, dus waarom geen hotswap naar power+scsi converters? Anders even een oude hotswap harddisk modden zodat het ook gaat. Dan kan je in ieder geval iets "makkelijk" aansluiten. Of even zoeken naar de layout van een hotswap connector, en dan direct op de print testen die je nou al hebt.

Je kan ook adhv de chip's die er op zitten de voedingspin zoeken, en dat terugmeten / spoorvolgen naar de powerconnector, kijken waar het allemaal op aangesloten is.

Aansluiten is altijd wel mogelijk, kost soms wel wat tijd ;)

Het is wel te achterhalen hoor :)
Pagina: 1